Dreumes, peuter alleen in bad?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door LovelyDK, 4 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Brand los; wie laat zijn baby/peuter alleen in bad en gaat zelf vervolgens in een andere ruimte dingen doen?

2. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Nee nooit. Ik blijf er bij de hele tijd.

3. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Neeeeeeeeee nooit.

4. Purk

Purk Niet meer actief

Nee! Nooit doodeng

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja ik wel

Tenminste, vanaf 3,5 jaar

Maar dan naast de badkamer zit ik op de slaapkamer

Als de kinderen samen in bad zitten ga ik ook op nde slaapkamer zitten.

6. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Over welke leeftijd heb je het? Ik laat mijn zoontje van 18 maanden nog niet alleen met een regenplas...

7. spinnie1978

spinnie1978 Actief lid

17 feb 2009
    358
    22
    18
    Nee, absoluut niet! Als ik vergeten ben om een handdoek/hydrofiel luier te pakken laat ik mijn 2 jongens niet alleen in bad zitten. Tis me 1x overkomen dat ik niks had om af te drogen en toen eerst het water uit het bad laten lopen en toen snel een hydrofiel luier gepakt.

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Waarom vraag je dat?

Verwacht je nu werkelijk dat iemand hier haar dreumes alleen in bad achterlaat?

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik maar het is een klein laagje water tot haar navel en ze kan zelf prima omhoog komen, nu maakt ze altijd zoveel lawaai dat je gaat kijken als ze stil is;)
    Ik kan vanuit elke kamer het bad zien en haar ook, vaak ga ik even opruimen, pyjama Klaar leggen, hoeslakens verschonen of de was op zolder gooien.

Denk dat het ook erg aan je kind ligt, wij zwemmen al vanaf dat ze 3 maand is en is erg vertrouwd met water.

10. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Als mijn ventje in bad zit, ga ik wel de was vouwen in de gang, daar staat me wasrek. Ondertussen praat ik wel met m of laat ik m zingen hoor

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja ik maar vaak ben ik dan met de kleine meid bezig en ik kan hem dan wel zien. Ik zal niet beneden op de bank gaan zitten ofzo dat vind ik geen fijne gedachte

12. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Nooit!!!!

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nee ik laat Tim niet alleen in bad zitten.
    Daar is hij ook veels te bewegelijk voor en nhij wil niet meer in de badring en zit dus gewoon op zo'n anti-slip matje.
    Ik speel wat met hem of maak ff het toilet schoon of heb wat was liggen die ik dan in de badkamer opvouw.

14. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Vraag me ook af waarom deze vraag...Misschien zelf eerst antwoord geven? Ik laat mijn zoontje echt niet alleen, ook al zit hij goed. Wel draai ik me in de badkamer om om iets te pakken ofzo. Hij zit in zijn eigen badje op de grond in de douche...

15. Latifatje

Latifatje Niet meer actief

wij hebben geen bad
    onze kinderen douche ik .
    en idd waarom deze vraag denk dat het wel logisch is dat niemand zijn kind onbewaakt in bad laat :(

16. Amethist

Amethist Niet meer actief

Nee, dat doe ik nooit. Ik ben veel te bang dat ze uitglijdt, valt en misschien wel buiten bewust zijn raakt met alle gevolgen van dien...

Zelfde geldt uiteraard voor mijn zoontje.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    En een peuter is echt heel anders dan een dreumes

en niet elke peuter is al geschikt om alleen gelaten te worden...

Sommige peuters kun je prima laten spelen en zelf even opruimen op dezelfde verdieping

Van zoveel dingen afhankelijk

Een vreselijk open stelling waar je niks mee kunt eigenlijk

TS, misschien kun je je bedoeling verduidelijken?

18. LovelyDK

Nou het was naar aanleiding van een ander topic, waarin het niet wenselijk is om er op in te gaan... Dus uit respect daarvoor heb ik dit topic geopend.

Mijn haren gaan namelijk werkelijk overeind staan bij het idee om zo'n kleine kinderen alleen in bad te laten zitten. Ook al is het tot de navel...

@Berte; uhm ja dat verwacht ik aangezien ik hier al heb gelezen over mensen die dat doen!

19. Onje

Onje Niet meer actief

Ja hoor dat doe ik !

20. LovelyDK

Maar om zelf antwoord te geven; nee mijn zoon van bijna 4 mag NO WAY alleen in bad!

Deel Deze Pagina