Hier net zo, eerst de teentjes en flink juichen en jubelen als dat lukt, hihi. Dan steeds verder. De volgende keer als je het weer doet vraag je of je de buik mag doen bijv. Als je peuter nee zegt moet je het ook niet doen, paar minuten later kun je het weer proberen. En zelf laten douchen, geef hem de douchekop en laat hem eerst zo'n bad eendje nat spuiten met veel gejuich, daarna vraag je hem/haar over zichzelf te doen. Zo ga je elke keer een stapje verder Maar hier is het ook weleens onder dwang gedaan hoor, zijn haartjes moeten ook gewassen worden en water over zijn hoofd heeft/had hij met de douche of ieta anders de pest aan, maar ja... De shampoo moet er ook weer uit
Wij hadden het ook, maar ook met in bad, en het werd zo erg dat ik het ging vermijden. Ik besloot het anders te doen en hem iedere dag onder de douche te zetten, ook al wilde hij niet. Na een paar dagen was het over en nu gaat hij met veel plezier. Ik zette hem trouwens niet letterlijk onder de douche, maar meer er naast. Ik heb lang een gietertje gebruikt om zijn haren voorzichtig nat te maken en zijn lijfje deed ik met een washandje. Inmiddels gaat hij ook gewoon zelf onder de douche staan en kan ik de douchekop gewoon op zijn hoofd zetten.
wij zijn ermee gestopt, jeetje wat een ellende was het zeg! ze krijste werkelijk alles bij elkaar. we hebben het een tijdje aangehouden, toen maar gestopt. man, als we het woord "douch" al in de mond namen, zat ze al met een bibberlipje. we hebben nou een biba-badje, die vullen we dmv de douche dat ziet ze ook. maar haren uitspoelen doen we met een gieter.
Jenna heeft dat ook een tijdje gehad (rond haar 2e verjaardag). Ik heb toen gewoon de kraan aangedaan in bad en niet meer de sproeier. Ik heb haar een gietertje gegeven en het liedje "het regent het regent de pannetje worden nat" gezonden en de gieter steeds iets hoger gedaan (niet in 1 badsessie uiteraard). Toen ik met de gieter op haar mocht sproeien heb ik haar de douchekop in bad gegeven en haar er zelf onder water mee laten spelen en zo is ze over haar "angst" heen gekomen. Nu mag de kraan niet eens meer aan alleen de sproeier nog. Misschien kun je het eens proberen. Succes!!!
owwwwww hier ook een dame die een hekel heeft aan de douch !!! als ik alleen al zeg, straks moet je nog onder de douch ?? nee nee , ik hoef niet ?! en daar gelijk achteraan, niet haren wassen ???? als de douchkop in bad ligt geen probleem,maar ik hoef hem niet in mijn handen te houden, dan is het brullen !! maar ik zet gewoon ff door, ze moet toch haar haren gewassen hebben...toch ? en angstig dat ze dan is als er water in haar gezicht komt, best zielig hoor!!! vanavond zei ze nog: wees ze naar de douch, beetje eng .....