Glimmende huid...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 18 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo dames! :D

Ik heb een klein probleempje: de huid van mijn neus, voorhoofd en kin gaat heel snel glimmen!
    Ook als ik me net gewassen en 'bepoederd' heb, glimt mijn neus alweer na een uur. :(

Weet er iemand een 'wondermiddel'?

Lucia xxx

2. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

haha het enige dat ik weet is poeder of matt foundation, verder zou ik het ook niet weten ;)

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    je hebt er heel veel creme's voor mischien dat eens proberen?
    of je kan scrubben?

4. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Je hebt speciale anti shine producten bij de drogist, maar ook dit werkt meestal niet erg. Welke poeder/foundation gebruik je?

5. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Een vloeipapiertje tegen de vette gedeeltes aandrukken, dat absorbeert meteen al het vet.
    Zo'n klein pakje kun je makkelijk in je broekzak bewaren, en tijdens toiletbezoek even gebruiken.
    Verder hielp de Diane35 pil bij mij heel erg goed, maar ja.. dat wordt lastig als je zwanger bent! (ik wil sowieso nooit meer aan die troep beginnen)

6. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    ja idd wat Annabella al zei!zo'n vloeipapiertje is (vind ik) ook heel erg goed.(was ik net vergeten te melden)

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Waar kan ik die vloeipapiertjes krijgen, want je hebt ook zo van die papiertjes met een beetje poeder erop van bourjois geloof ik, of bedoelen jullie die niet?

@Flientje:ik gebruik nu alleen een (goedkoop) compact poeder, die zou wel matterend moeten zijn staat erop maarja...
    Foundation gebruik ik niet omdat ik eigenlijk niet goed weet welke en vind het ook zo'n gedoe 's morgens :oops:

Ik doe 1x per week scrubben met Nivea Young (is op zich wel erg goed spul, mijn poriën zijn al veel kleiner geworden sinds ik het gebruik), en gebruik 1x per week een maskertje voor de vette huid met pepermunt van Yves Rocher.

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

De pil is inderdaad nu een beetje lastig. :)
    en ik wil er eigenlijk ook nooit meer mee beginnen! ;)

9. Arendskelk

Misschien is het een idee eerst een foundation aan te brengen op je neus -niet op oliebasis, dan wordt het helemaal om te huilen want dat maakt het nog vetter- en daarna te poederen. Je hoeft foundation niet op je hele gezicht te gebruiken. Zorg er wel voor dat de kleur van je foundation overeenkomt met je huidskleur niet donkerder in ieder geval.

10. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Lucia: bij de sigarenboer hebben ze bakken vol vloeitjes!
    Gewoon zeggen "mag ik 5 pakjes rizlavloei?" (kost geen drol)
    Hoe heet die andere vloei ook alweer?

Weet het alweer, mascottevloei! :p

11. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Ik gebruik al jaren de olievrije poeder van Clinique en die helpt super. Ik geloof dat het Sheer Pressed Oil Free Powder heet. Wel wat duurder maar het heplt echt en je doet er heel erg lang mee.
    Succes!

12. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Heb je miss. een remover waar je huid zo op reageert? je moet gewoon wassen met water en zeep en niet met van die agressieve produkten omdat dan je huid extra vet word en vooral veel produkten gebruiken op olie basis.
    En een kleimasker helpt ook heel goed.
    Dat is zeg maar om er een beetje van af te raken, vaak als je make up smeert het alleen maar vetter wordt. ( het heeft nu denk ik vooral te maken met je zwangerschap)

13. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hier nog een glimmer .....heb al heel veel geprobeerd en niks help eigenlijk ......die van de vloeipapiertjes alleen nog niet .
    ik heb eigenlijk altijd van die nattige schoonmaakdoekjes voor make up of gewoon gezichtsreinigingsdoekjes bij mij als ik dan effe naar de toilet ga haal ik er zo'n lapje over en kan er dan weer even tegen aan

L.sybje

14. sabine1986

18 mei 2007
    47
    0
    0
    Gehandicapten begeleidster
    Ik heb al vanaf mijn 12e een huid die zo glimt.
    Ik gebruik nu al een paar jaar Benzoylperoxide 5 %.
    Dat kun je gewoon bij de apotheek kopen, werkt echt heel goed. :D
    (niet te vaak, en niet te dik smeren want dan droogt je huid uit!

15. babel

babel Actief lid

25 aug 2006
    110
    0
    0
    Van Clarins heb je ook een speciale creme/serum die je opbrengt voordat je je foundation/poeder opdoet en nadat je je dagcreme hebt aangebracht. Deze gaat het glimmen tegen. Je kan hem zelfs nog over je make-up aanbengen als het nodig is.
    Ik heb er zelf niet zo'n last van maar heb hem veel bij andere mensen gebruikt en hij helpt echt goed, kan alleen niet op de naam komen. Zal straks even kijken...

16. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    :confused: :confused: :confused:
    Zeep droogt je huid enorm uit en zorgt er juist voor dat de huid weer extra vetstoffen aan gaat maken. Reinig met een gel en gebruik een lichte, gelachtige dagverzorging.
    Je kunt weinig doen aan het feit dat je een vette huid hebt. Probeer een masker wat hard wordt, dat absorbeert vetdeeltjes.

Voordeel van een vette huid: minder snel rimpels omdat je huid langer soepel blijft :)

Succes!
    Groetjes een docente schoonheidsverzorging ;)

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wordt het dan net niet extra vet?

Gebruik nu gewoon 1x per dag reinigingsdoekjes voor de vettere huid.

@Babel: ben benieuwd! ;)
    @Flientje: kun je me een merk/product aanraden?Ik hoor wel veel over die Dream Matt Mousse, zou dat wat zijn?
    @Seilenna: bedankt vooe de tips, zo'n masker wat hard wordt heb ik hier ook nog liggen! :) Zal ik het dan gebruiken in plaats van dat andere masker of gewoon ernaast? (ben echt soms zo'n nitwit op dit vlak he :oops: )

Andere meiden, ook heel erg bedankt voor jullie tips! :D

18. Arendskelk

Niks op oliebasis gebruiken en al helemaal geen zeep zoals Seilenna ook al zegt en toelicht. Misschien kun je eens Mat Cashmere op proef krijgen bij je drogisterij, die breng je vloeibaar aan, maar wordt uiteindelijk poeder. Vraag wel evn of het op olie basis is of niet, dat weet ik even niet zeker...

Dream matte mousse is op oliebasis, dus lijkt me iets minder geschikt voor je...

19. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ok, zal het morgen bij de drogist eens vragen.

(hoop dat ze het bij het Kruidvat hebben, een Etos hebben wij hier helaas niet grrrrr)

Bedankt voor je tips! ;)
    (Je klinkt alsof je in dat wereldje wel thuis bent! ;) )

20. Arendskelk

Enne, reinig zowel 's morgens als 's avonds je huid met een product dat voor de vette huid is gemaakt en de talgproductie een beetje tegengaat. 's nachts scheidt je huid veel talg af en overdag draag je meestal make-up etc. Echt doen hoor, want make- up 'pakt' gewoonweg het beste op een schone huid!

Deel Deze Pagina