2,5 en 5e ziekte?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DianaL, 17 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DianaL

    DianaL Lid

    24 jun 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 2,5 en heeft hele erge uitslag over zn hele lichaam op sommige plekken gloeit het gewoon. Bovendien jeukt het ook... kan dit de 5e ziekte zijn of komt dit echt alleen maar voor bij kindjes vanaf 4 jaar? Hij is er overigens niet echt ziek van...

    Graag jullie mening...

    Gr, Diana
     
  2. DianaL

    DianaL Lid

    24 jun 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog een foto
     
  3. cam

    cam Bekend lid

    17 dec 2006
    572
    0
    0
    Is het geen netelroos, een allergische reaktie ergens op...trekken de plekken weg om elder weer op te duiken?

    Anders even langs de huisarts, volgens mij zijn kids meestal niet lekker bij de 5de of 6de ziekte.
     
  4. DianaL

    DianaL Lid

    24 jun 2009
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee niet voor zover mij dat is opgevallen. Het begon in de rug en in de nek en na afgelopen nacht heeft hij het prakties overal zitten..

    Misschien toch maar even naar de huisarts morgen.
     
  5. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Ik heb geen idee wat het is, maar ik zou inderdaad zeker even langs de huisarts gaan.
    Het is vast op te lossen met 1 of ander zalfje.
    Als het jeukt dan is het wel zielig voor je zoontje, hoop dat het snel over is!
     
  6. juudje

    juudje Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Mijn dochter heeft het ook gehad. Opvallend bij de vijfde ziekte is dat rondom de mond gewoon normaal is. Dat je daar dus een soort van rondje hebt.

    Als het de vijfde ziekte is,doen ze er niks aan.

    Als je het niet vertrouwt,gewoon naar de dokter gaan.

    Succes.
     
  7. marrigje

    marrigje Lid

    2 mei 2008
    21
    0
    0
    Het kan wel hoor, op die leeftijd. Mijn zoontje is ook 2,5 en heeft het een week of drie geleden gehad. Het heerst in ieder geval wel!

    Mijn zoon had minder heftige uitslag (gewoon een soort pukkeltjes) op zijn romp en kreeg drie dagen later koorts. Dat duurde twee dagen en daar was hij best futloos van. Hij kreeg ook toen pas uitslag in zijn gezicht (inderdaad vooral hoog op zijn wangen, rondom zijn mond was een keurige driehoek/cirkel vrij). Volgens mij verschilt het per kindje wat de symptomen precies zijn, de een heeft meer uitslag en de ander bijvoorbeeld meer koorts.
     

Deel Deze Pagina