Ik heb net weer negatief getest en ga dus zeer waarschijnlijk door naar ronde 7, ook al weet ik dat dit voor sommigen niks is toch voel ik me toch depri!! Ik had echt niet verwacht dat het zo lang zou duren, en ik heb het zo erg gehad met het proberen zwanger te worden, ik zou bijna zeggen; laat maar hangen hoor! Ik heb ook weer elke maand dat ik me die laatste week zo down voel en ik ben zo bang dat dit gewoon de reden is dat het niet lukt. Kan iemand mij opbeuren en vertellen dat ook al lukte het maanden niet met stress dat het uiteindelijk toch is gelukt ook al was je gestresst?? Ik ben nu zo onzeker en heb een gevoel van; nu het binnen 6 maanden niet is gelukt dan zit er dus iets mis want de meesten zijn toch binnen 6 mnd zwanger wat ik om me heen hoor.
hey ik begrijp je gevoel maar even voor de duidelijkheid de meeste zijn binnen een jaar zwanger dus dat varieert onwijs veel. heel veel meiden hebben het gehad met de 6e of 7e poging. in deze ronde werd ik het ook zat en voelde ik me behoorlijk down. maar probeer positief te blijven denken en hou er aub lol in. anders word het een sleur en klus je ook niet met plezier. geniet lekker van het leven en blijf hopen dat het de volgende keer wel raak is. wat in dus ook hoop voor je!!! succes met klussen in de volgende ronde!! op naar een prachtige baby!!
Joh ik snap precies wat je bedoelt!! Na 7 maanden dacht ik: oh oh!! En op 31 december 2011 heb ik de halve dag brullend in bed gelegen bij het besef dat we in november 2010 begonnen waren en 2011 dus niet ons jaar was. Iedereen om mij heen was toen al ongeveer bevallen. Dus ja, ik snap je heel erg goed. Nu is het 2e jaar ook bijna voorbij. Wij horen dus bij de 10% die niet binnen 2 jaar zwanger raakt. AUW!! Maar er je leven door laten beheersen heeft geen zin. Dat is niet eerlijk naar jezelf toe, niet naar je man en niet naar jullie kindje. Ik weet natuurlijk jullie geschiedenis niet toen jullie voor de eerste bezig waren, maar geeft dat niet een beetje hoop? Ga leuke dingen, ga hardlopen om energie te krijgen en op te laden of je hoofd even leeg te maken. En probeer verder stil te staan bij alles wat wel goed gaat en wat je wel hebt, niet alleen bij wat niet lukt. Geef toe aan de echte baalmomenten, dat mag toch? Het is ook lastig en frustrerend. Maar het gaat echt goedkomen! Ook al voel je dat nu niet zo. Liefs en sterkte
Ja ik was van mijn zoontje heel snel zwanger, en ik weet ook dat ik daar enorm mee bof, met hem en het snel zwanger zijn. En eigenlijk is het ook meestal die laatste dagen dat ik me zo rot voel als nu, de eerste 2/3 weken kan ik het meestal wel positief zien enzo.. De reden dat ik niet zo hoopvol ben is vanwege mijn trage schildklier, ik heb sinds de zwangerschap de ziekte van Hashimoto, ik slik hier medicijnen voor maar toch blijf ik bang dat het samenhangt met het feit dat ik nog neit zwange rben. Maar goed, ik zal geduld moeten hebben, voel me nu alweer iets beter, zo'n negatieve test is altijd weer een klap in je gezicht
Kijk om je heen meid! Ben nu anderhalf jaar bezig voor een eerste en denk nog elke dag eraan! Kan het niet van me afzetten, want als je je eenmaal ergens op richt krijg je dat zo niet meer uit ons koppie. Elke maand weer krijgen wij ook opnieuw een klap in ons gezicht. Het is fijn om te weten dat je niet de enigste bent! Hoop natuurlijk wel dat je snel zwanger zult worden, maar dat hoop ik voor iedereen op dit forum, en mezelf natuurlijk ook Hihi! Succes in ieder geval!
Hoi hoi, Zo herkenbaar. Ook al is het jaar nog niet voorbij je gaat toch bij jezelf denken, bale wij horen niet bij de meest vruchtbare stellen en moeten langer wachten. Dat is gewoon zo moeilijk, als je zo graag wil. Toen wij zwanger wilde worden van mijn zoontje nu bijna 2 jaar, was ik echt neurotisch bezig. Maakte mezelf compleet gek en was er na vijf maanden al klaar mee. Alle doem scenario's zijn voorbij gekomen. Bij de zesde ronde heb ik mezelf rust gegeven en de dacht echt we zien het deze maand wel. puntje bij paaltje natuurlijk toch lastig, maar was die maand zwanger van onze zoon Finn. Achteraf natuurlijk belachelijk want hoe lang is een half jaar nou, maar je gevoel krijg je gewoon cadeau helaas. Nu willen we een tweede en dacht deze keer wil ik geen stress, ook niet gelukt maar was al in ronde 2 zwanger (werd miskraam helaas). Nu zitten we in ronde 2 en ben ik weer compleet neurotisch bezig en ben ook bang dat dat een zwangerschap in de weg staat. Aan de andere kant de vorige 2 keren ook onder stress zwanger geworden. Mij zus was in ronde 2 zwanger geraakt en je wil niet weten hoe gestrest zij was, maar wel gelukt dus! Lang verhaal, maar wat ik wil zeggen is dat stress echt de oorzaak alleen niet is dat je niet zwanger wordt. Misschien iets homeopathisch proberen om wat meer rust te vinden of accupunctuur. Heel erg veel succes!
