1ste verjaardagskaart kind na overlijden moeder

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke12345, 20 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke12345

    marieke12345 Actief lid

    11 okt 2013
    445
    108
    43
    Mijn vriendin is vorige jaar overleden en laat 4 jonge kinderen en haar man achter.
    Binnenkort is haar zoontje jarig, de eerste keer na haar overlijden.
    Ik stuur altijd een kaartje, ze wonen te ver weg om langs te gaan, maar ik weet niet zo goed wat ik erop moet zetten.
    uiteraard feliciteer ik hem, maar zeg ik dan ook iets als ‘ik weet zeker dat mama daar waar ze is ook de slingers heeft opgehangen vandaag’ , iets anders? Of houd ik het bij alleen de felicitatie?
    Ik lees graag jullie ideeen.
     
  2. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.770
    2.217
    113
    Hmm ik zou zeggen, t is zijn verjaardag, schrijf wat je altijd schrijft. Deze dag is voor hem. :)
     
  3. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.452
    5.810
    113
    Ik weet niet goed wat je moet zeggen, maar ik zou wel zijn moeder benoemen zelf. Ook al is dat moeilijk. Mijn man verloor zijn moeder toen hij jong was, en er is daarna eigenlijk nooit meer over gesproken, alsof het nooit is gebeurd en alsof ze nooit heeft bestaan. Dat is voor hem nu - ruim 40 jaar later! - nog steeds extreem moeilijk. Dus ik zou haar herinneringen juist in leven proberen te houden, door misschien iets te benoemen dat ze altijd deed op verjaardagen, dat is verdrietig maar tegelijkertijd hou je haar liefde voor haar kinderen zo in hun leven.
     
    duitshollandsmeisje, spruitje80 en NiVa0230 vinden dit leuk.
  4. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.760
    3.493
    113
    Doe wat goed voelt voor jou en wat jij denkt jij kent ze. Is al heel lief dat je eraan denkt.
     
    Spectre vindt dit leuk.
  5. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.462
    578
    113
    Toen de kinderen van mijn overleden vriendin jarig waren heb ik extra aandacht aan het cadeau besteedt. Iets gekocht wat leuk was voor de kinderen, maar wat ook iets was wat naar mijn gevoel mijn taak was richting de kinderen. Een soort van in de geest van haar.
    Verder met de kinderen daar niet over gehad. Het was echt hun dag.
     
  6. Lentekindje

    6 mei 2015
    7
    13
    3
    NULL
    NULL
    Mijn man is overleden, onze kindjes vinden het altijd wel fijn als hun papa even kort genoemd wordt op een kaartje. Het idee dat papa niet vergeten wordt, en dat ze eraan denken dat hun op deze dag papa extra missen ervaren ze als fijn!
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.841
    33.464
    113
    Niet wegklikken. Wat vreselijk. Weet niet hoe lang of kort het geleden is, maar wilde wel iets zeggen. Namelijk: sterkte ❤️❤️❤️
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  8. marieke12345

    marieke12345 Actief lid

    11 okt 2013
    445
    108
    43
    Ach jeetje wat verdrietig. Heel veel sterkte voor jullie.
     
  9. marieke12345

    marieke12345 Actief lid

    11 okt 2013
    445
    108
    43
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik ben er wel uit dat ik haar wel wil noemen in de kaart. Ik denk dat het altijd fijn is als een overleden geliefde genoemd wordt.
    Nu nog even bedenken wat. Misschien moet ik daar ook niet moeilijk en te lang over denken. Ik ga er morgen even voor zitten.
    bedankt allemaal!
     
  10. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.018
    901
    113
    Mijn man is nu een jaar overleden, mijn kinderen zijn wel pubers (jongens) en die vinden het een beetje ongemakkelijk.
    Ze krijgen nog wel elk jaar een kaartje van papa…dat vonden ze vorig jaar heel fijn. Zijn handschrift..
     
  11. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.695
    361
    83
    Onze kinderen vinden het nooit zo prettig als op een voor hun feestelijke dag, extra de nadruk op gelegd wordt dat papa er niet meer is. Alsof ze niet ook gewoon blij morgen zijn, ze zijn tenslotte jarig (hun eigen woorden)

    Maar een vorkje met de tekst papa, die wordt bij elk gebakje tevoorschijn gehaald zodat hij er toch bij is.

    Het is denk ik erg afhankelijk van het kind zelf hoe ze het fijn vinden.
     
  12. meisjemetdeparel

    meisjemetdeparel Bekend lid

    16 feb 2023
    563
    1.438
    93
    Ik denk dat het heel persoonlijk is wat iemand fijn vind. Ik zou het dus bespreken met de vader van het kindje. Die kan het vast het beste aangeven of een speciale tekst op een kaartje wel of niet de juiste snaar raakt.
     
    Neuzeke en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    12.212
    11.168
    113
    dat vind ik wel een hele goede. Mijn zoontje kan als het om zijn overleden broertjes gaat (die hij nooit heeft gekend) echt van slag raken, waardoor zijn dag een negatieve/ verdrietige sfeer krijgt. Ik zou het overleggen.
     
  14. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.621
    970
    113
    Ik zou het overleggen met de vader.
    Het kan ook steunend zijn maar ook anders vallen en dan brengt de goedbedoelde tekst juist verdriet op de verjaardag.
     
  15. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    2.061
    1.850
    113
    Ik zou het zeker overleggen met de papa. Ik weet ook niet hoe jong het kindje is. Maar echt jonge kinderen zijn natuurlijk enorm in 'het moment'. En als hij dan net heel erg in de 'ik ben jarig modus zit', dan overvalt zo'n tekst (uiteraard prachtig en heel lief bedoeld) hem misschien wel erg.

    Het is denk ik vooral ook aan de papa en aan de mensen nabij op die dag, om ruimte te geven aan de gevoelens van gemis aan mama, op het moment dat die gevoelens ook opkomen.
     
  16. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    12.411
    17.249
    113
    Vrouw
    Ik zou voor de jarige een kaartje doen met gelukwensen en een afzonderlijk kaartje voor het gezin.
     
    suus1983 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina