Auto stoeltje(s) na de maxicosi... OA achterwaarts of niet...?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1981Mama, 14 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Deze week begonnen met oriënteren op een vervolgstoeltje na groep 0. Eigenlijk had ik mijn zinnen gezet op een Cybex Sirona, kan draaien bij het instappen en zowel achterwaarts als voorwaarts. Achterwaarts heeft mijn absolute voorkeur ivm veiligheid... In de winkel zag ik nog een aantal achterwaartse stoeltjes.

Omdat mijn kindje groot is (+2) vielen er ook een aantal stoelen af, zoals ook de Cybex Sirona Helaas, ivm beperkte beenruimte zodat ie minder lang achterwaarts zou kunnen.
    De besafe modular met isize stoeltje had iets meer ruimte.

Maar nu begreep ik min of meer dat ze sowieso maar tot 15/16 maanden achterwaarts in het stoeltje passen? Dus hij past nu nog in de maxicosi, dus zou ik een zwik geld uitgeven voor alleen maar een maand of 6 veiliger vervoer. Ik was er eerder van overtuigd dat ze gewoon tot 3,5 jaar achterstevoren in het stoeltje pasten....
    Iemand ervaring met grotere kindjes en tot wanneer ze achteruit vervoerd kunnen worden?

Daarnaast Verbaas ik me een beetje over hoeveel ruimte zo'n stoeltje wel niet inneemt. Ik heb een auto met veel ruimte, maar het past maar net? En in de seat Ibiza van mijn man past het eigenlijk helemaal niet?
    Hoe doen mensen met gemiddelde auto's dat, dat achteruit vervoeren? Of mensen die geen 600,- aan een stoeltje kunnen uitgeven?
    Wat hebben jullie??

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik heb een Besafe izi combi in een Toyota AYGO, het Is niet heel ruim inderdaad.
    De stoel Is tot 18 kilo dus tot vier jaar ongeveer, mijn dochter Is nu drie. Ze zit met haar beentjes krom maar dat Is geen probleem, ze heeft daar totaal geen last van, dus daarover hoef je je geen zorgen te maken. De nieuwe richtlijn Is/wordt tot 15 maanden achterwaarts vervoeren maar hoe langer hoe beter, mijn dochter blijft in deze stoel tot ze er met haar oren bovenuit komt, dat zal in haar geval eerder zijn dan die 18 kilo.

3. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik vond die achterwaartse ook verschrikkelijk duur, zeker omdat we twee auto's hebben dus eigenlijk twee stoeltjes zouden moeten hebben. Mijn zoon heeft tot 14 a 15 maanden in de maxicosi gezeten trouwens. Dus ik zou hem zolang mogelijk daarin zetten. Zolang zijn hoofd niet boven de bovenkant uitkomt mag hij er nog in.
    Wij hebben nu de maxicosi tobi, wel voorwaarts dus..

4. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben een cybex sirona voor onze dochter. Hij past prima in onze aygo en i10. Voor ons is lengte niet zo belangrijk omdat onze dochter een groeiachterstand heeft maar ik vervoer ons nichtje er ook wel eens in en zij is lang. Ze zit met kromme benen maar past verder prima. (Maat 98)

5. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Mijn lange dochter van bijna 4 jaar en 1.06 meter (maat 104/110) zit ook nog gewoon in haar achterwaartse stoel hoor. De benen wel een beetje dubbel gevouwen maar daar hebben kinderen geen last van. Toen wij de stoel (Römer Maxfix) kochten vertelde de verkoopster ook dat ze er maar tot 16 maand in zou kunnen, maar dat is echt complete onzin.

De stoelneemt inderdaad wel veel ruimte in. Hij staat bij ons achter de passagiersstoel en die moet bijna helemaal naar voren. Niet heel comfortabel bij lange autoritten voor mij als passagier, maar veiligheid voor mijn peuter vind ik belangrijker.

6. 4dogs82

4dogs82 Fanatiek lid

3 sep 2012
    2.314
    0
    36
    Een mooi huis
    Ik had ook gekeken naar een achterwaartse stoel en was bij ons ook geen optie, het past niet, in beide auto's niet (oude Punto en nieuwe Ford Focus). Misschien in de Focus achter de passagiersstoel, maar ik ben 1,83m, dat betekend dat ik dan naast m'n dochter op de achterbank moet en haar broertje of zusje die er aan komt voorin met de maxicosi? En dan? Als die 9mnd is?? 2 achterwaartse stoelen gaat echt niet passen. Ik hoop dat ze gauw eens kleinere varianten maken. M'n dochter zit nu in een Tobi en als er geen kleinere op de markt komen gaat nr 2 uiteindelijk ook voorwaarts. Niks aan te doen. Onze focus is ruim zat, maar voor die stoeltjes heb je bijna een SUV nodig ;)

Ik las ook dat iemand zei "zo lang mogelijk in de maxi cosi", maar mijn dochter haar schouders komen nu hoger dan waar de gordels er uit komen, ook al heeft ze nog zo'n 8cm boven haar hoofd, leek me ook niet veilig!

