Wasbare zoogkompressen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Omelet, 10 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Vandaag een natte bh.. herinnert me aan wat me te wachten staat ;) Bij mijn zoonje had ik flinke overproductie en mega lekkage. Ik droeg vaak 3 zoogkompresen over elkaar en moest dan om de paar uur 'verschonen', 's nachts op 2 badlakens die halverwege de nacht ververst moesten worden. Ik gleed 's nachts uit over het melkspoor wat ik achterliet op het laminaat als ik naar mijn zoontje liep.. kortom: veel melk.

De pakken zoogkompressen vlogen er doorheen.. Zonde voor portemonnee én milieu! Uiteindelijk heb ik mijn zoontje 18 maanden gevoed (met een maand of 9 geen lekkages meer overigens). Ik ga er dus vanuit dat ik ook deze kleine meid gewoon ga voeden, en eigenlijk vrees ik ook voor veel productie.

Wie heeft er ervaring met wasbare zoogkompressen en kan me goede (superabsoberende) aanraden? Of natuurlijk juist afraden..

2. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Ik heb wasbare katoenen zoogcompressen gebruikt, maar die waren niet meer absorberend dan die wegwerpgevallen. Zaten wel een stuk lekkerder, omdat ze minder dik zijn. Er bestaan ook varianten in zijde, maar die heb ik nog nooit geprobeerd.
    Als ik jou was, zou ik het gewoon een keer uitproberen.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ga ik ook zeker doen! Ik hoopte alleen op bosjes goede ervaringen wat het makkelijker maakt om iets te kiezen. Je hebt volgens mij ook met bamboe bijvoorbeeld?
    Nou goed ik wacht wel even af en als er geen ervaringen zijn dan is het een gokje wagen welke me het beste lijken ;)

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Misschien Lily pads? Die geven wat druk en gaan lekken misschien iets meer tegen?

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Lilypads wilde ik idd ook noemen, zelf geen ervaring mee, maar heb er goede ervaringen over gehoord en wil ze bij een tweede kindje ook aanschaffen (geef nu nog wel bv, maar lek niet meer).

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja die lijken me handig voor als mijn productie op peil is maar ik kon drukken wat ik wilde, het spoot het gewoon uit dus als mijn vinger al niet werkte.. ik denk dat ik gewoon maar gokje moet wagen en wat moet gaan bestellen om uit te proberen.

7. isamama

isamama Niet meer actief

Hoi,

Ik gebruik momenteel de wegwerpcompressen van Kruidvat, veel goedkoper dan alle andere die ik bij mijn dochter gebruikt heb en even goed! (alleen wel wat dikker, maar wie zit dat in de winter)

Af te raden: ik heb ook de wasbare compressen van Avent gekocht, maar die gebruik ik bijna niet. Als je gaat voeden, zijn ze binnen de minuut doorweekt. En zit je dus weer met natte kleren ;).

Groetjes,

Isamama

8. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb ook de wasbare pads van Avent gekocht ivm het milieu en de kosten maar ik ben er niet tevreden over. Het absobeert erg slecht waardoor je nog steeds snel nat bent van de borstvoeding. Ik ga weer Natusan wegwerppads kopen, deze bevallen me erg goed.

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm dat is niet erg bemoedigend ;)

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier alleen ervaring met wegwerp. Kruidvat vind ik niet zo fijn, erg stug. Hema, Etos en AH wel prima.
    Overigens lek ik veel minder dan toen bij de oudste, dit keer echt minimaal.

11. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb wasbare zoogcompressen (myllymuksut of zoiets) en die zijn me (toen m'n borsten nog onzindelijk waren) en deze zijn me goed bevallen. Ik had had wel altijd een paar reserve bij voor als ze vol waren. Die wegwerp vond ik er maar dom uitzien en niet zo fijn zitten want die zijn een stuk dikker.

12. isamama

isamama Niet meer actief

Dat is bij mij ook zo, het gaat toch allemaal wat vlotter nog dan die eerste keer, vind ik.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ah fijn om te horen! Ik kijk erg uit naar het voeden maar die megastuwing de eerste maanden wil ik best missen ;)

14. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb erg weinig last gehad van stuwing, alleen de eerste paar dagen na de bevalling, daarnaast was het over.

15. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Alleen natusan werkt bij mij redelijk. Lilly pads vielen erg tegen!

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb die van Avent gehad, en die waren vaak in no time helemaal doorweekt.

17. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Ik had ik nog eens handdoeken in een strakhemdje gepropt om het in de nacht wat droger te houden...;). Ik vond die was are ziigcompresaen niet heel orettig. Ze zitten ook nog eens tegelijk in de was en je moet er dan toch wel heel wat aanschaffen. Uiteindelijk vond ik de wegwerexemplaren van de Kruidvat het fijnst

18. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    hoi, ik heb van mijn zus een artikeltje gekregen, met een zoogcompressen test, was in de bova(? die van de vbn) verschenen. Volgens mij waren deze de beste, Lansinoh zoogcompressen wasbaar - Baby & Borst | Baby & Borst | Per, Zoogcompressen, Lansinoh, Aantal, Wasbaar maar waren de weggooi variant nog veel beter. Ik zal ff het artikel opzoeken voor je. Als ik het nou vergeet de komende dagen, en je wilt het wel weten, stuur me dan ff een pbtje! (heb het misschien ook wel digitaal ergens als je interesse hebt.....)

19. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ah dat klinkt goed! Mijn oog is nu gevallen op de imse vimse. Misschien is de eerste lekperiode wegwerp beter (of combi) maar daarna wil ik over op wasbaar. S nachts heb ik nooit met compressen gekund, dat waren altijd handdoeken enzo ;) Ik stuur je een pb!

20. Marloescha

Marloescha Actief lid

23 feb 2012
    427
    0
    0
    Hoogerheide
    Ik ben wel benieuwd, heb nog niemand gehoord over die bamboe compressen. deze zouden beter absorberen?

Ik heb nu al verschillende sites bekeken, maar dat zegt nog niks.
    (Deerbeebie, Ikbenmama, Katoenenko)
    Ik wil een aantal wasbare bestellen en wegwerp voor als de wasbare allemaal in de was zouden zitten.
    Geen idee hoe veel ik er nodig ga hebben.

Deel Deze Pagina