2,5 jaar en absoluut niet willen luisteren. fase?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door marike, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Please vertel me dat het een fase is en het weer over gaat. Ik heb Op dit moment een peuter die heel veel aandacht wil een Als we dat niet geven driftig word.
    En als hij zijn zin niet krijgt met spullen gaat gooien.
    Hij luisterde altijd juist heel goed... Ik schrik er dus wel van. Helemaal omdat ik over 2 weken ben uitgerekend.... Ik hoop dat het een fase is en snel over gaat.
    meer mensen die dit hebben ervaren met deze leeftijd? Hoe gingen jullie er mee om?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Ik hoop het... Hier een meisje van 2 jr en 2 mnd wat mij gewoon af en toe negeert....
    Of me brutaal aankijkt en dan toch doet wat ik net verboden heb...
    Vooral alles zelf willen doen en op haar manier, zo niet? Schreeuwen piepen janken krijsen....
    Dus idd hoop ik ook dat het een fase is, ik ben over 10 weken uitgerekend ;)

Gelukkig krijg ik af en toe een hele spontane knuffel en dan is alles weer vergeven....

3. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Yup... Geduld en consequent zijn. Na een paar keer in de hoek ging het al beter.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    volgens mij duurt deze fase nog een jaar of 15 :)

volgens mijn moeder dan. hahaha Ging ik pas weer luisteren toen ik zelf moeder was geworden.

Maar hier zijn het fases. Soms een paar weken drama en dan weer een paar weken/ maanden goed.
    Inderdaad consequent en duidelijk zijn. Duidelijk je grenzen aangeven en wat mijn dochter echt verschil maakt is het waarom vertellen/ uitleggen. Waarom moet iets juist wel of niet.

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Adem in, adem uit. Werkt hier goed en consuquent zijn. Ik merk dat uitleggen heel goed werkt.
    Vandaag samen de stad in gegaan en van te voren spreek ik af, dat hij goed moet luisteren ander gaan we direct terug naar huis. En dat doe ik dan ook!

6. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Oja, brutaal! Vreselijk. Als hij iets doet wat niet mag, dan zeg ik er 2x iets van en dan consequentie. Bij de 2e kreeg krijg ik als tegen reactie: hou op mama, pas op! Ik meen het...

In het begin was het grappig, maar nu....

7. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ja zo`n 1 hebben we hier ook.
    Ben soms blij dat het bed tijd is. ;)
    Het is een fase. Het is een fase.....

8. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier gisteren nog op de fiets.
    het tijd aan de versnellingen zitten. Steeds bellen. Toen ik er wat van zei werd het slaan.

Ik ben gestopt. Heb haar van de fiets gezet en ben een stukje weg gefietst. Nou helemaal overstuur. En meteen stil zitten de rest van de rit. ;):D

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.946
    113
    Haha ja die truc helpt hier ook.

" kom je even hier dan doen we je schoenen aan en kunnen we naar buiten"
    (Dochter loopt lachend weg)
    "Oh wil je niet mee naar buiten?"
    "Nee"
    "Oke, dan ga ik alleen, daag!"

En voordat ik bij de deur ben
    "NEEEE tóch meeeee!!!"

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Hier één van 2,5 en één van 5 die zo doen...geef mij die van 2,5 maar... :eek: Ja, die schreeuwt zo hard dat het pijn doet aan je oren en gaat liggen spartelen op de grond als ze haar zin niet krijgt, maar ze is 2,5, dus ze moet nog leren om gaan met dergelijke frustraties, al zet ze het soms ook bewust in. Die van 5 doet het bewust en op, naar mijn idee, veel vervelendere manieren...

Hier helpt zeggen dat ik dan alleen ga of gewoon weg gaan ed ook heel goed. En bij gillen of continu huilen (zonder reden als pijn of verdriet ofzo) naar de gang. Als het huilen en gek doen door de moeheid komt, dan gaat ze naar bed.

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Yep, herkenbaar ;)
    Consequent zijn, tot 10 (soms 100 :p) tellen en in gedachten houden dat het een fase is ;)

12. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Heeeeeel herkenbaar helaas. Als ik zeg dat hij iets niet mag gaat zijn vinger naar zijn mond en zegt hij shhht mama.

Vanmiddag nog. Neemt ie een slok drinken maar speelt er dan mee in zijn mond. Dus ik zeg dat hij het moet doorslikken. Al vaak genoeg meegemaakt dat hij zich verslikt en dan sproeit hij het door de kamer. Maar nee hoor de volgende slokken weer mee spelen. Dus ik zette hem op de trap. En na 2 minuten vroeg ik of hij normaal kon drinken. Ja dat kon hij. En hoppla de eerste volgende slok zit ie weer mee te spelen. Dus maar even op zijn kamer gezet. Daarna nogmaals aangegeven dat ik wil dat hij normaal drinkt. Dat ging gelukkig goed.
    Nog geen half uur later zit ie met zijn handen in papa zijn cola glas om zijn klei lekker soppig te maken. Grrrr. De ideeën die hij op het moment ook heeft!

Deel Deze Pagina