Ik ben wel eens nieuwsgierig, het is een echte wat zou je doen als... Even kort mijn situatie: ik heb altijd geroepen dat ik nooit zou stoppen met werken, hooguit minder. En dat is nu wat ik doe. Er komt een flinke wijziging in ons situatie, en ook ik heb andere inzichten gekregen. Kortom, ik denk heel sterk aan een situatie dat ik full-time thuis aan het werk ga, nu de kids nog zo klein zijn. Zo zie je maar weer, niets zo veranderlijk als een mens Groet van Kiki
Hoe ik nu denk wil ik 6 maanden niet werken en daarna 2 dagen gaan werken. Maar ik weet het nog niet als het mij bevalt, blijf ik wel gewoon fulltime thuis.
Nu zeg ik nee, maar wel minder werken! Ik vlieg in de 6/7 weken zomervakantie soms aan het eind al tegen de muren op hihihi groetjes
Als ik een keuze had dan zou ik kiezen voor minder werken (2,5-3 dagen pw). Helaas is het niet zo simpel.
Ik ben een paar weken geleden gestopt terwijl ik dat eerst nooit wilde. Maar het is helemaal heerlijk, als je die keus hebt natuurlijk. Genoeg te doen en heel gezellig met je kindje!
Ik zou dus wel stoppen met werken naja wat is stoppen hihi). Ik zou dan evengoed die paar uurtjes in de week bij mn schoonzusje schoonmaken en ik zou aanbieden om voor ze op te passen (gratis of voor n habbekrats). En misschien zelfs bv vrijwilligerswerk gaan doen (bv 1x in de week helpen in n asiel oid).
ja, ik ben gestopt (en later wel vanuit huis voor ons eigen bedrijf aan de slag gegaan). Ik was bang dat ik misschien niet zou kunnen wennen. Ook omdat ik werken heerlijk vond en dit ook met gemak 50 tot 60 uur per week deed... Maar nu.. ik ben nu bijna 2 jr thuis.. en ik geniet van mijn meisje! Ik ben blij dat ik het gedaan heb. Wel zeg ik dat je moet waken voor isolement! ga er wel op uti met je kindje, ga wel dingen doen. want je bent wel snel geneigd om thuis te blijven... Astrid gaat sinds 2 wkn 2x per week naar een gastouder.. en ik moet zeggen, dat bevalt me prima. Straks als nr 2 er is, zal ik deze ook wel sneller naar een gastouder brengen, zodat ik ook even aanmezelf toekom!
zolang ik kinderen wil heb ik altijd gezegd dat ik stoppen wil met werken.. en dan als mijn kinderen op de bassischool zouden zitten ik wat meer zou werken.. alleen de situatie is nu zo anders uitgepakt dat ik dat niet kan doen.. eerst mijn opleiding en geld verdienen zorgen voor een huisje.. bij dit kind kan dat helaas niet maar ik hoop bij de andere als alles op orde is het wel lukt
JA dat komt heel erg bekend voor. Vind de zomervakantie idd al lang en ben blij als ik weer kan beginnen, dus nee, helemaal stoppen lijkt me niets.
Ik zou niet gaan stoppen met werken maar wel minder gaan werken liefst 2 dagen. Toevallig heb ik a.s. woensdag sollicitatiegesprek ga hun ook niet vertellen dat we bezig zijn om zwanger te worden. We zijn nu ruim 1 jaar bezig en na medicijnen hebben we nu goede kans om zwanger te raken en zal je net zien dat ik het bijvoorbeeld ben met 3 maanden ben daar natuurlijk blij mee vindt het belangrijker dan werk maar toch maak ik me er wel zorgen om. Gewoon hoe ze zouden reageren en of ze er van balen etc. gr vruchtje
Ik zou direct stoppen met werken. Gelukkig ga ik nu maar 2 dagen werken en eigenlijk vind ik dat al erg genoeg maarja het kan niet anders.
moet er niet aan denken........ ben nu vanaf begin november thuis en ik begin het thuis zitten nu behoorlijk saai te vinden ondanks dat ik er best veel op uit ga. maar mijn wereldje wordt toch best klein zo, en ik verheug me er wel weer op om aan het werk te gaan (ondanks dat ik het moeilijk vind om mijn dochter voor het eerst naar de creche te moeten brengen )
Ik zou ook minder gaan werken... Dit omdat het voor mij goed is om sociale kontakten op die manier te houden. Maar als je thuis aan het werk ga, ben je toch aan het werk
Ik zou nooit stoppen, wel minder. Dat doe ik niu ook. Ik heb een min-max contract, dus het minimum wat ik werk is een dag, meer kan altijd, tot aan fulltime toe, maar dat bepaal ik zelf, heerlijk! Ik heb gewoon een heel leuke baan, zou het niet willen missen, leuke collega's. Ik denk ook dat het voor iedereen verschillend is, en wat voor werk je doet. Ik bedoel maar, als je de hele dag in de schoonmaak zit, of achter de lopende band, daar moet ik niet aan denken. Dan kan ik wel begrijpen dat je liever thuis blijft.
Ik vind het op het moment heerlijk weer te werken. Zou dus niet stoppen.En als ik minder wil werken moet ik een andere baan want dit is niet in minder dan 4 dagen te doen. En deze baan is erg leuk! Kiki, wat voor een ommeslag is er geweest dan?
Kort door de bocht? Het werk van mijn man gaat booming, en tegelijk vind ik het steeds moeilijker om zijn werk met mijn baan te combineren. Klein voorbeeldje: dinsdags moet ik uiterlijk om 7:45 de deur uit om op tijd op het werk te zijn, de creche gaat om 7:30 open. Precies een kwartier dus om ons kroost daar te brengen. Normaal brengt mijn man ze, maar als hij voor het werk weg is (bv naar Duitsland), dan is het mijn beurt en dat is erg hurry-up. Daarbij komt ook dat Ilse in november 4 jaar zal worden en dan 5 dagen in de week weg is. Net nu ze zo'n leuk wijsneusje aan het worden is. Maar goed, de knoop is nog net niet definitief doorgehakt, we zijn nu aan het puzzelen over het hoe en het wanneer en of ik het echt wel wil. Ik denk dat ik zo eind april het echt zeker weet. Groet van Kiki
Als het financieel niet nodig was dan zou ik mijn baan opzeggen en iets gaan doen wat ik echt leuk vind. Ik was altijd vrij fanatiek in het vrijwilligerswerk, maar heb daar helaas geen tijd meer voor. Ik zou dat gaan oppakken en zorgen dat ik dan mijn eigen tijd zou kunnen indienen. Ik zou wel kunnen stoppen, maar dan zullen we toch een boel dingen moeten laten en dat heb ik er nog niet voor over en als ik echt helemaal thuis zou blijven mis ik toch de contacten. Daarom zou ik iets in het vrijwilligerswerk willen doen.