Mazelen (wat te doen?!)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door buonanotte, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat zouden jullie doen?

1. optie 1

2. optie 2

3. optie 3

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Al die tijd dacht ik dat het een ver van mn bed show was.

Tot vanmorgen.

Ik werd door onze gastouder op de hoogte gesteld dat er vorige week een kindje was waarvan er vanmorgen uit kwam dat hij de mazelen heeft ( opgelopen in de bibliotheek )

Mijn jongste ( 6mnd) en de oudste zijn met het kindje in aanraking geweest 2 dagen.

Nu heeft mijn jongste nog nergens last van en heb ik 3 opties gekregen.

optie 1 vervroegd in laten enten met een risico dat de vaccinatie niet werkt en hij moet dan sowieso met 14 mnd nog een x de bmr.

optie 2 18 dagen thuis houden. Nu zei ik eerst ik doe dat!
    Maar ik heb maar 4 vrije dagen opgebouwd en mijn man helemaal niks. Dan zou een van ons onbetaald verlof op moeten nemen en dat gaat helaas echt niet:(

Of optie 3 afwachten met het risico dat hij het krijgt de dochter van de ga het heeft en hij het alsnog krijgt.

Ik vind het zo moeilijk!! Wat zouden jullie doen??

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    ik zou hem inenten en dan gewoon naar go doen..
    hij is er toch al mee in aanraking geweest..

wat als hij de mazelen krijgt?

3. buonanotte

Tja dan moet ik hem sowieso thuis houden. Omdat ik met het ov ga en daar vaak jonge kindjes in zitten die naar kdv etc gaan en hun evt kan besmetten. (en dat risico wil ik niet lopen )

Ik zit dus idd te twijfelen of ik hem moet laten enten nu. Maar hij is nog zo klein:) en tis best een heftige vaccinatie:)

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    lastig...

hoelang duurt het voor de enting werkt?

5. buonanotte

Van de GGD zei ze vrijwel direct..

Daarom twijfel ik dus enorm..

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik kan je niet helpen. Ik zou het zo ook niet weten wat ik zou doen.

En dan zeggen ze vorige week van het RIVM dat er geen gevallen meer zijn nee joh en wat is dit dan?

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.543
    3.057
    113
    dan zou ik hem enten, voorkomen is beter dan genezen toch ..
    en dan gewoon naar gastouder laten gaan.

en dan heeeeel hard hopen dat het vaccin werkt :(

8. buonanotte

Er zijn 15 kindjes onder de 14 mnd met de mazelen gerapporteerd sinds gisteren in Den Haag.

9. buonanotte

Ja dat ga ik denk ik ook doen.

Bel morgen die vrouw van de GGD even om een afspraak te maken en laat hem gewoon gaan..

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou afwachten. Als hij het al onder de leden heeft en je vaccineert, wordt het ziekteproces erger, heb ik begrepen en zit je met dubbele ellende.

11. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Nee, dat is bij de mazelen niet zo begreep ik bij de GGD. Sterker nog juist als je kind van een infectie met de mazelen verdenkt wordt aangeraden alsnog het vaccin te geven.

TS. Geef je borstvoeding? Zo ja, dan zou ik niet enten nu. Je kindje is dan nog redelijk beschermt.
    Zo nee? Heb je zelf de mazelen actief gehad of als inenting? Dat bepaalt voor een deel ook de kans op een besmetting van je kindje op deze leeftijd.

12. buonanotte

Volgens de ggd zou de vaccinatie het ziekte process niet erger maken.

en ik geef geen bv en heb wel de vaccinatie gehad maar volgens de ggd zou dat niet veel uitmaken dat zegt namelijk weinig over het ziekte verloop.
    Moeder van het kindje is ook ingeent maar kindje is dusdanig ziek dat hij gisteren opgenomen is.

13. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    wat denk je met inenten te bereiken!? gewoon de ziekte laten doormaken, als je kindje gezond is en hij krijgt het dan komt dat echt wel goed hoor, anders begeleid je de ziekte met een homeopaat..

14. buonanotte

Wat ik probeer te bereiken.. Hopen dat hij het niet krijgt en daardoor iets meer beschermd is.

En sorry ik ben niet van de homeopaten. :)

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou niet enten, met 6 maand die vaccinatie is echt heftig.
    Ik zou afwachten..

16. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Ik zou proberen toch voor optie twee te gaan en proberen iets te regelen zodat je toch thuis kunt zijn met hem.
    Sterkte!

17. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier met vijf maand ingeënt en hij heeft er geen last van gehad.
    Ik zeg inenten en hopen dat het overwaait

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou een optie 4 proberen te creëren door vrienden/familie/buren te raadplegen of hij daar niet kan blijven voor dat aantal dagen :)

19. buonanotte

Die optie valt helaas af die optie hebben we al geprobeerd.

Maar na lang info vragen/zoeken hebben we toch bealoten hwm morgen te laten enten..

20. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Ik wilde geen relatie leggen tussen inenting van jou en van je baby, maar aan geven dat een moeder die zelf antistoffen heeft haar kindje bescherming geeft via BV. Ik zeg niet dat je het dan niet krijgt, maar de kans in kleiner. Vandaar de BV vraag.
    Om die reden hebben wij inenting niet vervroegd. Hier lijkt de mazelenepidemie ook wel echt voorbij, dus heb goede hoop dat ik em gewoon met 14 maanden kan laten geven.

Hoe oud is het kindje dat de mazelen nu heeft?

Deel Deze Pagina