2/3 wieler bakfiets? Carve systeem bakfiets?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ukkie1, 18 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Inmiddels in de ban van bakfietsen. Ik twijfel erg over 2 of 3 wielen. 3 lijkt me fijn en stevig maar rottig in bochten of schuine weg. En de 2 wieler andersom. 2 wieler zou wellicht achterom passen, 3 wieler moet voor in de tuin staan...

Nu zag ik de babboe Carve. De bak beweegt mee waardoor je de wendbaarheid hebt van een 2 wieler en de stevigheid van een 3 wieler. Iemand ervaring??

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Niemand?

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Geen ervaring met deze bakfiets, maar kan je niet gaan proeffietsen?
    Dan weet je wat jezelf het lekkerst vind fietsen.
    Misschien valt het wel mee met de stevigheid & wegligging ;)

Ukkie1 vindt dit leuk.
  4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ja, wil ik ook doen :) maar er is zoveel keus...

5. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ik heb zowel een 2 als 3 wielen uitgeprobeerd. Ik denk zelf dat het echt persoonlijk is welke meer bij jou past. Ik vond de 2 wielen wat spannender met mijn 2 - best avontuurlijke (en niet rustig zittende)- kinderen:o:. Met de 3 wieler, zat ik heel fijn.

Ik heb de fietsfabriek uitgeprobeerd. De reden waarom wij uiteindelijk toch voor de Babboe (curve, en niet Big E) hebben gekozen is puur financieel:(. Fietsfabriek toch wat duurder als je voor een elektrische kiest en dat hadden wij er allebei niet voor over... althans mijn man niet:o::rolleyes:. Ik was stiekem wel een beetje verkocht bij dit merk. Het rijdt heerlijk.

Maar mocht je die ruimte wel hebben/kiezen, wellicht de moeite waard om ook uit te proberen. Fietsfabriek schijnt goede kwaliteit te zijn? Maar rijdt zelf zonder trapondersteuning heerlijk!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ik heb een electrische driewiel bakfiets, het sturen is in het begin ontzettend wennen, maar vind het zo lekker dat de kids er in kunnen zitten en ik dan bijv. nog even een schooltas van binnen kan halen, want hij valt toch niet om.
    Ik voel me er lekkerder op dan een tweewiel

Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    En kan jij ook r ook echt afstanden mee fietsen of is t meer voor naar school etc? Ik zal dan nmlk m'n eigen fiets inruilen..

8. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik zou niet voor de Babboe gaan, krijg je echt spijt van. Beter ff wat langer doorsparen en dan voor een goede bakfiets gaan hoor.
    Ik ben blij dat ik de mijne via MP heb kunnen verkopen en nu een fatsoenlijke heb gekocht. De kwaliteit van Babboe is echt slecht.

Goede merken zijn Bakfjets.nl, fietsfabriek en urban Arrow.

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113

Waar merkte je dit aan? En was dit een bepaald model of is t algemeen babboe? Ik ken namelijk een aantal mensen met een babboe en die zijn erg tevreden..
    Ik vind vooral de nieuwe Carve van Babboe erg interessant namelijk! Maar wil natuurlijk geen miskoop doen

10. Dotjes

Dotjes Bekend lid

17 okt 2012
    966
    394
    63
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord Holland
    Ja absoluut!
    Ik pak wel vaak omwegen (lees, rechte paden, i.p.v. tussendoorweggetjes) ivm de bochten, smalle paadjes en paaltjes op fietspaadjes.
    rechte stukken kan ik dan gewoon harder ;)

Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Wij hebben veel getest en getwijfeld. Het werd een 2 wieler, maar toen nog kiezen welk merk. We hebben na wat proefritje gekozen voor de Babboe city mountain. Goed versnellingssysteem. Fiets heerlijk. Beste koop van het jaar voor ons. Mijn man was eerst sceptisch maar hij pakt nu zerlfs de bakfiets als er geen kinderen meegaan en fiets ermee naar zijn werk.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  12. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik volg even. Wij willen ook graag een elektrische bakfiets. Ik wil wel graag een 3 wieler. 2 wieler veel te spannend voor mij. Er moeten 3 kinderen in kunnen waaronder ook een maxi cosi voor baby.

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Hoezo te spannend dan?
    Bij ons gaan er ook 3 kinderen in waarvan 1 met maxicosi

14. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik ben niet zo groot :oops: En 3 wielen zou mij meer gevoep van veiligheid geven. Ook mbt sturen e.d. ik zal toch bang blijven om te kiepen. Of ze blijven niet stil zitten ofzo.

15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik heb t zelfde idee. Dat ik heel makkelijk omval met een 2 wieler. Maar andere kant lijkt een schuin lopend wegdek of bochten me dan weer spannender met 3 wielen... Haha. Ik ga ergens binnenkort maar eens testen. Hier zou t ook een peuter en een baby in de Maxi-Cosi zijn..

16. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Nou ik heb getest. Dacht precies t zelfde. 3 wieler vind ik vreselijk!!!! Stuurt heel rot, voelt helemaaaal niet stabiel.
    Ik ben maar 1,60 maar kan makkelijk bij de grond en t voelt helemaaaal niet wiebelig!! Ik ga denk ik voor de babboe city E. De mountain is nog fijner, maar ook 1300 euro duurder...

17. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik heb een 3 wieler, urban!
    Zo fijn! Fiets ermee met en zonder kinderen. We fietsen naar school 10
    Minuutjes, maar ook naar de stad 45 minuten. Schuine paden is inderdaad irritant. Maar voel me veilig genoeg met 3 wielen.
    Zit hier ook een maxi cosi in, met baby mee, zodat er een goede vering in zit. En daarnaast kunnen er nog 2 kids mee en 1 achterop. Als de baby wat ouder is, pak ik de baby schelp en onderin de buggy mee. Scheelt wat ruimte to de maxi cosi.
    Maar proberen zou ik zeggen. Babboe is hier in de buurt ook veel no go.

Deel Deze Pagina