2.5 jaar en niet willen slapen! tips?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by augurkjes, Oct 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    ts hoe is het nu?

2. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Waren dus vor dat Valdispert werzen kijken maar zowel de kruidvat als etos had het niet. Dus toch vrijdagavond zonder gedaan. En ik heb zooooooo raar geslapen. We hebben haar in bed gelegen hetzelfde zoals altijd, ze ging liggen. De eerste keer riep ze KUS GEVEN. Dus oke kus wezen geven en weg gelopen. Toen ging de smoezen doos opeens open. Normaal praat ze niet veel maar opeens was het, A (zus) kus geven... Toen was het DRINKEN en ga zo maar door. Maar heb nergens op gereageerd en toen is ze als een blok in slaap gevallen tot in de ochtend 7.00 uur.

Nu vanavond is ze al in de auto in slaap gevallen omdat we laat thuis waren. Normaal altijd op tijd thuis maar nu pas rond 21.00 uur en is het ook nog stil.

Kortom ik hoop zo dat het goed blijft gaan, dinsdag voor het eerst naar de peuterspeelzaal :( dus probleem 2. Zie er zwaar tegenop maar hopelijk valt het allemaal mee.

Heel erg bedankt nogmaals voor alle adviezen en tips.

PS, we hebben wel even bij de buren aan de deur gestaan om even te melden hoe en wat ;)

3. MissX28

MissX28 Bekend lid

Aug 2, 2009
    735
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Wat goed zeg!
    Peuterspeelzaal komt vast goed. Probeer vooral niet te laten blijken dat jij er tegenop ziet. Dat voelen kinderen haarfijn aan! Ga er dus relaxed mee om, dan valt het vast mee!

4. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Fijn!

5. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Heb te vroeg gejuichd, gisteren en nu wilt ze weer niet slapen.

6. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Gewoon je aanpak volhouden he! Succes, het zal niet altijd meevallen....

7. Pippa2

Pippa2 Actief lid

Nov 11, 2008
    444
    0
    0
    Oh zo herkenbaar mijn zoontje deed het ook. 1 hele belangrijke tip...

WEES CONSEQUENT dan weet ze wat er gebeurt. die spullen uit bed gooien deed mijn zoon ook. Ik zei: mama geeft ze nog een keer en dan duurt het tien minuten voordat ik weer kom. Had ook nog een baby dus moest hem af en toe wel even laten. Toen was het snel gebeurd.
    Ik denk dat het probleem nu ligt in dat je dochter weet dat er een kans is dat ze van haar kamer af mag. Als ze weet dat het niet tot de mogelijkheden behoort dat ze dan toch rustiger wordt. Mijn zoontje wil nog wel eens niet slapen. hij gaat hysterisch naast bed staan huilen. in het begin legde ik hem ook steeds terug maar toen toch maar even laten huilen (boos zijn in dit geval) En nu is die fase weer voorbij. Het is wel sneu maar zo zijn ze er wel het snelste van af. Het is ook sneu als ze onnodig lang in deze fase blijven hangen.

En het is ook zo logisch de dag is zo leuk veel te beleven en leren.. natuurlijk willen ze niet slapen maar anders zijn ze de volgende dag te moe om te leren en te spelen. Dit kun je ook op kinderlijke manier benoemen. Welke manier je ook kiest wees er consequent in anders heeft het echt geen zin. En dat is ook erg sneu voor haar.

8. Pippa2

Pippa2 Actief lid

Nov 11, 2008
    444
    0
    0
    Oja als de speen een machtsmiddel wordt kun je hem misschien ook beter wegdoen. Dat hebben wij ook gedaan. Maar dat is natuurlijk aan jou. :)

9. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    oh herkenbaar! wij hebben dat ook een tijd gehad met ons zoontje. gaat nu net weer iets beter maar heeft ook maaaanden geduurd.

enige wat ik van al die maanden heb geleerd.
    - nooit uit kamertje halen
    - 1 keer terug gaan als ze roepen. daarna ook HEEL duidelijk zeggen --> dit is de laatste keer dat mama komt, ik ga nu naar beneden en kom niet meer naar boven jij moet nu slapen.

die 5 minuten regel vond mijn zoontje juist heeeerlijk. die wist dat ik elke keer terug kwam en gaf ook niet op. dus wij hebben gewoon resoluut gezegd, mama komt 1 keer terug als er iets is daarna niet meer .

en idd smeet hij hier ook soms zn speen weg. maar jammer dan dan slaapt hij maar zonder. echt hoor ze zijn slim! ze weten namelijk dat jij vindt dat ze niet zonder speen kunnen slapen. dus dat is de beste troef die ze in zetten. als ze eenmaal doorhebben dat jij echt niet meer die speen komt brengen leren ze dat snel af :D

en (misschien voor sommige ouders ondenkbaar) wij hebben een haakje op zijn deur gedaan. hij klimt namelijk op het traphekje en dat vond ik te gevaarlijk. dus zijn deur kan wel op een kier, maar hij kan er niet uit.

En overdag absoluut niet langer dan 3 kwartier/uur slapen . ik denk dat anderhalf uur al te lang is hoor. gewoon max een uur. en dan om 7 uur naar boven, tanden poetsen omkleden knuffel en in bed.

bij ons werkt voorlezen en extra tijd boven vreselijk averechts, dan laat ie je helemaal niet meer gaan. dus wij doen beneden knuffelen, spelen, lezen etc en in zijn slaapkamer begint ook echt meteen het slaap ritueel. super duidelijk en werkt als een trein!

nou succes ik hoop dat je er wat aan hebt!

10. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Muis: ik herken veel in je verhaal :). Wij doen ook geen verhaaltje etc. Welterusten, en klaar. Anders verzint ze de dag erna weer wat nieuws. De knuffelpoes moet dit, de lamp moet zus, de deur weer zo.... Maar ik ga altijd nog wel een keer kijken, dat is ons dingetje wat goed helpt. Al merk ik dat ik het steeds minder doe, want ze slaapt vaak al heel snel.

Share This Page