Hebben er nog meer meiden dit: Als je vruchtbaar slijm hebt, dit maar 1x was? Ik heb rond 13u veel vruchtbaar slijm gehad maar daarna bij het toiletbezoek niet meer. Wel nog wat nat/beetje slijm (moest al moeite doen). Of heeft dit dan niet te maken met (eventuele) ovulatie? Ovulatietesten zijn nog niet positief iig. Nu op cd17.
Dat heb ik soms ook een paar dagen voordat mijn ovulatietest donkerder wordt en gaat pieken. Grote kans dat je over een paar dagen dus wel meer vruchtbaar slijm krijgt! Je kan ook een positieve ovulatietest hebben met minder slijm of geen slijm.
Ik heb eigenlijk bijna nooit vruchtbaar slijm gehad. In ieder geval nooit veel. Kan zeker hoor dat je ovulatie eraan komt, hoeveelheid slijm zegt niet zoveel
Dan zit je waarschijnlijk wel in je vruchtbare dagen! dus vooral doortesten en gezellig maken! De meeste dames die hun cervixslijm peilen doen meestal 2 vingers naar binnen brengen en gaan dan met de vingers langs de baarmoedermond om wat slijm mee naar buiten te nemen. Als je het slijm dan tussen twee vingers een stuk uit elkaar rekt moet er een doorzichtige draad gespannen kunnen worden, dan spreek je over vruchtbaar slijm. Dit kan je trouwens al 5 dagen tot aan je eisprong hebben, maar dit kan ook 3 dagen ervoor zijn etc. Dit verschilt per vrouw en per cyclus. Het is wel zo dat je tijdens een grote boodschap meer cervixslijm kan hebben, doordat er meer druk bijkomt dus ook vanuit daar meer naar buiten wordt gewerkt. Ikzelf heb wel de dag of zelfde dag van mijn eisprong een piek in mijn cervixslijm kwa hoeveelheid en na de eisprong direct weer crèmeafscheiding
Op de manier zoals je deze reactie ook hebt geplaatst, onderaan de pagina kan je ook reactie typen, daar staat "schijf jouw reactie"