zoontje 8,5 week drinkt slecht...tips?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door neletje, 10 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. neletje

neletje Actief lid

25 jan 2009
    377
    0
    0
    Hoi meiden

mijn zoontje is 8,5 week en van in het begin al een slechte drinker. Hij krijgt vanaf dag 1 flesvoeding (friso) en dat ging erg traag. Ondertussen hebben we de juiste speen gevonden (123 speen) en gaat het iets beter, maar nog steeds traag. Het probleem is niet het drinken zelf, want de eerste 80 cc gaat goed (ongeveer 8 minuutjes duurt dat). Daarna wil hij boeren en gaat het drinken slecht. Soms moet ik 10 min op een boer wachten en daarna blijft hij de fles uit zijn mond duwen. Hij spugt ook veel en ging tijdens het drinken huilen.
    Daarna ben ik begonnen met johannesbroodpitmeel toe te te voegen en toen ging het drinken beter. Hij heeft wel wat kenmerken van (verborgen) reflux volgens de huisarts. Buiten het drinken na is het wel een tevreden baby. Met de johannesbroodpitmeel ging het drinken en spugen beter, hij was meestal met 20-30 minuten klaar (inclusief boeren) maar sinds een aantal dagen gaat het weer trager en trager en gaat de laatste 80 cc er zo moeizaam in. Vandaag laat hij elke keer 20/30 cc staan. Elke keer fles wegduwen en kleine beetjes drinken. Het lijkt alsof hij het gewoon niet zo lekker vind...Hij weegt trouwens 5100 gram en krijgt 5 tot 6 flessen op een dag van 5 schepjes.

hebben jullie nog tips? Heb nog zitten nadenken over een andere voeding. Tussen zelf johannesbroodpitmeel toevoegen en de comfort voeding van friso merk ik geen verschil in drinken en spugen. Heb gehoord dat enfamil ook goed is voor reflux kindjes. en dan heb je ook nog nutrilon ar?

Ik hoor graag of jullie nog tips hebben.

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Ik denk dat comfort voeding sowiezo makkelijker is omdat je niet zelf het JBPM bij hoeft te mengen.

Je kunt evt eigen merk, jumbo, kruidvat comfort/ ar voeding proberen maar deze smaken wel anders als de Friso.

Hier zelf bij zoonlief Nestle nan ar gegeven ,maar dat hebben ze enkel in België of Duitsland ( beba ar)
    Het is soms echt zoeken helaas.

3. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Soms hebben de kindjes even een soort van terugval, dus zolang hij het meeste van de fles opdrinkt zou ik me niet te druk maken. Waarschijnlijk heeft hij even een paar dagen/week niet zo`n honger en kun je daarna aan het tanken blijven ;)

Deel Deze Pagina