1ste kindje via mmm.....2de ook via mmm?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mikkydj, 6 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Hallo,

In januari ben ik bevallen van ons eerste kindje na 2 jaar zelf proberen en 3 jaar mmm (iui). Nu begint het voor een tweede kindje al te jeuken maar vroeg me af of je dan eerst zelf weer moet gaan proberen en zo ja hoe lang of dat je gelijk een verwijzing naar de fertiliteitsarts kan vragen?

Wie oh wie?

Groetjes Mik

2. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    niemand? effe up

3. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Nee je hoeft niet opnieuw te proberen. Gewoon Het ziekenhuis bellen dat je voor een tweede wilt. Ze prikken bloed. Doen een uitgangsecho. En weer zaadonderzoek. Thats all. Succes

4. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    heb je geen verwijs brief v
    an de huisarts nodig dit keer dan?

5. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Je kunt gewoon contact opnemen met je behandelend gyn :)

6. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Hier beide kindjes via de mmm.
    Bij ons eerste kindje een verwijsbrief, en de hele molen aan onderzoeken in het ziekenhuis zowel bij mij als bij mijn man. Voor ons tweede kindje alleen een verwijsbrief hoeven opvragen bij de huisarts en nogmaals een zaadonderzoek bij mijn man. Daarna konden we direct weer starten.

7. ecl

ecl Niet meer actief

Het onderwerp gaf me het idee dat het om iets anders gaat. Letterlijk wat er staat, of je een 2de kindje ook via de mmm krijgt(als dat uberhaupt lukt) als je de 1ste via de mmm gekregen hebt........
    Maar daar gaat het dus niet over.....jammer!
    Ben daar wel benieuwd naar aangezien ik ook best een lang traject achter de rug heb voor mijn prachtige meisje en ik ooit ook wel graag een 2de kindje zou willen krijgen.

On topic
    Voor zover ik weet, kan je inderdaad contact opnemen met je gyn of fertilarts die je behandeld heeft.

8. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

@ECL: ff voorbeeldje... Mijn buurvrouw heeft haar 1e kindje uit de 6e IUI gekregen en is daarna in de 1e maand proberen voor een 2e kindje spontaan zwanger geraakt :) Dacht aangezien je een ander onderwerp had gehoopt te vinden... zet ik hier ook ff een antwoord op jou "vraag" neer :)

9. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Wat fijn dat ik niet opnieuw een half jaar moet proberen.
    Ik denk dat ik halverwege juni eens een afspraak ga maken, dan is de kleine 5 maanden dus dat vind ik wel genoeg herstel ;)
    Tot die tijd vrijen we niet veilig dus wie weet gebeurt er wel een spontaan wonder ;) hoewel ik er niet vanuit ga hihi
    Bedankt voor jullie antwoorden allemaal!

groetjes Mik

10. ecl

ecl Niet meer actief

;) thnx!

11. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    verwijsbrief halen bij huisarts en dan de FA bellen voor afspraak!
    ik kreeg een bloedonderzoek , uitgangsecho en mn man moest zaadonderzoek doen. Moest eerst een kuur om ongesteld te worden en na een maand hadden we gesprek en kon ik gelijk starten met de menopur!

Volgens mij heb je eerst wel een verwijsbrief nodig van je huisarts, tenminste bij ons zat er langer dan een jaar tussen dat ik bij de FA was geweest.
    Kun je miss het beste even navragen bij je huisarts?

heel veel succes!

Deel Deze Pagina