stel je besluit naar Dusseldorf te gaan voor een IVF behandeling en of een eiceldonatie moet je dan elke keer heen en weer vanuit Nederland voor onderzoeken, controle, etc? Ik kan me voorstellen dat niet alles in 1x geregeld is. Hoe hebben jullie dat ervaren of ervaren het ?
Hoi, ook hier over een ervaringsdeskundige... (alweer, ik kom je overal tegen ) Je mag je echo's in nederland laten doen, maar dan kan het zijn dat de kosten wel op gaan lopen, tenzij je je follikelmetingen kan laten wegboeken op een creatieve manier. menzis vergoed ongeveer 1600 (of 3000 bij menzis aanvullend 4), dacht ik. ICSI kost in DD 2300 euro + 270 euro extra kosten. In principe ben je dan helemaal klaar. Doe je de echo's in NL, dan worden die er bij opgeteld en die zijn in NL best duur. Je kunt soms ook bij pretcho bureaus terecht en dat is vaak goedkoper, geloof ik. Misschien weet Maartje (zie andere topic) er meer van? Wij DD-gangers vinden wel dat je als beginner het best moeilijk hebt daar. Je moet van te voren wel goed bedenken wat je wilt, want anders kun je overdonderd raken. Ook moet je soms even op je strepen staan. Ze zijn echter wel heel meegaand en begripvol. Ga eerst eens in NL voor een second opinion, gewoon om even wat vertrouwen terug te krijgen. Al is een afspraak met DD maken ook geen overbodige luxe omdat de wachttijden daar ook vrij lang zijn geworden. Succes
Marjah bedankt! Wij gaan 26 april naar het LUMC (leiden) voor ons second opinion (na het stuklopen bij het Erasmus MC). Als zij hetzelfde zeggen als het Erasmus MC "eierstokken dood, we kunnen er niks mee" Dan zullen we daar vragen (corrigeer me als ik het fout heb) om een doorverwijzing, cq machtiging naar DD Ik ben aanvullend 3 verzekerd bij Menzis Weet je wat ik zo jammer vind Marjah dat elk verzekeraar je zo kwelt met het feit van de vergoedingen als je ziet hoe weinig dat ze vergoeden en je eigenlijk de keuze niet geven en de kansen. daarnaast vind ik het prachtig hoe men hier omgaat met elkaar, er zou gewoon eens een groep thema dag moeten zijn (en dat mag best bij mij thuis) waar we met zijn allen vraag en antwoord delen. Ik ben een leek in dit soort dingen, heb er (net als velen) nooit mee te maken gehad en dus zal ik zeker wel 1001 vragen stellen, neem me dat aub niet kwalijk.
ssw ik heb beide topics van je gelezen en ben erg benieuwd hoe je gesprek is geweest! Jeetje meid wat heb jij erge dingen tehoren gekregen.....erge dingen die op niet veel gebasseerd zijn zoals ik in jouw verhalen lees! Heel goed dat je naar andere klinieken en zh bent uitgeweken. Wat jullie nodig hebben is een kundige arts, die verder kijkt dan z'n neus lang is en die niet zonder slag of stoot opgeeft(dat geld voor iedereen trouwens). Ik hoop dan ook dat je die arts gaat vinden in het lumc of ergens anders. Geef niet op en ga door met zoeken tot jij iemand vindt waar je in vertrouwt. Ik hoop dat je wat laat horen, want ben erg benieuwd hoe het nu met je is en hoe het gesprek verlopen is!
Hoi, Wij gaan voor onze 3de poging ook naar DD. Naar 2 mislukte ivf pogingen die erg moeizaam zijn verlopen in mijn ziekenhuis wil ik nu ergens heen waar meer mogelijkheden zijn. We zijn momenteel nog bezig met een tp van onze enige cryo. Sinds gister weer in de wachtweken er hopelijk is het dan alsnog niet nodig. Let er wel op dat de wachttijd in DD lang is! Ik heb 2 april gebeld en kon pas 16 augustus terecht. Voor de rest ben ik dus ook erg geinterreseerd in de reacties. Het is toch wel erg spannend en nieuw weer om ergens anders te beginnen. Voor ons is het trouwens maar 60 mnuten rijden dus nog redelijk te doen. Succes met je keuze! Gr Noekie
jij zit bij menzis lees ik.. ik heb ook ivf in dd gedaan en ik mocht absoluut geen echo's in nl doen dan kreeg ik 1000 euro minder uitbetaald en ik zat in pakket 4 (3100 vergoeding) ze begrepen me eerst verkeerd over de fm's en dus kreeg ik eerst een rekening in huis dat de fm's in nl gebeurde en toen zag ik dus dat ik dus 1000 minder kreeg. en heb toen gebeld dat ik ze in dd liet doen en toen kreeg ik de brief dat ik wel 3100 kreeg. dus pas ermee op..