nee hij moet naast je zitten en jij moet je arm over zijn schouder gooien zodat hij niet met zijn hoofd tegen de achterkant slaat als je door de bocht heen gaat, nu klinkt dit heel eng maar het is meer voor het geval dat dan dat het gebeurd
Ik heb besloten im echt nog even te wachten. Ik denk niet dat hij het eng zou vinden maar idd dat schokken enzo, dat zie ik niet zitten. Het kan nog lang genoeg. Bedankt voor de meningen en ervaringen!
Mijn nichtje was 2,5 toen ze dr in ging. Die vond het best leuk hoor! Leuker dan mn neefje van 4. Persoonlijk zou ik er met mijn zoontje (zn vader dan, ik ga daar dus echt niet in) pas in gaan als hij zelf kan zeggen dat hij dat wil. Mijn zoontje is verder wel overal in geweest waar hij in mocht. Ook de fata morgana en hij vond het alleen maar leuk en zat vrolijk te zwaaien naar al die poppen en de tijger.
Ik ben er met mijn dochter in geweest toen ze krap 2,5 was. Ik heb dr wel vastgehouden met mijn arm om dr heen, zodat ze niet alle kanten op geslingerd zou worden/stoten Ze vond het geweldig en staat met een dikke vette smile op de foto! (Moet wel zeggen dat het voor mezelf een wat verkrampte houding was)
Ja, dat mag ik aannemen, maar met welk idee: 'als het mis gaat kan je kind er in ieder geval zelf uitlopen???' Het ene kind loopt al met 10 maanden en de ander pas met 22 maanden of zo. Maar ja, ieder kent z'n kind het beste en ook al zou ze het misschien wel heel erg leuk vinden (wat ik nu nog betwijfel), persoonlijk zou ik er zeker niet gerust op zijn. Fata Morgana en Carnavalfestival vind ik van een hele andere categorie en kan ook weer anders 'eng' zijn...
als hij het leuk vind waarom niet, wij waren van de zomer in een pretpark/dierentuin en daar was een rodelbaan , mijn dochter was 3 en ging er in en ze vond het heel leuk en de rodelbaan ging best hard.
Mijn dochter is er ook met ong 2,5 in geweest. Ze vond t geweldig. Ik had mijn arm om haar heen tegen t schudden. Het hangt denk ik erg per kind af. Het ene kind is iets angstiger dan het andere. En niet elk kind vind dezelfde dingen eng. Mijn dochter is ook een beetje bang voor Fata, dreigende muziek, donker, levensechte poppen.. maar als t op snelheid aankomt vind ze het juist geweldig. (heeft ze van mij, ik stapte als kind ook makkelijk in de python maar die fata morgana met die enge krokodillen moest ik niets van hebben) Toch denk ik dat als je t zelf heel eng vindt om te doen, je het beter niet kan doen. Er is in de efteling toch genoeg te doen.
Hmm, ik wist niet dat dat al mocht! Ik denk zelfs dat mijn dochter dat echt geweldig zou vinden al... voor haar kan het allemaal niet hard genoeg gaan. We zijn al drie x bij de Efteling geweest en alle andere attracties waar ze in mag vind ze geweldig. Glijbanen in t zwembad etc ook en van de winter sleeën van een hoge berg, toen wilde ze niet meer stoppen. Denk dat ze de bob ook gaaf zou vinden haha. Maar of ik het durf met haar? Dat weet ik niet hoor... Je moet er toch niet aan denken dat ze het toch niet zo gaaf vinden en de hele rit zitten te huilen en schreeuwen, dat vind ik zo sneu voor zo'n kleintje!
@duchess: dat hadden wij dus in de Plopsaland achtbaan en toen ging dat gekke ding gewoon NOG een rondje Achteraf was ze heel stoer en wilde ze nog een keer.. Maar gezien ik er de eerste keer zelf naast zat heb ik dat maar even voorkomen. Stoer doen voor je oudere vriendinnetje prima maar ze huilde echt of ze er alsjeblieft uit mocht. Dit jaar Efteling moest mevrouw perse inde zweefmolen. Als het aan haar had gelegen was dat het enige waar we heen gingen En opa, oma en papa maar mopperen op de grond. Die wilden er mooi niet in.
hier was onze dochter met opa en oma geweest en wilde ze daar ook in... Oma ging écht niet maar opa vond het zo sneu.. Dus is die meegeweest. Maar dat was ook gelijk de laatste keer haha - hij was kotsmisselijk
Wij zijn afgelopen jaar geweest, meisje was toen zo'n 2 jaar en 3 maanden. Ze vond alles geweldig. Kon haar niet hard genoeg gaan allemaal! Bob heb ik trouwens overgeslagen, mede door de drukte en omdat het toch wel erg hard gaat. Aankomend jaar willen we weer gaan en reken maar dat ze daar in gaat!! Wat pretparken betreft is ze een echt daredevil!!!
Dat is toevallig... wij zijn voor een paar weken geleden geweest en ik stond helemaal verbaast te kijken dat er ouders met een kleintje (ik schat 2 jaar) in de bob gingen... maar ze vond het helemaal geweldig! Gaf geen kik
@athine: Mja als het vriest is het ook geen aanrader maar dochterlief vond het echt niet koud... Ikzelf zat in het stoeltje vastgevroren met een ijspegeltje aan m'n neus
De mijne is er ook in geweest met 2 jaar. Vond het opzich erg hard gaan, hij ook, maar hij was nadien wel enthousiast haha! Echter als we er nu langskomen hoeft hij er niet meer in... Ach zelf inschatten, als hij wil waarom niet?