Mijn dochtertje wil helemaal niet op het potje! Ze weigert er echt op te zitten! Hoe hebben jullie dat gedaan?Iemand tips, want ze moet bijna naar school en dan moeten ze hier in België proper zijn. Greetz
hoi hoi oooooooooooh ik vind dat zo moeilijk die regel bij jullie in Belgie. want als dat hier zo was dan had ik een mega groot probleem. want Arend is nu bijna 5 en doet zijn ontlasting nog steeds in zijn luier. plassen doet hij wel op de wc maar zodra nij moet poepen vraagt hij om een luier. maar moet er wel bij vertellen dat wij op de poeppoli in het ziekenhuis lopen. want toen Arend de leeftijd van jullie kindje had heeft hij een verstopping gehad en houd sinsdien zijn ontlasting op. hij heeft nu al 2 jaar laxeermiddelen en het word nu wel gemakkelijker met poepen maar hij heeft nog steeds die angst tussen zijn oren zitten zeg maar. dus echt een tip kan ik niet geven. maar hoop voor je dat het goed komt. het heeft gewoon zijn tijd nodig, de een is sneller als de ander. groetjes sandra
Probeer anders met een wc bril verkleiner haar op de WC te zetten miss. vindt ze dat veel interessanter. maar wie weet is ze er nog wel helemaal niet aan toe en dan is dwingen echt geen goeie methode. Mijn dochter wilt ook ineens niet meer op het potje maar dat ga ik ook niet dwingen dat komt vanzelf wel weer.
Onze zoon en dochter hebben beide nooit op het potje gewild. Toen ze zindelijk begonnen te worden zijn ze gelijk op de wc gegaan. Maar wat een belachelijke regel zeg in België ieder kind ontwikkelt zich toch in zijn eigen tempo?
vind het ook een vervelende regel maar dan maken ze wel reclame op tv dat je je kindje van 2.5j naar school moet sturen omdat dat beter zou zijn, maar op iedere school is het nu een veeiste dat ze zindelijk zijn. langs de ene kant kan ik dat begrijpen want het zijn vaak kasjes van 30 kids en als je die allemaal moet geen verversen.... maar die regel is er pas sinds kort heb ik gehoord. elyesa plast alleen nog maar op het potje als ik hem erop zet hij voelt het zelf nog niet aankomen. normaal gaat hij in september naar school maar als hij niet zindelijk is proberen we gewoon tot pasen en dan maar eens opnieuw op school proberen.
Ik vidnt het eigenlijk geen belachelijke regel. De juffen zijn anders de hele dag bezig met kinderen verschonen, en je heb altijd nog de keuze om je kindje naar een creche te doen tot zijn 3de of lekker thuis houden tot het zindelijk is. Ik zal Yildiz zeker niet pushen dat ze per se zindelijk moet zijn omdat ze naar school moet, net als met Taliaa dan blijft ze lekker thuis tot ze wel zindelijk is
teneerste een belachelijke reden ja een kind kun je niet dwingen om zindelijk te worden kan het alleen averechts werken. Maar hoe ik het aangepakt heb...let wel ik had echt het gevoel dat ze er klaar voor was. Ik heb gewoon haar luier uitgelaten en wel de kleren aan en gewoon uitgelegd dat ze naar de wc moest gaan als ze moest plassen en haar er zelf ook afentoe opgezet.Na 2 keer in de broek geplast te hebben(bah vies ik ben opeens helemaal nat) snapte ze dat het op de wc moest.Ik had ook nog eens het geluk met haar dat ze het ook al gelijk op kon houden tot aan de wc.(niet gelijk een lange tijd maar wle van de woonkamner naar de wc) Ze was toen 2 jaar en 6 maanden. Snachts had ze toen nog natte luiers en ben ik er niet aanbegonnen, maar met 2 jaar en 9 maanden had ze bijna altijd een droge luier en heb ik haar ook snachts zonder laten slapen, en weer had ik het geluk dat ze snapte dat ze dan naar de wc moest gaan als ze snachts moest. Kortom ik heb erg massel gehad bij mijn dochter en het wil natuurlijk niks zeggen over een evt 2e, maar zo heb ik het gedaan en misschien heb je er iets aan.
Hoi Ben al heel de week haar op het toilet te krijgen met zo'n wc verkleiner, het lukt, maar zit er op en doet helemaal niks! Al heel de week zo! Maar ze gaat er nu toch al eens op gaan zitten, dus ik moet daar al blij mee zijn zeker ? Tzal nu wel vanzelf komen denk ik?! Cate