oogarts baby 9 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tanna, 9 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ben vanochtend bij CB geweest en alles was perfect. Ze groeit goed is nu 8700gram en 70.5 cm. Ook wat betreft ontwikkeling geen klagen. Ze zit op ontwikkelings niveau van 11 a 12 maanden.

Maar nu kijkt ze inderdaad een beetje scheel als ze moe is alleen dan. We waren vlak voor haar slaapje bij het CB en de arts zag het ook (anders had ik het wel gevraagd). Nu moeten we dus voor controle naar oogarts. Ik maak me niet erg zorgen maar vroeg me af of er hier moeders zijn die dit herkennen en vanaf wanneer er een kans is dat ze een preister op haar oogje moet.

Vind het best wel zielig is ze net een beetje over haar reflux heen aan het groeien. Zit ze straks weer met een pleister op haar oog.
    Nou ja beter nu een kleine ingreep dan op latere leeftijd een grote denk ik dan maar.

Moest gewoon even m'n verhaal kwijt.

Groetjes Annemarie

2. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Oeps dacht dat ik bij dreumes baby forum zat. hoe kan ik hem verplaatsen?

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst!

4. luuus

luuus Niet meer actief

heyyy ik herken je verhaal fergie is 7 maanden nu en wij zijn ook naar de kinderarts doorverwezen omdat ze als ze moe is een beetje scheel kijkt... als je zo naar dr kijkt zie je het niet maar op foto's zie je het wel..

wij gaan ma al ik ben benieuwd naar wat ze gaan doen..!

ik heb begrepen dat ze niet meteen een pleister krijgen.. sommigen kindjes kunnen een beetje scheel kijken zonder hier last van te hebben, maar andere hebben dr weer wel last van omdat ze dan verschil in diepte zien enzo. als ze scheel kijken maar de weerkaatsing in de ogen wel gelijk is maakt het niet uit.. dat heb ik dr van begrepen.

5. RianneD

RianneD Actief lid

25 nov 2006
    252
    0
    0
    Hoi,

Ties loopt ook al vanaf een maand of 4 bij de oogarts. Dit omdat zijn ene ooglid over zijn pupil heen hing, echt een lui oog dus, en hij keek ook scheel, mede idd met moe zijn. Na een aantal tests, druppels in zijn oog, en tests binnenin zijn oog die hij allemaal heel dapper doorstond kregen wij ook pleisters mee die hij 3 keer in de week een uur op moet maar, en we lopen onder strenge controle (lees elke 2 maanden mits hij ineens heel erg scheel gaat kijken) bij de oogarts omdat die ons heeft verteld dat door Ties zijn oogafijking hij in een verhoogde risico groep zit dat hij scheel gaat kijken als hij iets ouder is.

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik heb er ook een topic over geopent. Wij zijn doorverwezen naar de orthoptist.
    Julia kijkt ook scheel met 1 oogje, vooral als ze moe is en op foto`s zie ik het.
    Ze heeft wat testjes gehad. En blijkt cylinders in haar ogen te hebben. Bij haar heeft afplakken geen zin en zij zal een bril nodig gaan hebben waarschijnlijk.
    http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... sc&start=0

7. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Bedankt voor jullie berichten. Toch fijn om te zien dat zij niet de enige is. Michelle gaat volgens mij ook naar de orthoptist aan staande vrijdag ben benieuwd wat het is.

8. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    linda: bedankt voor de link ben heel wat wijzer geworden.

annemarie

9. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    Deze kan opslot ik schrijf mee bij topic orthopist. Wist niet wat dat was nu wel en daar valt dit onderwerp onder. Alvast bedankt

Annemarie

Deel Deze Pagina