Hallo allemaal, Ik zit met een probleem.... toch wel... Een hele poos geleden heb ik ook een topic gestart dat ging over claimend gedrag van iemand (ik kan het zo snel even niet terug vinden). Ik DENK, dus ik weet het niet zeker, dat deze persoon misschien toch gevoelens voor me heeft die verder gaan dan de normale dosis 'leuk en lief vinden van'. Ik durf er niet zo goed over te beginnen ten opzichte van deze persoon al weet ik dat dit wel het beste is. Maar dalijk is het niet zo (want het lijkt me aan de andere kant hoogst onwaarschijnlijk) en bega ik een enorme blunder. Heeft er iemand suggesties of ideeen over wat ik nu het best kan doen? Ik weet echt niet wat te doen en ben lichtelijk in paniekjes aan het raken erover. gr. Joeja
Je kan toch gewoon 'op de man af' hier naar vragen? Als deze persoon zegt dat het niet zo is weet je dat ook weer
ik weet niet zeker of ik je topic toen heb gelezen.. was het met allemaal rare emails ook? en grapjes?
Ja , rare emails en grapjes, maar dat is nog het minste. Er zijn genoeg andere dingen waarbij ik in het verleden mijn vraagtekens gezet heb (en nu ook weer) en waardoor ik het contact heb afgehouden. Alleen ik had echt nooit gedacht dat er toch meer aan de hand zou zijn. Misschien wilde ik het niet weten dat kan ook... en ik weet het eigenlijk ook niet zeker maar ik weet niet wat het anders nog kan zijn. Ik weet niet waar ik zo'n "speciale behandeling" aan verdien behalve dat. Nu is het geval dat ik geen/heel weinig contact wil (alleen het noodzakelijke) en verder niets omdat hij zo doet. Ik ben hier ook duidelijk in geweest, ik heb dat letterlijk gezegd (een jaar geleden, toen ik de knoop door heb gehakt). Ik ga al een tijd geen discussies meer aan met hem over zijn gedrag want daar is nooit iets vruchtbaars uit gekomen en volgens mij ziet ie het alleen maar als een compliment als ik de discussie met hem aanga. Ik kan echt keihard zijn, maar dat lijkt hem niet te deren. Met het oog daarop heb ik mij niet de moeite genomen te zeggen waarom ik dit zo wil (als ie goed nadenkt... eigenlijk ook als ie niet zo goed nadenkt) weet ie donders goed waarom ik het zo wil. En nu lijkt ie er alles ... ALLES!... aan te doen om dit te dwarsbomen. Het moeilijke is dat hij altijd goed voor me geweest is en we een hele hechte vriendschap hadden ooit. Daardoor kan ik me hier des te moeilijker overheen zetten en heb ik al heel veel verdriet gehad van de keuzes die ik tot nu toe heb moeten maken. Tegenlijkertijd ben ik ook kwaad op hem dat hij al dit goede aan het overschaduwen is door stommiteiten. Na zoveel jaar vriendschap, de schok die ik moest verwerken toen ik het niet meer helemaal vertrouwde, de daarbij horende gesprekken en ruzies, en een jaar volledige afstand zit ik nu letterlijk met mijn handen in het haar. Ik heb het er met mijn man en enkele goede vrienden over gehad, maar niemand weet wat ik nu doen kan. Vandaar dat ik uiteindelijk maar een topicje heb geopend hier. En dan moet ik ook nog letten op wat ik zeg ivm. prive.
Als ik je verhaal zo lees, zie ik geen reden om hem te vragen wat hij voor je voelt. Wat zou je daarmee opschieten? Als het nu nog steeds een goede vriend van je zou zijn, zou ik het trouwens ook niet ter sprake brengen. Wat wil je daarmee bereiken? Je bent getrouwd, en ik neem aan dat je niet zit te wachten op een affaire of zoiets. Ik zou net doen of er niets aan de hand is, en ondertussen wel duidelijk laten blijken dat jij niets voor hem voelt. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
hoi Miez, Dit heb ik al gedaan. Hij weet dit ook en een affaire met hem zit er echt niet in. Van z'n levensjaren niet. Als ik niet getrouwd was, dan nog steeds niet. Doen alsof er niets aan de hand is heb ik gedaan toen het allemaal een beetje begon, maar op een gegeven moment werkt dat niet meer. Daarbij weet ik nog steeds niet zeker of het dat wel is aan zijn kant. Van mijn kant uit weet ie iig. heel duidelijk hoe de vork in de steel zit, dat is waarom ik het nu echt niet meer weet. Hij weet alles, ook dat ik mijn vraagtekens zet bij zijn gedrag. Hij trekt zich er alleen geen ruk van aan. Ik ben echt niet zo iemand die zich alles laat gevallen (zelfs niet een klein beetje), maar dat is nu juist de sport voor hem misschien. Ik weet niet meer hoe ik met hem om kan gaan behalve NIET omgaan met hem. Maar ja dat deed ik al... en ook dat werkt dus niet blijkt nu :x
En kan je je mannetje niet in een gesprek met hem sturen? Dat je mannetje hem eens flink de waarheid zegt en dat hij de keuze krijgt: Normaal doen, en zoniet, dag vriendschap?
