Drinken 9 maanden oude baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door 0Marleen0, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Hallo,

Ik heb een vraagje over het drinken van mijn dochtertje...
    Ze is nu 9,5 maand en drinkt smorgens een papfles van 180 ml, tussen de middag na 1 boterham drinkt ze 150 ml melk (hier laat ze een deel van staan) en voor het slapen drinkt ze 180 melk. Van de ochtend en avondvoeding laat ze gemiddeld ook zo'n 20/30 ml staan. Ze zit dus nog op 3 flessen. Helemaal niet erg, maar ze drinkt tussendoor bijna niets. Ik heb alles geprobeerd, alle soorten thee, diksap, water, sterk verdund appelsap etc. Alleen wat warm water drinkt ze soms, max 50 ml op een dag....uit een tuit en rietjesbeker kan ze niet drinken, nu bied ik het de hele dag door in een bekertje of de fles aan, maar ze hoeft niet.
    Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Want ik neem aan dat er dadelijk toch een melkfles af zal moeten.
    Ze eet trouwens wel erg goed en graag yoghurt en kwark. Ook heeft ze voldoende plasluiers.

Vast bedankt!

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste 0Marleen0,

Op deze leeftijd heeft je dochtertje nog minimaal 500 ml opvolgmelk nodig. Je kindje krijgt dus op dit moment te weinig opvolgmelk.

Ze lust wel graag kwark of yoghurt maar op dit moment mag dit nog niet ten koste gaan van het geven van flesvoeding. Ik adviseer je daarom om maximaal 1 toetje te geven van 50 ml na het eten. Waarschijnlijk krijgt je dochtertje hierdoor weer meer behoefte aan de opvolgmelk en gaat ze de flessen weer leegdrinken.

Daarnaast kan je haar warm water aanbieden (omdat ze dit wel drinkt) maar blijf ook ander drinken aanbieden zoals slappe thee of een sapje. Niet de hele dag door maar op vaste tijden. Sommige kindjes hebben veel tijd nodig om aan drinken te wennen.

Pas wanneer je dochtertje 12 maanden is kan je de derde fles met opvolgmelk laten vallen.

Groet,
    Saskia

3. 0Marleen0

0Marleen0 Actief lid

1 apr 2011
    152
    2
    18
    Hoi Saskia,

Ze krijgt toch rond de 500 ml melk binnen? S morgens en savonds met de melk erbij 200+200 ml (hiervan laat ze ongeveer 50 in totaal staan) dus 350 ml. Tussen de middag drinkt ze gemiddeld 140 ml melk. Soms zit ze inderdaad wat onder de 500 ml, maar op het consultatiebureau kreeg ik te horen dat ander zuivel ook meeteld, dus haar toetje.
    Ze krijgt dit alleen wat na het warme eten inderdaad.

Maar 3 flessen tot 12 maanden is dus nog prima lees ik. Dan gaan we hier nog een tijd mee door voordat we een fles minder gaan geven. We waren wat bang dat ze zo te weinig vocht binnenkrijgt omdat ze weinig anders drinkt.

Deel Deze Pagina