Nog nergens gelezen.. maar zijn er nog meer baby's / dreumesen met klompvoetjes op dit forum? Wij hebben een zoontje van bijna 11 maanden, en we wisten sinds de 20 weken echo dat hij 1 klompvoetje rechts zou hebben. Op vrijdag 5 augustus is hij geboren, en op dinsdag 9 augustus kreeg hij zijn allereerste gips.. Ohh wat voelde ik me ellendig.. zo'n klein hummeltje, en dan al in het gips.. ik heb zoooveel tranen gelaten in het umcg.. Hij word behandeld volgens de ponseti methode. Elke week kreeg hij nieuw gips tot 9 weken, en daarna kreeg hij de beugel met de schoentjes, eerst 3 maanden 23u per dag, en nu hoeft hij hem alleen nog maar snachts om (gelukkig!) Al met al, heeft hij er helemaal geen hinder van, en klimt overal aan omhoog, stapt al als je zijn handen vast houd, en tijgert de hele kamer door! Ik heb dus nog niet meer gelezen, maar zijn er meer moeders met kids met een klompvoetje(s)? Misschien wel leuk om ervaringen te delen.. Nog even een foto'tje van onze kleine man zijn voetje ( hij houd zijn linker voetje hier ook een beetje vreemd, maar het gaat dus om rechts.. haha links is niets mee aan de hand)
Ikzelf ben geboren met een lichte vorm. Mijn moeder moest mijn voetjes veel masseren en op een gegeven moment moest ik op gym. Nu staan mijn voeten gewoon recht. Valt me vaak op hoeveel mensen eigenlijk met hun voeten heel erg naar binnen staan.