Ik zou het eigenlijk niet weten want je sluit de beste mogelijkheid zelf een beetje uit. Gewoon nokken met die vent, uit je leven bannen. Ik zou die paniek/irritatie etc. niet willen!
Dat heb ik gedaan, maar dat lukt niet goed als de andere partij weigert mee te werken... Dat is de hele issue
Maar denk je dan dat een gesprek hierover aangaan wel zal werken? Lijkt mij van niet. En als jij niet met iemand om wilt gaan, moet hij wel heel raar doen als dat niet lukt. Of is het soms een stalker? In dat geval de politie inschakelen. Als iemand heel raar doet, kun je zeggen dat je geen zin hebt om met hem te praten. En als hij bijv langskomt, niet binnenlaten. Dat lijkt mij de beste manier.
waarom praat je dan nog over een vriendschap als hij probeert je leven om te gooien op een negatieve manier. ik zou alles van hem negeren en zijn mails niet eens lezen maar verwijderen, of neem een andere mail je kan tegenwoordig ook mensen blokkeren in je mail.
Ik heb het niet over een vriendschap en ik wil ook niet meer met hem praten (ik geloof dat mensen niet helemaal lezen wat er staat ) Dit was ooit een vriendschap maar dat is over vanwege dit gedrag. We komen op dezelfde plaatsen dus ik kom er niet omheen. ik wil gewoon een manier vinden dat het eindelijk eens tot hem doordringt dat ik er klaar mee ben, maar zonder nog die discussie aan te gaan. Als hij belt neem ik vaak de telefoon niet op ,op mails reageer ik niet en hier aan de deur komen durft ie niet want dan weet ie dat ik HEEL erg kwaad word. Het is ook niet dat hij perse onaardig doet, helemaal niet, maar dat is 't 'm nu juist. Mijn man kent hem ook persoonlijk, ze kunnen zelfs goed opschieten met elkaar. Als mijn man erbij is, is er dan ook weinig aan de hand. Mijn man heeft mij dan ook lang niet serieus genomen en dacht dat ik me misschien aanstelde of dingen verkeerd opgepakt had. Nu echter beseft ie wel degelijk dat er iets niet klopt, maar hij vind dat ik wijs en brutaal genoeg ben hier zelf uit te komen Maar niks helpt bij sommige mensen. Praten helpt niet, boos worden helpt niet, negeren helpt blijkbaar ook niet. Het is gewoon een rotsituatie en ik heb het idee dat ik helemaal alleen sta in mijn positie. Het is ergens ook wel lachwekkend, mensen maken er grapjes over, maar dat maakt dat ik me er alleen maar meer aan ga ergeren. Het is al een paar jaar aan de gang, dus ik heb al mijn trucjes uit de doos gehaald, ik kan gewoon niks meer bedenken
Ik wil niet lullig doen maar dit klinkt niet als claimend gedrag maar stalkend gedrag Ik vind eigenlijk wel dat je vriend hier een grotere rol in zou moeten spelen. Als een 'vriend' van mijn vriend zich zo zou gedragen tegenover mij zou hij niks meer met hem te maken willen hebben, dat kan toch ook niet dat rare 'claimende' gedrag naar jou toe? Hij respecteert jou en je relatie met je vriend gewoon niet. Samen met je vriend een serieus gesprek met hem aangaan om hem duidelijk te maken dat hij moet verdwijnen uit jullie leven lijkt mij de beste oplossing. Dus ik zou eerst een serieus gesprek met je vriend beginnen want hij neemt je ook niet heel serieus als hij gewoon vriendschappelijk met die oetlul om gaat en vindt dat jij het zelf maar moet oplossen.
Stalken wil ik niet zeggen, maar het gaat wel ver. Verder zeg jij precies wat ik tegen mijn man (niet vriend, we zijn getrouwd ) zeg, daar is de eerste woordenwisseling al over geweest. Ik denk wel dat mijn man er nu over na aan het denken is. Het zit allemaal nogal vreemd in elkaar (daar wil ik even niet verder op in gaan op een forum), waarschijnlijk dat ie daarom altijd laconiek heeft gereageerd.
Tja ik weet niet wat voor tips je nou wilt. Wij weten het ook niet want je wilt hier geen details over vertellen. Het enige wat ik kan zeggen, is als hij je echt stalkt of bedreigt of wat dan ook, aangifte doen bij de politie. Misschien schrikt hij als zij een keer met hem praten. Maar als je hem gewoon irritant vindt, heb je denk ik pech. Ik vind ook een aantal mensen heel vervelend en ik baal als ik ze tegen kom, maar als ze niets verkeerd doen is het mijn probleem.
Ik weet ook niet welke tips ik wil. Waarschijnlijk zijn er ook geen tips om dit op te lossen. Hij bedreigt me niet, hij probeert me te claimen steeds en steeds weer opnieuw. 'Nee' komt niet in zijn woordenboek voor .. Maarja, ik heb het in ieder geval van me afgetypt, dat lucht ook al een heel stuk op. Ik zou willen dat ik meer in kon gaan op details, maar dat gaat vanwege bepaalde omstandigheden echt niet.