Eiblaasje/follikel groeit langzaam (cyclusanalyse), is dat erg?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Nelroos, 22 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelroos

Nelroos Lid

15 sep 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Ha dames,

Ik kom net terug van mijn vierde bezoekje aan de gynaecoloog voor een inwendige echo. De eerste keer dat ik kwam was mijn grootste eiblaasje 6 mm, vijf dagen daarop was deze 13 mm. Drie dagen daarna, dat was afgelopen vrijdag, was deze 14 mm en vanochtend nog maar 15 mm. Het eiblaasje groeit dus erg langzaam.
    Pas toen ik op weg was naar huis schoten me allerlei vragen te binnen ;) Bij gebrek aan gynaecoloog, vraag ik ze maar even aan jullie. Wellicht dat jullie er iets meer van weten en meer ervaring hebben. Dit is namelijk mijn allereerste cyclus analyse. Ik slik verder geen medicijnen, en onderga nog geen behandeling oid. De cyclus analyse is nu puur omdat ik ineens wat langere en onregelmatige cyclussen heb.

Als je eiblaasje zo langzaam groeit, zegt dat nu al dat dit een 'slecht eitje' is of dat dit een slechte eisprong gaat worden? Heeft dit eiblaasje nog kans van slagen? Kan het eitje ook te vroeg, en dus nog onrijp, springen?
    Mijn gyn verwachtte afgelopen weekend al een groeispurt, maar deze is tot nu toe dus nog uitgebleven. Kan het dat het eiblaasje komende dagen nog een groeispurt gaat maken?

Alvast dank voor jullie antwoorden :)
    Fijne dag!

2. Nelroos

Nelroos Lid

15 sep 2014
    91
    0
    6
    het Noorden
  3. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    Zolang hij maar blijft groeien.

Bij mij groeien ze ca 1mm per dag, dat is vergeleken met gemiddeld langzaam. Ook duurt het langer voordat ze op gang komen. Mijn lh piek treedt op bij een follikel grote van 15-16mm. Mijn follikel groeit dan in 24 uur 5-6mm....echoscopisch vastgesteld en is dus keurig 20-21mm bij sprong....het kan dus wel. Bij mij werd er bij de iui rekening mee gehouden. Met ivf is het anders door de deca. Maar nogsteeds langzame groei.

4. Nelroos

Nelroos Lid

15 sep 2014
    91
    0
    6
    het Noorden
    Dankjewel Roosje72! Hij blijft inderdaad wel groeien, dus dan maak ik me geen zorgen :)

5. kinderwens9

kinderwens9 Actief lid

13 jun 2014
    146
    0
    16
    Ik heb het ookk een keer gehad tijdens mijn 2 ivf's en 8 tp. Een keer ging ik voor een eerste en tweede controle en ze wilden het bijn annuleren. Ik weet nog, de arts zei... Er groeit bijna niks... En toen moest ik erg huilen.
    Maar toch hebben we beslopen om door te gaan met injecties. En het bleek dat het iets mee tijd nodig had. Uiteindelijk 6 mooie cellen! Waarvan de voorlaatste nu lekker in mijn buik zit!

Deel Deze Pagina