bevallen met diabetes en borstvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door knorretje88, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knorretje88

knorretje88 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb een vraag.
    Op maandag 2 april word ik ingeleid met 38 weken i.v.m. zwangerschapsdiabetes. Nu is het zo dat ik niet het eerste volledige uur samen met de baby heb i.v.m. onderzoeken. Ook komt de baby de eerste 24 uur ter observatie op de kinderafdeling.

Hoe kan ik nu het beste met de borstvoeding omgaan om het wel een succes te laten worden???

Groetjes,
    Knorretje

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

he, wat goed dat je vooruit denkt en al plannen wilt maken!

In wat voor ziekenhuis ga je bevallen? Hebben ze een borstvoedingscertificaat en een lactatiekundige in huis? Je zou nu al een afspraak met de lactatiekundige kunnen maken om je wensen te bespreken! Maak ook tijdens je bevalling duidelijk datje graag borstvoeding wilt geven, sommige onderzoeken hoeven helemaal niet zo snel te gebeuren als blijkt dat de baby het goed doet na de bevalling.

Ik heb nog een link voor je met handige info:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Diabetes - Borstvoeding als je diabetes mellitus hebt

Succes ermee en bij meer vragen horen we het graag! En een heel voorspoedige bevalling en borstvoedingstijd gewenst natuurlijk!

Mirjam

3. knorretje88

Hoi,

Ik ga in het Scheper Ziekenhuis in Emmen bevallen. Daar hebben ze wel een certificaat en ook een lactatiekundige.
    Vanmorgen ben ik voor controle bij de gynaecoloog geweest en heb het daar ook besproken. Ik krijg de kleine gewoon gelijk op mijn buik als er geen medische complicaties zijn en mag het dan ook wel gelijk aanleggen, ze kunnen alleen niet beloven dat ik een volledig uur krijg met de kleine.
    Hoelang na de bevalling kan ik de kleine aanleggen? Zou dat al na een 20 minuten/ half uur kunnen? zodat ik wel binnen het eerste uur heb aangelegd?

Groetjes

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

jazeker, je mag het vrij snel doen. Als jezelf een beetje bent bijgekomen leg je de baby gewoon aan. Het is niet erg als het de eerste keer nog een beetje oefenen is voor jullie beiden.
    Fijn dat je gynaecoloog er positief tegenover staat!

Mirjam

5. knorretje88

Hoi,

Helemaal super, dan probeer ik dit zo snel mogelijk te doen na de bevalling. Zodat de kleine in ieder geval weet dat hij bij mij kan drinken.

Bedankt voor de antwoorden.

Groetjes,
    knorretje

Deel Deze Pagina