Veel roken, en niet vruchtbaar

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door misscansu, 19 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    hallo dames:D

zijn er hier ook meiden die te veel roken en die pcos hebben en niet vruchtbaar worden. Mijn gyno heeft mij gezegd dat ik moest stoppen met roken omdat dat ook een oorzaak kan hebben op mijn vruchtbaarheid. Maar wat rot is ik rook een pakje per dag en het is erg erg erg moeilijk om er mee te stoppen.

reacties zijn welkom!:p:p

2. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Ik heb heeel veel gerookt. Ik denk ook een pakje per dag. Sinds 4 jaar gestopt en nog steeds niet zwanger hoor!

Nee, maar zonder gekheid. Persoonlijk denk ik dat je er je er niet onvruchtbaar van wordt, wel zal het de kans verminderen. Net zoals overgewicht en alcohol. Je zal dus langer moeten wachten en de slagingskans ligt dus lager per behandeling.

Geen idee of er echt onderzoek is gedaan naar roken en PCOS, want ik ben best benieuwd naar de cijfers en uitkomst hiervan.

Suc6 met alles.

Groetjes,

3. Rapunzzel

Rapunzzel Actief lid

26 aug 2012
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof daar niet zo in..
    Vroeger was roken nog niet "ongezond" en toen raakten er ook gewoon vrouwen zwanger.
    Wel is het natuurlijk goed om te stoppen/minderen, want tijdens de zwangerschap is het natuurlijk wel schadelijk.

4. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Hoiii!!

Hier hetzelfde probleem, ik rook ook teveel...ook een pakje per dag... Het is veel beter om het niet te doen natuurlijk en ik ben van plan veel minder te gaan roken, en als ik ooit zwanger mag raken stop ik helemaal. Is er bij jou verband gelegd tussen het vele roken en pcos?? Miss een domme vraag maar ik heb geen id. Wij zijn nu ongeveer een half jaartje bezig, heb al een zoontje van 5 jaar en weet niet of ik iets heb waardoor ik verminderd vruchtbaar zou kunnen zijn maar dat roken niet goed is...dat weten we allemaal.

Liefs Denise

5. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    neej ik ben niet vruchtbaar door het roken. maar myn gyno zei het altijd stop er mee wat het is niet goed, omdat je dan nog minder vruchtbaar wordt en dat je dan niet ongesteld word bla bla. en bij mij is het best moeilijk en wil best ook niet stoppen eerlijk gezegd hahah.

groetjes

6. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Hier PCOS, amper vruchtbaar rookte ook een pakje per dag..arts heeft het mij overigens nooit verteld..maar hier lijkt de PCOS 'verdwenen' te zijn.... ja ja vaaaaaag...na 9 jaar ferti arts te hebben gezien ben ik prompt zwanger nadat ik in april de MMM goodbye had gezegd...was er klaar mee...hebben al een zoon via het MMM traject....maar ik had opeens een cyclus...ben wel afgevallen, maar niet extreem veel...bij mijn zoon circa 30 kg..en nu maar iets van 2 ofzo...dus ja...en dat kon toch helpen...maar het roken is mij niets van bekend..wat ik wel weet is dat ze geen IVF meer willen toepassen bij vrouwen die roken, daar is wel een onderzoek naar gedaan volgens mij, althans ligt bij de ferti kliniek bij ons een artikel over....

ik moet zo naar het ZH kan het weleens meenemen..

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Uhhm,ben je wel van plan te stoppen met roken àls je zwanger bent?
    Ik heb ook gewoon gerookt,maar acuut gestopt bij een positieve test:D

8. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Je wil ook niet stoppen?
    Dan begrijp ik niet zo goed waarom je de vraag stelt.
    Heb zelf ook jaren gerookt, maar gestopt.
    Roken richt wel degelijk schade aan en helpt je zeker niet om gezond zwanger te worden.
    Maar ach, er zijn altijd de welbekende smoesjes van...die en die rookt een heeft een gezond kind....bla bla bla.
    Je gyn heeft gewoon echt gelijk!
    Ik weet niet hoe oud je bent en welk traject je mss nog in moet/gaat om een kindje te krijgen, maar het is maar net wat die peuk je waard is.
    Ook jij kan stoppen, maar je moet wel willen..........

9. tonka

tonka Bekend lid

2 nov 2008
    784
    1
    0
    Hengeloooo
    Buiten het feit wat ik ervan vind, was het duidelijk bij ons destijds tijdens de ICSI. Nadat mijn man was gestopt met roken werd de zaadkwaliteit vele malen beter. Kan me zo voorstellen dat dit bij de vrouw ook zo werkt.

10. PCOmama

PCOmama Fanatiek lid

8 aug 2010
    3.520
    0
    0
    Eigen bedrijf
    Almere
    Ik denk dat het niet de bedoeling is dat er WEER een discussie wordt aangewakkerd...gisteren is er immers al eentje op slot gedaan...

Ze vraagt iets en niet om daarover beoordeeld te worden.....

11. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Er zijn veel onderzoeken waaruit blijkt dat roken de vruchtbaarheid aantast, de kans op miskramen groter is, de kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschappen groter is enz enz.
    Ik ga geen discussie beginnen, zeg alleen dat haar gyn gewoon gelijk heeft. Het feit dat ze rookt zal haar niet helpen eerder zwanger te worden.

12. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    ja wat ik al zei ik ben niet van plan om te stoppenn maar misschie kan ik het wel verminderen natuurlijk zou ik willen met stoppen maar omdat het me moeilijk lukt wil ik niet stoppen hetw oord wie mooi wilt worden moet pijn lijden daar kan ikjuist niet tegen ik lijd die pijn wel denk ik dan altijd. ik rook nu een pak soms meer dan een pakje per dagmaar misschien kan ik het wel rustiger bij verminderen. pco mama dankjewel(K)

13. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    ja mijn man die rookt ook niet drinkt ook geen alcohol. ik rook alleen dus het ligtg wel meer bij mij

14. auraly

auraly Fanatiek lid

28 apr 2007
    1.217
    9
    38
    antwerpen
    #14 auraly, 19 dec 2012
    Laatst bewerkt: 19 dec 2012
    het lukt je vast wel !

15. Rapunzzel

Rapunzzel Actief lid

26 aug 2012
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als er iets een goede motivatie is om te stoppen met roken, dan is het wel een zwangerschap.
    Het gaat ten slotte om de gezondheid van je kindje.
    Ik heb goede verhalen gehoord over laseren.
    Mensen die al 20 jaar 2 pakjes per dag gerookt hebben zijn er mee gestopt.
    En het word nog vergoed door de verzekering ook

16. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kom hier niet over te oordelen over roken, dat wordt al genoeg gedaan ;) Als je graag een kindje wil, zou ik alles op alles zetten om die kansen te vergroten. Hou dat doel voor ogen! Je kunt je huisarts vragen om hulp, er zijn allerlei manieren om van het roken af te komen waarvan een aantal nog worden vergoed ook. Ik hoop dat je gauw zwanger bent!

17. 1983tineke

1983tineke Actief lid

10 nov 2012
    453
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben altijd verstokt roker geweest. Begin dit jaar rookte ik op een gegeven moment wel 40-50 sigaretten per dag. Tussendoor hebben we wel eens een stoppoging gedaan, maar deze waren erg kortdurend.
    Toen we in de MMM raakte en voor IUI zouden gaan wilde ik eerst stoppen met roken en afvallen. En na 3 maanden was ik ineens zwanger... ik geloof heilig dat het stoppen met roken en afvallen hier invloed op gehad heeft.

En nu ik zwanger ben, ben ik me heel erg bewust van het feit dat ik ook het geluk heb dat ik al gestopt ben met roken. Want de eerste weken zijn vol emotie in een zwangerschap, en de hormonen en onzekerheid maken het ook niet makkelijker. Stoppen met roken is nooit makkelijk, maar ik ben achteraf heel blij dat ik het gedaan heb voordat ik zwanger raakte. Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik snap dat je als je zwanger bent meer motivatie hebt dan nu. Maar als ex kettingroker kan ik achter alleen maar zeggen dat ik heel dankbaar ben dat ik het eerder gedaan heb... En daarnaast heb ik al 1300-1400 euro uitgespaard afgelopen half jaar en extra geld om leuke babyspullen te kopen nu... :D

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.876
    113
    Noord-Holland
    Je gaat naar een dokter omdat je iets mankeert. Die dokter geeft een advies zodat je beter wordt en je besluit dat je dat advies niet leuk vindt? Ik vind het een beetje de gemakkelijke weg. Kies je prioriteit, weegt die sigaret op tegen een zwangerschap? Zou je er niet alles aan doen om zwanger te worden, ook als dat iets is dat je niet leuk vindt?

19. Marianne1987

Marianne1987 Actief lid

14 sep 2012
    156
    0
    0
    Hallo dames,

Ben nu zwanger van de derde en rook al ruim 10 jaar.
    Bij de eerste door de pil heen zwanger, 2de bij d 2de ronde en 3de ook bij de tweede ronde.... Ik rook normaal ook een pakje per dag..

Iedereen weet dat roken zo wie zo slecht is en het beste is om gewoon te stoppen al op het moment dat je zwanger wilt worden... Ik heb de eerste 2 zwangerschappen gewoon gerookt.... De eerste ging alles prima, maar bij de tweede heb ik met 34 weken een spoedkeizersnee gehad omdat mijn placenta los liet, ik had dus bijna mijn kindje afgegeven en roken kan een oorzaak hiervan zijn..... Ik wil alleen maar zeggen dat het wel degelijk schadelijk kan zijn maar het hoeft niet...

Ik ben nu veel minder gaan roken en wacht tot na de 12 weken totdat ik ga proberen te stoppen ben bang dat ik door de stress een mk krijg

groetjes Marianne

20. BellaNoa

BellaNoa Niet meer actief

Het zal vast wel een rol spelen, maar niet zo'n hele grote denk ik. Maar zoveel dingen kunnen de vruchtbaarheid verminderen als je met alles rekening moet houden kun je niks ;)

Ik rookte een half pakje per dag en ML rookt een pakje per dag. In de 4de maand ben ik zwanger geraakt.

Natuurlijk zal de gyn zeggen dat je moet stoppen met roken. Doktoren zijn al helemaal geen fan van rokers :) dus hij zal het zo erg mogelijk voor je laten klinken denk ik altijd hihi

Deel Deze Pagina