1x flesje geven met kunstv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door momvan4, 30 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. momvan4

momvan4 Actief lid

21 mei 2012
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve moeders.

Morgen is me kleine meid alweer 2 weken,nu heb ik morgen een feestje,en wil er erg graag naar toe.Kolf heb ik niet nu ga ik ze om 6 uur voeden,en wil dan mijn man een flesje nutrilon laten geven rond 9 uur en om 12 uur ben ik weer thuis..Zou ze het wel pakken denken jullie en is het heel erg?Ik heb liever flesje dan dat ik er mee moet nemen tussen de herrie en dat mensen haar even willen oppakken enz..

Dit is mijn 5de kindje en heb wel ervaring met borstvoeding.maar vind dat flesje geven ook weer ff raar maar weet anders geen optie.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik wilde na 2 weken geen moment bij m'n kind vandaan. Dus als ik weg ging, nam ik haar mee.
    Als je er graag heen wilt, zou ik je kleine meenemen en als je merkt dat het te druk wordt, weer naar huis gaan.
    Kv zou hier geen optie zijn en lijkt me op dit moment ook niet goed voor je productie als je niet kolft.
    Juist de eerste weken moet de productie nog op haar worden afgestemd.
    Met nu een flesje loop je ook het risico op tepel/speenverwarring.

3. momvan4

momvan4 Actief lid

21 mei 2012
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga ze echt niet meenemen kei zielig tussen die herrie muziek enz..tepelverwarring zal toch niet zijn na 1x?En kwa productie gaat het erg goed en dat voel ik wel..heb mijn andere 4 kids allemaal 1,5 jaar gevoed met alleen borstvoeding...Ik ben alleen bang dat ze het proeft het verschil en het niet lust

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou m'n telefoon goed in de gaten houden en dan hoor je snel genoeg als ze niet wilt, lijkt me. Is het feestje een beetje dichtbij?

Denk wel dat het moet kunnen voor een keer. Als je erheen wilt, zou ik het er gewoon op gokken. Het is vantevoren moeilijk te voorspellen. Het kan goed gaan, maar kan ook niet goed gaan ;)

Wel zou ik vlák voordat je weggaat nog een keer aanleggen. En HA geven, ik heb gehoord dat dat qua smaak het meest overeenkomt.

Overigens vraag ik me af of je borsten het zullen trekken... Tip: Neem extra zoogcompressen mee ;)

5. momvan4

momvan4 Actief lid

21 mei 2012
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    JA idd het is niet zo ver zon 10 km dus ben zo thuis als het moet,en idd moet echt wat meenemen thanks voor de tip xxx..Overgens gaaa ik echt nooit weg zonder kleintje heb ik met mijn andere kids ook nooit gedaan in de borstvoeding periode ..maar wil nu echt heel graag gaan vriendin geeft geboortefeest .

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Volgens mij wordt zoiets ook makkelijker als je meer kinderen hebt ;)
    Vriendschappen zijn ook belangrijk. Maar wel jammer dat je geen kolf hebt, dat had het een stuk makkelijker gemaakt.

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Een herriefeestje? En je bent twee weken geleden bevallen??

Ga je dat volhouden dan en niet lekken??

Ik neem aan dat je niet gaat drinken?

Veel plezier hoor, maar waar je zin in hebt, haha!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Gewoon proberen als jij er zin in hebt, als 't niet gaat (zet je telefoon op trillen ;) ) kun je zo weer gaan, toch? Knap dat je daar na 2 weken al weer aan toe bent, ik lag toen nog plat in bed!

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Als het zo dichtbij is waarom ga je dan niet even voeden tussendoor? dat je man belt als ze wakker is en dan jij even op en neer?

10. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ohh en met kunstvoeding heb je een grote kans op de nacht krampjes. Ik stem voor op en neer kleppen :)

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Precies ik zou ook op en neer rijden, tien km is zo ver niet.
    Voor wat betreft een feestje na twee weken, mij lijkt dat jij best kunt beslissen wat je aankunt, je bent een volwassen vrouw.

12. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.194
    10.793
    113
    Geboortefeestje herriefeestje? Huh, draait t daar niet ook om een heel klein guppie dan?

Je zou vanochtend even met de hand kunnen afkolven, en dat wegzetten voor papa. Je vriendin is al heel blij, en jij hebt t waarschijnlijk ook wel alweer gehad, als je anderhalf uur komt en dus twee uur van huis bent, waarmee je als je direct voor t weggaan voedt kans hebt dat papa niet hoeft te voeden...

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik gaf mijn meisje regelmatig een flesje kv tussen de borstvoedingen door, bijvoorbeeld als ik ging winkelen, verjaardag had enz, te moe was in de avond.
    Was niet zo´n openbaar voedster..

Hier nooit een probleem gehad, meisje dronk flesje net zo makkelijk als de borst, geen extra krampjes gehad door kv en ze sliep net zo goed de hele nacht door.

De ene baby is de andere niet, waarom probeer je niet eerst of ze de fles accepteert?

14. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Goed idee! Dat lijkt me voor iedereen de handigste oplossing.

15. momvan4

momvan4 Actief lid

21 mei 2012
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, ik drink niet en voel me weer helemaal goed,de oudste van 11 blijft thuis bij papa en baby ook,andere 3 meide gaan ook geZellig mee! Thanks v d tips dames xxx

16. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    als het dichtbij is zou ik ook even heen en weer gaan.

Maar in ieder geval denk ik ook niet dat het kwaad kan. Onze zoon heeft van zijn tweede tot vierde levensweek regelmatig een flesje bij gehad omdat ik veel te weinig voeding had (hij viel ontzettend af). Daarna weer overgestapt op volledige borstvoeding.

we hebben wel een speciale brestflowfles gebruikt.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou even heen en weer gaan.
    Snap alleen dat geboortefeest in combinatie met herrie niet zo...is die herrie dan niet erg voor de baby voor wie het feest is?

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou ook heen en weer gaan of van tevoren met de hand afkolven. Ik heb ook geen kolfapparaat (heb het echt niet nodig), maar als ik enorm veel stuwing had in die beginweken spoot het er bij wijze van spreke na een beetje massage al uit. Ik kon toen met gemak 150 ml melk afkolven. Het is sowieso handig een voorraadje aan te leggen, juist voor dit soort gelegenheden.

19. momvan4

momvan4 Actief lid

21 mei 2012
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Was super gegaan..Mijn man heeft er gewoon een flesje kv gegegeven en ze dronk het zonder moeite ...was een super geslaagd feestje..En wij doen een geboortefeest (marokkaans) met muziek en lekker eten,ook voor de kids was er van alles te doen,maar ik wil mijn kleintje daar niet meenemen gegarandeerd dat ze dr dan willen oppakken knuffelen en is toch onrustig voor dr..lekekr thuis in dr bedje met 2 weken oud is het beste!!

Nu gewoon weer lekker borstvoeding geven <3

20. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Fijn :)

Deel Deze Pagina