Hallo meiden, Ik zit met een vraag en kom er maar niet uit. Misschien weet iemand het antwoord. Gisteren ben ik voor de intake in DD geweest. Nu zal ik eind van de week ongi worden en wil ik starten. Nu moet het aanvraagformulier naar mijn zorgverzekering (FBTO) en ik moet een startdatum bij de 3e ICSI invullen. Als ik bijv 11 mei invul kunnen ze dan geen toestemming geven of danwel de vergoeding weigeren te voldoen, omdat ik al bezig ben voordat zij het hebben verwerkt? Alvast bedankt.
ik weet niet hoe het met jou verzekeraar zit, maar ik weet nog wel toen ik iui-d aan had gevraagd toen had ik intake al gehad en ben op een gegeven moment toch begonnen omdat ik snel wou starten en dat kon ook in dd. toen heb ik uiteindelijk alles wel vergoed gekregen... je krijgt in dd toch alles pas achteraf terug.. ik had zoiets van ook al krijg ik niks vergoed ivm donor ik wou toch behandelingen doen en daardoor gewoon begonnen en ik heb het wel gekregen omdat ze in nl geen kortere wachttijden konden bieden. succes alvast!!
Timon, wij zijn ook eerder begonnen dan dat we 'toestemming' kregen van de verzekering en alles vergoedt gekregen. We hadden wel gebeld met de mededeling dat we zouden gaan beginnen. Verzekeringen doen erg moeilijk, maar als je goed verzekerd bent mogen ze je eigenlijk niks weigeren. Mits: Je een verwijsbrief hebt van je arts/gyn uit Nederland. Je niet 50+ bent.
Dank je! Ik ga vandaag eens bellen om duidelijkheid te krijgen. Op hun site is namelijk niets erover te vinden. Maar eerst even andere verplichtingen.
Ik heb gebeld en uitgelegd. Gelijk de papieren opgestuurd en nu is het afwachten. Hun antwoord is met 2-3 weken bekend.