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij zijn gegaan voor de Joie Stages (gekocht in Engeland)

Voornamelijk vanwege de prijs, is één van de goedkopere achterwaartse stoelen. Is tot 18 kilo achterwaarts, ongeveer 4 jaar. Daarna nog tot 25 kilo voorwaarts.

8. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.050
    178
    63
    Gelderland
    Wij hebben de joie i-anchor. Gekocht bij de prenatal. Neemt ongeveer evenveel ruimte in als de MC. Dochter zit er nog prima in (kledingmaat98 nu) en niet niet zo duur als je rest :D we hebben deze bij de prenatal gekocht en hebben hem eerst kunnen passen in de auto.

9. Tigra

Tigra Bekend lid

15 dec 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even off-topic, wanneer wordt het verplicht om achterwaarts te vervoeren?

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik vind achterwaarts vervoeren niet nodig en niet handig. Wij hebben dus gekozen voor de maxicosi pearl. Vind die stoeltjes ook belachelijk duur en ik wilde er persé twee hebben, in elke auto een.

11. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Wij hebben de nuna rebl, kan tot 4 jaar achterwaarts maar ook voorwaarts. Zoon is nu 1,5 en zit prima achterwaarts. Wij hebben voor achterwaarts gekozen ivm de veiligheid.

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik heb een maxi cosi axissfix. Die kan tot ongeveer 2 jaar achterwaarts, daarna voorwaarts.

Langer achterwaarts vervoeren is gewoon veiliger en dat vond ik wel belangrijk.
    De axissfix kan ook vooruit en ook naar je toe draaien om je kindje erin te zetten. Erg handig.
    Hij neemt ongeveer evenveel ruimte in beslag als de mc met familyfix. Qua beenruimte is prima, mijn zoontje zit op +1,5 lijn qua lengte maar zit nog goed achterwaarts.

We hebben ook de Joie i-anchor gepast in de auto. Die nam nog iets minder ruimte in, maar had minder beenruimte en niet draaibaar naar je toe. Dus uiteindelijk voor de axxisfix gegaan.

13. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.159
    23.239
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben de MC Assix, zeker handig met dat naar je toe draaien! Niet gekozen voor achterwaarts, omdat Dafne dan alleen maar huilt, en nu met vooruit kijken niet meer.

14. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Wij hebben net de axkid minikid besteld, tot 25 kilo achterwaarts en deze zou in de aygo moeten passen.

15. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben in onze 2 auto's de Axiss, heel handig!!

Achterwaarts is misschien veiliger, maar voor die paar maanden en zo een stoel is zoveel duurder..

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    #16 owly, 15 apr 2016
    Laatst bewerkt: 15 apr 2016
    Wij hebben een isofix systeem en de vervolg stoel kon er alleen voorwaarts op. Uk heeft lange benen en de auto is niet mega groot en past anders ook absoluut niet.

Sinds onze uk naar voren kijkt huilt( schreeuwt) hij ook niet meer.

17. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Het streven is 2018

18. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hij is idd duur,
    Maar als je alles bij elkaar optelt: mc, base, opvolgstoel , kom je al snel op hetzelfde uit.

De cybex sirona neemt idd wel veel plek in. Dat is het enige nadeel
    Ip moet je hiermee lang achteruit kunnen. Ja de benen zijn opgetrokken , maar de een vind dat het dan niet meer kan, terwijl de ander het geen probleem vindt

19. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hele tevreden gebruikers van de besafe izi plus, tot 6 jaar achterwaarts vervoeren. Hij past in onze kleine A klasse auto, de kleinste autoklasse dus. In de stoel ervoor past dan een volwassene nog net. Is wel alleen met de gordel te bevestigen, vanwege de gewichtsklasse tot en met 25 kg (isofix mag maar tot en met 20 kg kind). De variant met isofix is tot 4 jaar achterwaarts.

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier voor een voorwaartse gekozen : we hebben een Tobi in mijn auto (rijden we het meeste in) en die goedkopere van maxi cosi in mijn man zijn werkbus (weet even niet de naam) in mijn man zijn werkbus zit die eigenlijk amper dit is meer voor nood. Nu ik verlof heb haalt man zoon op 1 dag in de week van het kdv maar dit maar een stukje van 15 minuten nog niet eens. Maar normaal haal ik zoon op en zitten we bijna nooit in zijn werkbus hooguit een keer als we ergens iets groots gaan kopen of iets dergelijks. Maar toen ik onverwachts een keer weg moest en vriend geen autostoel had was het knap lastig.

Deel Deze Pagina