Ik heb 1 week geleden voor het eerst alle boodschappen voor 1 maand {proberen} te doen.... poeh wat is dat moeilijk! wat kopen diegene die 1x per maand de grote boodschappen doen? en wat geef je dan nog per week uit? Ik heb nu eigenlijk praktisch al het vlees gekocht en een grote zak aardappels al het drinken en de melk.... potjes vor kyana {heeft er maar een paar nodig} maar had ook nog veel op voorraad.... ook snoep hebben we meer gekocht en proberen hier een maand mee uit te komen... wij gaan dit proberen omdat we hopen dat dit financieel voordeliger is {omdat je dan minder koopt misschien} helaas maak je dan alleen minder gebruik van aanbiedingen. én we gaan het doen om het voor mij makkelijker te maken zodat ik niet elke week met veel flessen moet zeulen... alleen luiers ga ik alleen in de aanbieding halen dit is dus gewoon maar een aparte kostenpostje tips zijn welkom
Op zich wel heel slim qua financien gezien denk ik wat je zegt, je komt misschien minder. Maar hoe doe je dat dan met de groentes ? Vroeg ik mij af. Diepvriesspinazie is er en wok enzo, maar verse sla? Of wortelen? Hoe doe je dat dan? Verder tips... hmmm nee niet echt, koop een grote diepvries hhihi
Is wel slim, maar zou hier niet werken. je kan een hoop op voorraad kopen,maar zou dan toch naar de winkel moeten voor mijn melk, vleeswaren en verse groenten. Daarbij denk ik ( tenminste zo gaat het hier ) dat als ik 3 zakken snoep extra koop ze net zo snel op zijn, gewoon omdat het in huis is.
Hoi, wij winkelen 1x/maand in de supermarkt en de brouwer. We kopen dan al het drinken, melk, vlees, aardappelen, diepvriesproducten, cornflakes,...... Daarnaast gaan we 1x/week naar de groenteboer een voorraad groenten halen die we dan op een vrije dag klaar maken en in de diepvries stoppen. Dan heb ik de andere dagen bijna geen werk meer. Vlees stoppen we hier ook in de diepvries. Brood kopen we ook altijd 3 stuks, die vriezen we in porties in zodat we elke avond een brood kunnen nemen en nooit een sneetje moeten weggooien. Het enige waarvoor ik dan nog naar de winkel moet is beleg voor de boterham en fruit. Lieve groetjes!
Ik zou het echt knap vinden als het werkt! Hier zou het zeker niet lukken. Sowieso moet ik dan elke week nog naar de winkel voor verse groenten, melk, vlees (past echt niet voor een hele maand in de vriezer), brood, etc. etc. Drinken voor een hele maand kan ik ook niet in een keer meenemen, wij drinken allebei sowieso al elke dag een fles spa, en dan nog andere dingen. Chips enzo, als ik dat voor een maand meeneem, eten we er gewoon meer van, zodat het toch nog veel sneller op is en we uiteindelijk duurder uit zijn.
Mensi, verse groenten blijven nog zeker een dag of 3 goed als je ze fris hebt liggen. Ik maak ze al klaar en stop het dan in de diepvries. Wij zijn in de supermarkt zo'n 150 euro kwijt. De brouwer is zo'n 30 euro. Dan houd ik nog 120 euro over van ons budget voor de rest van de maand. We proberen voor eten en drinken met 300 euro per maand toe te komen. Dit lukt soms wel soms niet. Hangt er ook vanaf of je extra dingen moet kopen zoals waspoeder ofzo...(telt direct door op de rekening). Maar onze groenteboer is wel heel erg goedkoop! Oh ja, wij hebben één tafelmodel diepvries een een diepvriesvak met één schapje boven onze ijskast.
