s 'avonds inhaalrace?

Discussion in 'Borstvoeding' started by allwoman, Oct 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hallo allemaal,ik een dochter van nu 12 dagen oud,ze is dysmatuur (bij geboorte 2430 gram) maar ze doet het erg goed.

sinds een week ongeveer komt ze sá vonds een paar uur echt vaak voor voeding,ze drinkt dan ook steeds beide borsten,laat een grote boer en is weer klaar voor de volgende ronde! soms zit er maar 20 min of een uur tussen..daarna is het over en kan ik haar na 3 uur weer wakker maken.

over dag en snachts voed ik op verzoek met een max van 3 uur.
    Dit moest ivm haar gewicht en ze eerst haar temp en bloedssuiker niet op peil kon houden...sinds een week gaat dat dus prima.(door het vele drinken?)

de eerste dagen toen ze dat deed hebben we 2 keer fingerfeeding gegeven zo'n 30 cc ook dat ging op.nu heb ik het idee dat ik echt wel gnoeg heb zelf.
    is dit clustervoeding wat houd dat in? de kraamverzorgster had het erover dat ze misschien wat aan het inhalen is...ze wil dan ook graag bij je zijn ,neemt geen genoegen met alleen zuigen,wil echt drinken!
    regellen? duurd wel lang dan haha

nou ja,wie herkent dit?

2. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Het kunnen de regeldagen zijn. Die zijn er meestal tussen de 10-14 dagen, 6 weken en 3 maand.

Mila heeft ze vaker gehad. Namelijk ook nadat ik ziek was geweest, om de productie weer even op te krikken.

Het kan ook zijn dat ze aan het clusteren is. Dat doet Mila ook standaard 's avonds tussen 7 en half 9. Daarna valt ze lekker in slaap. Gewoon maar aan toegeven. Ze krijgt vette melk binnen en het is goed voor jouw productie.

3. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Gewoon aan toegeven.Ze hebben jouw aanwezigheid en de bv nog zo nodig. Kinderen rond die leeftijd moeten hun ritme nog vinden en willen veel bij je zijn. Rond de 3 maanden kom je vaak in wat rustiger vaarwater terecht.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Kleintje doet hier ook aan clustervoeden - en dat doet hij met 6 maanden nog steeds! Hij wil dan vanaf een uur of zeven 's avonds bijna continu aan de borst liggen: drinken, sabbelen, weer drinken, nog wat sabbelen... zit af en toe wel een pauze in, van een kwartier tot een half uur, maar dan gaat hij weer lekker verder. Zo tegen half negen valt hij dan in slaap. Daarmee zorgt hij dat zijn buikje vol genoeg zit om langer door te kunnen slapen en kan hij (denk ik) de indrukken van de dag rustig verwerken, op de veiligste en meest rustgevende plaats ter wereld: bij mama op schoot.
    Ik vind het geen probleem eraan toe te geven - het vraagt wat aanpassing in je eigen avondprogramma, maar ik vind het ook wel een heel fijn (anderhalf) uurtje met dat lieve mannetje :D.

5. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dank jullie voor je reactie!

het klinkt mij ook als clusteren idd...dat is dus een beetje van alles? honger,verwerken van indrukken etc..?
    Heb er geen problemen mee..mn man kan er dan ook weing mee,ze wil toch mij en vooral..de borst ;)
    ook goed,gaat vanzelf wel over en we stellen ons er maar op in s á vonds..voor mij geen kraamvisite dus s'avonds ;)
    Heb badje geprobeerd,vind ze zalig maa veranderd niks whahah ach we gaan er gewoon wel in mee da en zien wel hoelang ze het nodig heeft...bedankt hoor!fijn te lzen dat jullie het herkennen.

mijn oudste had 3 mnd lang (kreeg de fles trouwens) elke avond van 19 uur tot 23 uur haar huiluurtjes,echt brullen..dan heb ik veeeeel liver dit!

6. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    psssttt vanavond zal ik haar lekker beneden bij me houden (legde haar nu steeds weer terug in bed) een stuk rustiger voor ons denk ik zo..ben benieuwd !

7. Konijn

Konijn Niet meer actief

Gewoon lekker doen! Hier i het ook iedere avond gezellig. Zal het nog missen als het over is, want geniet er best van...

8. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Gedaan en was idd best gezellig,al was ze gister wel lang bezig!
    het duurde al 3 uur en ze had ook wat krampjes...opeens spuugt ze haar hele maag leeg,waarna ze vlak daarna weer honger kreeg en wee beide borsten wilde,..alls begon weer van voor af aan en we waren van een uur of 17 tot bijna middernacht met haar bzig...geen 1,5 uur dus.

benieuwd hoe het vanavond gaat!

Share This Page