Jij zit dus duidelijk net zo gestresst in elkaar als ik, ik had het ook bij mijn eerste, terwijl ik in ronde 2 zwanger was. En toen ik eenmaal zwanger was was ik ongerust omdat ik geen symptomen had.. en nooit misselijk was. Daarna vaak ongerust omdat hij niet veel bewoog. Daarna ongerust omdat ik ongerust was. En inderdaad ik ben gewoon toen onder stress zwanger geworden en gebleven. Wat vreselijk dat je een miskraam hebt gehad trouwens, ik hoop dat je gauw weer zwanger bent! Ja je voelt je gewoon een beetje verdrietig, ik dacht dat ik nu lekker met een buikje zou lopen in de herfst, gezellig. Maar goed zolang het maar ooit komt, dat is belangrijker dan wanneer het komt
Heey minnieJ Ik had ook vanaf ong. 6 maand dat ik erg depri werd in de laatste week van mijn cyclus. En al die negatieve testen maakten het alleen maar erger. Misschien helpt het als je niet meer test. Dit heeft mij wel iets geholpen. Natuurlijk is het altijd een teleurstelling als de red devils weer komen. Wij zijn ook alweer 1,5 jaar bezig. De tijd vliegt. Hou moed en we zullen elkaar steunen hier op zp. Dat heeft mij heel wat rustiger gemaakt. Gezellig ff van je afpraten hier. Liefs
MinnieJ ik was precies zo tijdens mijn zwangerschap. Mijn vriend werd echt gek. Dan zei ik steeds maar als we de 20 weken voorbij zijn kan i k genieten, maar dan had ik wel weer wat nieuws om me suf over de piekeren. Pff zwanger worden en zijn is echt niet makkelijk. Kon iemand ons maar vertellen wanneer je zwanger raakt, zou een stuk gemakkelijker zij hè?! Hoop idd weer snel 2 streepjes te kunnen zien, ik duim voor ons allemaal !
jaaaa taartje mijn man werd ook gek van mij en hij zegt nu ook weer tegen me; wacht maar, zo ben je zwanger en dan zit je je weer constant ongerust te maken of het wel goed gaat of niet. Vervelend he je altijd zo'n zorgen maken, je weet het van jezelf en toch heb je het niet onder controle..
Hey meiden, hier hetzelfde probleem..ik ben nu bezig voor de tweede ronde en maak me nu al zorgen..slaat werkelijk helemaal nergens op maar toch doe ik het...Ik heb al een zoontje van 5 jaar en ben daarnaast nog 2 keer zwanger geweest dus ik weet dat het eigenlijk wel kan..maar in vijf jaar tijd kan er veel veranderen en wie weet lukt het toch ineens niet meer...pff...echt heel irritant dit..
Het wemelt hier dus wel van de pessimisten op ZP, net als ik Laten we maar hopen dat we niet heel lang heoven te wachten!
Hoi Minnie, Ik kan jou verhaal ergens snappen! in het begin dacht ik dat het ook snel gefixt zou zijn en dat bleek ook helemaal niet zo te zijn! en het klopt en dat is bij mij ook zo gebleken dat ik er depressie's van gekregen heb, ik kan je 1raad geven,ga er best met je dokter over praten want alleen kan je dit niet oplossen er kan vanalles zijn,daarom niet meteen het ergste ik heb enorm veel stress en dan komt er nog eens bij dat ik enorm veel rook erdoor maar kijk,ik was ook die persoon wat enorm gefrustreerd was en nu na een maand heb ik meer bereikt dan dat ik ooit heb kunnen dromen, wij zijn nu zo ver dat we weten wat er eigenlijk scheelt (ik krijg zelden of nooit een eiersprong) nu kan ik beginnen met een behandeling en de toekomst zal verder uitwijzen, maar liefste minnie jij staat er niet alleen voor ik ,wij,iedereen zal jou steunen tot dat jij weer postief kan werken aan je babywens!! Dikke kus ,sarah x
Ha dames, Toen ik in het ziekenhuis lag vanwege mijn laatste miskraam, heb ik aan die dokter gevraagd of het door stress kon komen. Dat is namelijk wat meerdere mensen tegen mij zeiden, dat ik teveel stress had gehad en dat het daardoor mis is gegaan. Zijn antwoord: stress? Stress?? Wat versta jij onder stress? In derde wereld landen, waar ze niet genoeg te eten hebben, daar hebben de mensen stress. In landen in oorlog, daar hebben ze stress. En zal ik je eens wat vertellen? De percentages van miskramen liggen daar net zo laag/hoog als hier. Kortom: stress heeft er niets mee te maken. Ik vond dat zo'n enorme geruststelling! Ook zwanger worden had weinig met stress te maken volgens hem. Kortom: stop stressen over stress, stop met je zorgen maken over je zorgen maken en stress vooral lekker door zoals je dat gewend bent! Op naar een positieve test voor ons allemaal
Angelhope dat is precies wat ik nou altijd denk, als er oorlog is worden er toch ook kindjes geboren?! Fijn om te horen dat dit tegenjou gezegd werd. Het spijt me erg van de miskramen (je zegt laatste dus ik neem aan dat het meerdere malen is gebeurd) dat lijkt me vreselijk, ik hoop dat je gauw zwanger bent! @Sarah bedankt voor je lieve woorden, en ik denk inderdaad dat ik niet ga wachten tot we 1 jaar bezig zijn met naar de dokter gaan, ik wou komende 2 maanden temperaturen en kijken of daar duidelijk uit wordt of ik wel of niet een goede eisprong heb en daarmee naar de dokter gaan indien dit onduidelijk is. Ik ben afgelopen 2 maanden ook wat ontregeld opeens.