2/3 eitjes, Letrozol, autisme, baarmoederslijmvlies

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rosie90, 26 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosie90

    Rosie90 Lid

    2 aug 2019
    99
    25
    18
    Vrouw
    Zucht. Eindelijk konden we na 2 jaar weer verder met het fertiliteitstraject.
    Ronde 1 (of eigenlijk ronde 19). Ik was net 2 dagen te laat om te beginnen met medicatie...
    Ronde 2 (of eigenlijk ronde 20): Mijn Letrozol was al gehalveerd, omdat ik in ronde 17 opeens een dubbele eisprong had. Nu heb ik zelfs opeens 3 eitjes op dag 10.. Ik hoop dat er sowieso 1 nog afvalt (11mm).. Maar de kans is nihiel dat 1 van de overige 2 ook nog afvalt (13mm en 13.6mm).. Wat nu? Ik heb autisme en ben bang dat een tweeling teveel prikkels gaat geven.. En mijn vriend is bang dat een tweeling te duur gaat zijn.. Maar hoe groot is de kans? Want 2 eitjes is wel dubbele kans op 1 bevrucht eitje en na zolang wachten en nog nooit geluk te hebben gehad (Ik heb nog geen 1 ronde echt een goede kans gehad op zwangerschap, want er was altijd iets.. Eerst te lang niet geweten dat ik en een slechte eisprong heb en een tekort luteale fase, toen konden we eindelijk beginnen met het fertiliteitstraject, kreeg mijn vriend koorts.. Toen de eerste IUI bleek mijn luteale fase nog steeds tekort ondanks dat nu mijn progesteron wel goed was, 2e IUI dubbele eisprong en ik was lichamelijk toen niet in staat om een tweeling te krijgen, 3e IUI afgezegd, omdat het toen lichamelijk te slecht met mij ging), wil je deze kans dus eigenlijk wel grijpen.. Maarja..
    Daarnaast was mijn baarmoederslijmvlies nog geen 4mm.. Dit heb ik eerder nooit gehad, meestal was het op dag 10 al rond de 7mm.. Dus dat waren ook zorgen van de echoscopiste.
    Donderdag terug en dan niet bij de echoscopiste, maar bij de gynaecoloog vanwege: "Wat nu?"

    Ik wil even mijn verhaal hier gewoon delen, vanwege dat mensen hier dit misschien herkennen.

    De volgende ronde moet ik nu waarschijnlijk ipv. Pillen zoals Clomid en Letrozol, meteen al gana spuiten met Pregnyl. Mits de leveringsproblemen al over zijn

    Meer mensen hier met autisme?
     
  2. Rosie90

    Rosie90 Lid

    2 aug 2019
    99
    25
    18
    Vrouw
    Ook al heeft niemand gereageerd, toch even een update:

    De zakjes waren leeg, vandaar dat mijn baarmoederslijmvlies niet was gegroeid. Nu hopen dat er toch 1 gevuld is en gaat groeien samen met mijn baarmoederslijmvlies.. Die overigens nog niks gegroeid was.
    Als dit maandag nog niet het geval is dan helaas weer op naar de volgende ronde en weer terug naar 2.5 Letrozol met kans op dubbele eisprong..
    Tevens is Pregnyl niet meer beschikbaar? Dus moet nu toch aan de utrogrestan.. Hier maak ik een nieuw topic over als ik met zoeken hier er niks over kan vinden.
     
    Milou94 vindt dit leuk.
  3. Betsies

    Betsies Fanatiek lid

    21 mrt 2020
    2.229
    3.124
    113
    Vrouw
    Hoi @Rosie90 wat jammer dat er nog niemand gereageerd had. Zelf heb ik geen autisme en volg een ander traject dus daarin kan ik je niet vanuit mijzelf adviseren.
    Het zit wel tegen met de iui bij jullie!
    Ik begrijp ook goed de ‘angst’ voor een tweeling, want dat is ook wel een grote belasting lijkt mij.
    Hopelijk gaat de volgende ronde beter en er is nog andere medicatie dan utrogestan wanneer je dat liever niet zou gebruiken. (Pregnyl is er inderdaad uit sinds kort) Daar is dan vaak een eigen bijdrage voor en het wordt zeker niet standaard voorgeschreven maar jouw gynaecoloog kan daar vast meer over vertellen. Heel veel sterkte en succes!
     
    Rosie90 vindt dit leuk.
  4. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.290
    1.101
    113
    Vrouw
    Ik snap de angst voor een tweeling heel goed. Ik had vanochtend een echo (ronde 1 Letrozol). En wat blijkt 3 eitjes…
    Eentje van 10 mm , 13 mm en 15 mm.
    Ik kreeg ook de vraag hoe ik tegenover een meerling stond. Het is zeker niet mijn eerste keus. Morgen weer echo om te kijken hoe ze groeien.
    Ik word vanmiddag gebeld wat we de volgende keer gaan doen qua dosis ..

    Hebben ze het daar met jou over gehad?
     
    Rosie90 vindt dit leuk.
  5. Rosie90

    Rosie90 Lid

    2 aug 2019
    99
    25
    18
    Vrouw
    Ja ik had dus al nu een half tabletje ipv 1 hele, omdat ik bij 1 hele de 3e keer een dubbele eisprong had. Maar omdat mijn eitje nu pas zo laat groeit willen ze misschien toch weer terug naar 1 heel tabletje de volgende keer.

    Ik ben benieuwd wat jouw eitjes morgen doen!

    Hier was vandaag nu dan gelukkig toch wel mijn baarmoederslijmvlies gegroeid naar 8mm en 1 eitje van 15mm.
    Ook nog 1 van 11mm, maar we denken dat dat nog een leeg zakje is.

    En nog iets heel anders:
    Ik wilde eigenlijk een fertiliteitsarts die ik eerder ooit had gehad, maar helaas ze werkte er niet meer..
    Moet ik vandaag naar de huisarts en 3 maal raden wie mijn huisarts in opleiding was Kon ik meteen vertellen aan iemand dat ik donderdag of vrijdag mijn IUI heb haha.
     
    GroeneBomen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina