1week voor nod gespannen borsten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sanne83, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne83

Sanne83 Lid

19 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames, hopelijk dat iemand mij meer duidelijkheid kan geven.
    Ik zit nu 1 week voor nod, deze week al verschillende dingen meegemaakt afgelopen maandag en dinsdag behoorlijk krampen gehad een soort van menstruatie krampen daarna werden het soort door van kriezeltjes in mijn buik, weet niet echt hoe ik dit t best uit kan leggen.
    Sinds vandaag voelen m'n borsten wel wat anders aan het begon met wat vreemd gevoel alsof t een beetje kriebelde Brande, en nu heb ik een gevoel alsof mijn bh in de weg zit, strak.
    Ik weet niet echt wat onder gespannen borsten valt wat vinden jullie hiervan? Testen kan ik nog niet daar is het nog te vroeg voor

2. Sanne83

Sanne83 Lid

19 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand?

3. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb dat beide keren ook gehad, ook al voelde ik mijn borsten met elke cyclus wel, toch was het 'anders'. Hoop het voor je :)

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hoi sanne

Allereerst zitten er twaalf minuutjes tussen het plaatsen van je twee berichtjes, je kunt niet verlangen dat er al zo snel gereageerd word, al begrijp ik je wel hoor, je bent onzeker en wilt zo graag herkenning.

Wat betreft gespannen borsten dat herken ik wel. Sommige cycli heb ik er ook last van en dan voornamelijk na eisprong tot nod. Het heeft te maken met het vrouwelijk hormoon wat toeneemt in deze periode. Het vervelende is dat het op een zwangerschap kan duiden maar ook op een naderende ongesteldheid. Kun je het vergelijen met vorige cycli, had je er toen ook last van of herken je het niet?
    Nog even geduld hebben en dan een test wagen. Succes!

5. RHR1985

RHR1985 Actief lid

27 dec 2011
    173
    0
    0
    Brabant
    Ik voel eigenlijk elke ronde mijn borsten wel voor NOD, zo worden voller en doen pijn...
    Deze ronde zijn ze ook wat "vervelend aanwezig" maar ze voelen niet zo "hard" aan als normaal!? eigenlijk zijn ze gewoon heel soepel en zacht hihi.
    Mijn NOD was vandaag dus moet nog even afwachten of deze keer iets betekend??

Het is wel een teken maar je lichaam kan je goed voor de gek houden...

Succes met wachten en ik hoop het voor je! :D

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik had dat eerst nooit, nu heb ik dat 3 maanden al elke maand. Meteen na me eisprong gevoelige borsten, krampjes enz enz.

Het hoeft niks te zeggen

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik had ook steken.. en mijn borsten.. je hoefde er bij wijze van maar naar te kijken.. en het deed pijn..

8. Sanne83

Sanne83 Lid

19 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames bedankt voor de info, bij mij ligt het even wat anders ik heb op dit moment medicatie ivm IVF en heb geen eigen eisprong heb net een terugplaatsing gehad en moet helaas nog 1week. Wachten, wat een eeuwigheid duurt.ik heb dit nog niet eerder gehad en omdat ik een kunstmatige cyclus heb denk ik ook niet dat dit door de hormonen komt van na de eisprong mijn lichaam maakt deze nu namelijk niet aan. Vervelend maar ik kan er niks aan doen dat ik zo ongeduldig ben, neem mij niet kwalijk.
    Het wachten om temogen testen is een ramp, ik hou niet van testen omdat ik altijd maar 1streep kreeg, ik wacht liever mijn menstruatie af, maar helaas komt deze niet vanzelf door de medicijnen. Dus nu moet ik wel een test doen.mij borsten doen niet pijn maar ik voel ze wel, lastig om uit te leggen misschien.
    Ligt gevoelig is misschien een beter woord

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    sanne. wachten kunnen we allemaal slecht;) dus geen sorry.. Ik zit nu ook net in mijn wacht weken. een drama vind ik het!

Maar over je vraag. In een normale cyclus voel ik mijn bortsten, als ik zwanger ben is het anders. zien mijn tepels er anders uit en kan ik slecht op mijn buik slapen..Dan weet ik... het kon wel eens zo zijn dat...

Maar zou het ook nog van je medicatie kunnen komen?
    Bij een kunstmatige cyclus krijg je waarschijnlijk hormonen toegedient.

10. Sanne83

Sanne83 Lid

19 okt 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi nanette,

Bedankt voor je reactie het zou door m'n hormonen kunnen komen hoor.
    Ik gebruik ze nu al 3 mnd eerder heb ik t nog niet gehad maar ja je lichaam houdt je zo vaak voor de gek de ene maand heb je dit de andere maand heb je dat, wanneer mag jij testen? Ik mag zaterdag pas testen maar ben weer zo ontzettend bang dat het niks wordt.

Als ik m'n borsten aanraak doen ze geen pijn maar ik voel ze zo duidelijk aanwezig een soort van licht branderig warm gevoel af en toe straalt t door naar m'n tepel.
    We kunnen alleen maar afwachten t kan door van alles komen denk ik dan maar

11. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    Hoi Sanne,

Ik heb hier rond die tijd in mijn cyclus ook iedere maand last van! bij mijn zijn ze zelfs zo gespannend dat ik hele harde schrijven en stukken in me borsten voel...
    Dit houd zo 5 a 6 dagen aan en dan zakt het weer weg.

Ook ik denk steeds iedere maand dat weer dat het misschien een teken van zwangerschap is.
    Maar tot nu toe helaas!

Sterkte ermee.

Groetjes
    jes

Deel Deze Pagina