volgende week naar kdv maar dochter drinkt zo weinig uit fles

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door girlnatasja, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Zo'n 3 weken geleden ging mijn dochtertje ineens de fles weigeren, gelukkig is dat over (zo goed als)en accepteert ze de fles wel. Alleen als ze een voeding uit de fles krijgt drinkt ze hooguit 50ml en daar is ze dan wel een half uur (of langer)mee bezig. Als je maar met haar rondloopt en haar afleidt drinkt ze wel maar ze is meer aan het spelen met de speen dan dat ze ook drinkt. Nu geef ik haar vaak na het flesje toch nog de borst omdat 50 ml wel heel weinig is, maar doe ik hier wel goed aan? Volgende week moet ze naar de opvang dus dan zou het wel fijn zijn als ze wat meer gaat drinken uit de fles.

Herkennen jullie dit? Hoe hebben jullie dit opgelost?

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Bij ons heeft dit 3 weken geduurd en nu drinkt Simone weer gewoon alles leeg. We hebben eigenlijk geen idee waar het aan lag, tandjes, sprongetje of het feit dat ik weer ging werken.
    Ze dronk op het laatst minder dan de helft van wat we gewend waren maar ze viel niet af. Het ging vanzelf weer over....

3. girlnatasja

girlnatasja Actief lid

3 jan 2011
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed om te horen! Dan ga ik me maar niet te druk maken..zal wel goedkomen!

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    wij hebben dit ook gehad vlak voor ons kereltje naar het KDV moest. Ik kreeg hier de tip om mijn kindje zittend te laten drinken (op schoot of in de wipstoel) en dat heeft echt enorm geholpen. Ook moest niet ik, maar mijn man de fles geven om te oefenen.
    Succes, ik weet dat je er stress van kunt hebben! ;)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.190
    113
    Mijn dochtertje heeft ook een periode gehad dat ze heel weinig en moeilijk dronk op het kdv. Zodra we thuis waren haalde ze het weer in door te gaan clusteren. Niet altijd even handig, maar ze kwam in elk geval daardoor niets te kort.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Mijn mannetje ging ook een kleine week voor ik weet moest werken ineens de fles weigeren. Stress natuurlijk. Gelukkig pakte hij het vrij snel weer op, maar het heeft wel moeite gekost. De eerste flessen inderdaad maar gegeven terwijl we met hem rondwandelden en verder negeerden. Maar dat waren inderdaad maar kleine beetjes en het duurde dan lang.
    Ik vond het de eerste dagen bij de opvang toch wel spannend of hij wel genoeg dronk. Ik had me achteraf gezien geen zorgen hoeven maken: vanaf de eerste dag slobberde hij in minder dan een kwartier een fles van 180cc leeg. Als er niks anders is, drinkt hij echt wel! Inmiddels drinkt hij trouwens ook bij mij wel uit de fles. (Ik heb in het begin op vrije dagen ook nog wel met hem geoefend.)

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Isabelle drinkt ook heel weinig (vaak helemaal niet) uit 't flesje. Tot afgelopen week kon ik steeds live gaan voeden op 't kdv, maar gisteren lukte dat niet, ivm mijn werk. Ze heeft toen verspreid over de dag 2 x 40cc gedronken en daar deed ze 't gewoon goed op. 's Avonds en 's nachts kwam ze wel wat vaker dan normaal, gewoon om alles weer in te halen.

8. Babel44

Babel44 Niet meer actief

En dat hoor je vaker, dat ze op kdv minder drinken en 's avonds inhalen. Geen zorgen dus, je kindje zal wel drinken wat ze nodig heeft.

En zonodig vraag je ze om haar vlak na en vlak voor het slaapje een flesje van 50cc te geven of het ieg aan te bieden.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier kreeg ze haar fles in 2x bij de oppas. Dat werkte hier wel goed.

10. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    onze kleine dronk een tijd op KDV dagen maar 2x 50cc en hij was gewoon vrolijk en actief. 's avonds en 's nachts haalde hij wel alles in. Gewoon een omgedraaid ritme. We hebben nu opeens een andere (platte) speen geprobeerd (M) en nu gaat het super, hij drinkt overdag 2x150cc. Helaas is het ritme snachts hiermee niet veranderd...

Deel Deze Pagina