En hier in België is het een stuk duurder dan in NL, vooral het drinken. Dus jullie zouden met 300 euro moeten toekomen, denk ik, als je met z'n tweetjes en een kat bent.
hoihoi ik ben er ook mee begonnen deze maand(althans dat probeer ik)maar ja voor de groentes en fruit moet ik dan toch nog extra naar de winkel ik hoop zo ook een beetje voordeliger uit te zijn,maar ik heb dan wel weer moeite om in 1keer veel geld aan de boodschappen uit te geven,alhoewel dit eigelijk flauwekul is
ik ben iemand van de verse producten...... dus kan me niet voorstellen dat ik 1 x per maand boodschappen doe! ik ga nu 1x per week voor de grote boodschap en daarnaast nog eens 2x voor lekkere verse dingetjes te halen... maar dat ligt ook aan mij, blik voeding vind ik persoonlijk niet te eten (een enkele keer dat wij dat doen) een visje vers van de markt is veel lekkerder dan verpakt in de vriezer! daarom zal het mij niet lukken 1x per maand! dus hier geen tips, maar wel knap als het lukt scheelt een hoop gewinkel! al vind ik het wel gezellig om even met mijn meisje op te lopen naar de markt/supermarkt!
heb misschien vergeten erbij te melden; dat ik elke week nog ga voor fruit en broodbeleg en eventueel groente! overigens eten wij hier vaker sperziebonen uit de diepvries en bv wordtelen uit een potje... maar heb hier wel verse wortels voor de cavia's en die maak ik ook vaker voor ons natuurlijk! melk is bij ons gewoon houdbare ik was moet ff denken hoor bij de liddl {w8 ga zoeken} liddl; 100 euro nettorama; 34 euro dan heb ik voor ongeveer 17 x koken... op de verse producten als bv verse brocoli na! maar ik heb nog veel in de diepvries zitten én ik werk veel avonddiensten en me vriend ook waardoor wij een broodje eten en kyana bij oma of een potje... bij bovenstaande zitten ook een aantal verse producten voor deze week én waspoeder... brood zit er niet bij als je precies wil weten wat ik gekocht heb dan zeg het maar dan tik ik het erop.... wbt de DIEPVRIES hihi ik heb een met 4 lade hier in de keuken en nog een grote kast in de garage... maar me vriend is gek van ijsjes en die koopt die 1 keer in de maand in zo'n uitverkoop in dl en dat kost geen klap maar zorgt er wel voor dat me diepvries behoorlijk vol zit!
hebben hier bij de jumbo zelfs bloemkool en brocolie uit de vriezer! eerlijk is eerlijk vers is lekkerder maar het geeft het wel {overigens zijn mijn caviaatjes ook blijer als ik vers koop hihi blijft altijd per ongeluk express wel wat over}
hahah lekker hebben je caviaatjes ook lol Ik had er eerlijk gezegd nog nooit naar gekeken, voor de diepvries. Vandaar dat ik het vroeg
lauhren ik toevallig wel omdat ik voor kyana deed koken {potjes} en ik dus veel in 1 keer maakte kocht ik vaker zoiets omdat je dan maar zo ontzettend weinig moet maken en ik anders de diepvries tjokvol had met alleen maar een hapje met bloemkool wbt het niet kunnen.... iedereen kan het denk ik hoor! als je maar wil en je aanpast! ik heb er veel voor over om mijn lichaam te sparen en ook nog eens wat geld in de pocket te houden {lichamelijk heb ik vaak ontstekingen en ga begin november naar de reumatoloog, maar dat ter zijde}
mn vriend en ik wonen bij een maat van hem in huis. in oktober gaan mn vriend en ik bij mn ouders wonen. bovenverdieping word dan van ons. dan ga ik gewoon samen met mn moeder boodschappen doen. die doet 1x per week alle boodschappen. want er gaan daar 12 broden per week doorheen. dus dat werkt niet als ze dan 1x per maand boodschappen moet doen. 1x per week alle boodschappen. en dan die week erna weer alles. en mn moeder koopt heel veel van de aanbiedingen enz. en voordeelverpakkingen. (zo ben ik nu dus ook haha)
Inderdaad wat je zegt. Ale je maar wil en je aanpast. Ik denk dat dat voor heel veel dingen geldt. Ik had op een gegeven moment niet meer zoveel geld en dan ga je je fantasie ook zijn dingen laten doen. Gelukkig is dat goed aan het komen maar ik bedoel maar, als je maar wilt