Vanmorgen belde de ggd, mijn zoon had bij iemand in de taxi gezeten die positief getest is. Advies om op dag 5 ( zondag) te testen en anders 10 dagen quarantaine. Een paar uur later telefoon van het taxi bedrijf en tegen hun was gezegd dat wanneer de kinderen maandag klachten vrij waren ze gewoon weer naar school mochten. Lekker duidelijk allemaal weer.
Verhaal van de taxi vind ik ongeloofwaardig. Dat zou betekenen dat ze dus wel besmet zouden kunnen zijn, je moet immers klachten in de gaten houden, maar niet de 5 of 10 dagen in acht hoeft te nemen... ik zou voor zekerheid gaan en dat wel aanhouden en even toetsen hoe andere hiermee om gaan, zodat je kind straks niet na negatief getest te zijn met een kindje in de taxi zit die wel positief is, maar niet getest. Kan je weer opnieuw beginnen.
Ik ook dus heb het ook meteen door gegeven bij de ggd dat het, volgens mij, niet helemaal goed door was gekomen bij de taxi. En niet elk kind in de taxi ( speciaal onderwijs) zal testbaar zijn. Zoon zelf ( met ass) heeft ( heel dapper) besloten wel te testen. Samen hebben we gebeld om de afspraak te maken, de mw aan de telefoon was heel rustig en heeft hem al veel duidelijk uit kunnen leggen. Nu alleen hopen dat ze de korte teststaafjes hebben voor hem.
Wat goed van hem. Bij onze locatie waren er nog geen korte staafjes, maar doen ze het staafje niet ver in de neus.
Bij zulke gevallen altijd je eigen gezonde verstand gebruiken en de basisregel volgen. Testen op dag 5 of 10 dagen thuisblijven na nauw contact met een corona patiënt
Tja, ik zou er maar vanuit gaan dat de mensen van het taxibedrijf vooral verstand hebben van taxi's en logistiek. En niet zozeer van infectieziektes. Terwijl de GGD daar wel verstand zou moeten hebben, maar waarschijnlijk niet zo capabel om groepje kinderen te vervoeren.
Net bericht gehad dat zijn test negatief is, dus morgen kan hij weer naar school en zaterdag weer lekker naar de zorgboerderij.