Naar aanleiding van de nieuwste berichten over koffie heb ik mijn koffieconsumptie van 2 kopjes per dag teruggebracht naar 1 kopje per dag. Ik ben dan nog wel niet zwanger, voor zover ik weet, maar toch... Zodra ik weet dat ik zwanger ben, wil ik stoppen met koffiedrinken. Nu heb ik een vraag: mag ik koffie vervangen door bambu ("eikeltjeskoffie")? Ingrediënten: cichorei, veigen, tarwe, gemoute gerst en eikels. Het is misschien een heel vreemde vraag, maar ik hier gelezen dat je geen cichorei zou mogen gebruiken als je zwanger ben: http://www.annetanne.be/index.php?optio ... &Itemid=51 Er staat in een lijst met te mijden kruiden:
Hoi Aquilegia, ik moet zeggen dat ik daar niet precies het antwoord op weet, maar ik denk dat het net als met veel andere kruiden en specerijen is, dat je er gewoon niet teveel van moet nemen. Dus als jij lekker een kopje van bambu wilt drinken, moet dat mijns inziens gewoon kunnen. Ik kon net trouwens in de medische bibliotheek online ook niets vinden hierover, dus wetenschappelijk onderzoek is er zover ik kan nagaan ook niet over gedaan. Groetjes Brigitte
Hallo Brigitte, Hartelijk dank voor de gedane moeite! Ik waardeer dat enorm. Ik heb het ook bij de dame van de kruidensite nagevraagd. Ik kreeg dit antwoord: En ik heb het bij A. Vogel, de producent van Bambu gevraagd. Daar kreeg ik dit antwoord: Ik ga dus op zoek naar een koffievervanger met weinig of geen cichorei erin en ik zal het met mate gebruiken.