Hoi, Onze dochter is vandaag 2 weken oud. De borstvoeding is goed op gang maar ze heeft maar 1x per week ontlasting. Daardoor ook veel last van buik krampjes. Zijn er meiden waar de kleintjes dat ook hebben? Of is 1x in de week niet normaal? Liefs
Dat kan met borstvoeding, maar het kan ook meerdere keren per dag. Is bij ieder kindje weer anders. Mijn eerste ging ook 1 keer per week. Mijn tweede poept iedere dag en soms zelfs twee keer.
Met 2 weken zou je, volgens borstvoeding.com, elke dag een poepluier verwachten. Mijn eigen lk vroeg ook wanneer de luiers minder werdenen hield 6 weken aan als grens voor elke dag poepen. Ik zou morgen contact opnemen met lactatiekundige. Heeft ze wel goede plasluiers? Dat is nog belangrijker dan poepluiers.
Dat klinkt prima. Dan zou ik telefoontje even uitstellen tot maandag. Wanneer is weeguurtje op CB? Dan heb je ook weer een idee. Kraamhulp is nu weer een paar dagen weg, een keertje wegen kan wel lekker zijn. Ik wil je niet in paniek brengen, dat is echt niet nodig zo lang er genoeg geplast wordt, maar op deze leeftijd is 1 poepluier per week wat weinig, dus ik zou even wat dingen checken.