1x per maand boodschappen doen?

Discussion in 'De lounge' started by anniek, Sep 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

Jul 8, 2008
    2,561
    0
    0
    Friesland
    ja mn vader neemt elke dag al 10 boterhammen mee naar zn werk.
    mn broertje ook.
    (het zijn hoveniers dus vrij zwaar lichamelijk werk)

mn moeder 's ochtends en 's middags (ik denk) 5 boterhammen.

dus reken maar uit.

2. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    De basics halen wij inderdaad maar 1 keer per maand, maar melk enzo drinken we vers dus dat kunnen we niet vooruit halen. Fruit enzo halen we 1 keer per week op de markt, ca 15 euro.
    We hebben inderdaad een grote diepvrieskist, en die zit ook altijd bom en bomvol met brood, groente en vlees.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben dat ook geprobeerd. 1x in de maand de "op voorraad dingen" kopen.
    We zijn er mee opgehouden.
    Je koopt dan ook veel extra's. Als iets dan op is, koop je doodleuk bij de weekboodschappen weer bij (je moet toch verse groentes, kaas, vlees etc hebben).
    Misschien werkt het voor anderen wel maar voor ons dus niet ;)

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ga ook een keer in de maand boodschappen doen.ik haal dan eigenlijk alles.ik heb een grote vrieskist dus daat gaan genoeg in verse groenten haal ik uit de tuin en maak ik in.melk lust ik niet dus dat hoef ik niet te halen.

5. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

bij mijn vriend ging er ook z'n 2 broden PERDAG op..
    ze aten daar allemaal ongeveer 6 boterhammen perdag (meer mocht niet whaha)
    ze zijn met z'n achten :)

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,125
    0
    0
    Enschede
    wij proberen het wel altijd 1x in de maand de grote boodschappen te doen... helaas lukt het gewoon echt niet...

het drinken enzo dat halen we altijd in 1x... althans dat proberen we... mjah vaak zitten we halverwege de maand en dan zegt 1 van ons er moeten weer boodschappen komen...

7. Lia

Lia Bekend lid

Nov 10, 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik doe zo eens in de week boodschappen bij de Hoogvliet. Voordat ik ga, kijk ik altijd wel wat er in de aanbieding is en daar sla ik dan extra van in (koffie, pindakaas, waspoeder, pasta... dat soort dingen). Dat zijn dan de dingen die niet direct nodig zijn, maar toch wel makkelijk om op voorraad te hebben. Dus in zekere zin, sla ik dan ook wel dingen die ik langer dan 1 week gebruik. Maar om voor 1 hele maand tegelijk boodschappen te doen, lijkt me best wel lastig.

Voor vlees koop ik ook heel vaak de dingen bij de Appie hier om de hoek, die 35% afgeprijsd zijn en die gooi ik dan dezelfde dag in de vriezer.

8. Tania

Tania Fanatiek lid

May 13, 2008
    1,240
    0
    0
    Wij hebben het ook geprobeerd maar het werkte hier juist niet. We gingen meer uitgeven omdat we de eerste keer dan heel veel kochten en de rest van de maand gewoon net zoveel als normaal bleven kopen.

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    bij ons werkt het niet...
    ik koop elke 2 dagen vers brood en melk. elke week vers groente en fruit. en voor een voorraad van een hele maand heb ik neit eens plek. Voor de snoep en koekjes en andere lekkernijen zou bij ons in 1 week op zijn. Ik koop liever elke week de boodschappen...

10. Joeja

Joeja Bekend lid

Sep 2, 2007
    994
    0
    0
    Hier ook alles vers. Ik gebruik NOOIT voedsel uit blik of pot. Ik vind het niet te eten. We gaan 1 keer per week grote boodschappen doen en dingen als groenten en fruit haal ik bijna iedere dag (winkel hier om de hoek). Dat moet ook wel, want met 6 cavia's wil het er nog wel eens snel doorheen gaan

11. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ja ik zou dat ook wel eens willen proberen...maar heb geen auto hihihi
    Dus alles op de fiets houden gaat een beetje moeilijk

Ik haal meestal 1X in de week boodschappen :D

12. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

Aug 28, 2008
    1,902
    0
    0
    Brielle
    Hier haal ik ook elke week boodschappen.
    Groentes haal ik gelukkig voor een groot deel uit eigen tuin.
    Paprika, tomaten en komkommers kan ik vers meenemen van me werk en aangezien ik dol ben op paprika.. :)
    Erg handig aangezien ik hier ook nogal wat groenvoer etende dieren heb zitten :p

Share This Page