Wat zouden jullie kopen voor een kind van 2,5 en waarom? Onze dochter is haar driewieler ontgroeid dus het is tijd voor iets nieuws en twijfel dus heel erg tussen een loopfiets en een gewone fiets.
Loopfiets! Onze dochter heeft tot ruim 3.5 op haar loopfiets rondgecrossed. En daarna in een keer zonder zijwieltjes leren fietsen. Ik denk dat ze met 2.5 nog niet goed kunnen fietsen ook niet met zijwieltjes.
De loopfiets is echt super, leren ze heel goed hun evenwicht te bewaren. De gewone fiets kan ook hoor, mijn zoon heeft beide. Maar de gewone fiets trapt zwaar en beweegt wat minder soepel dan de loopfiets.
Ik denk idd dat we maar voor een loopfiets gaan en dan op haar 4e verjaardag is een gewone fiets. Hoorde idd dat ze dan vaak ook sneller zonder zijwieltjes kunnen/durven ivm het evenwicht dat ze al beheersen dankzij de loopfiets. Heeft iemand nog tips voor een merk? Ik zat te denken aan de puky racer in maat L. Die heeft luchtbanden en dat lijkt me wel zo comfortabel. Heeft alleen geen stuurbegrenzer maar die kan ik ook bijna niet vinden en lees ook dat t nadelen heeft. Wat is jullie ervaring?
Ja, gisteren vroegen ze met nog op het CB of hij op een fiets kan fietsen (hij is net 3 jaar) met trappers of op een driewieler. Maar ja, hij heeft alleen een loopfiets, dus ik heb maar geantwoord dat ik dat niet weet, misschien kan hij het best, maar hij krijgt straks wel de 12 inch fiets van mijn dochtertje, dan zullen we het wel zien. Overigens is hij helemaal blij met zijn loopfiets (gewoon 2 wielen) en gaat als een raket met dat ding, vaak laat hij zich een heel eind uitrollen met zijn benen in de lucht en houdt goed zijn balans.
Zijwieltjes. Mijn dochter heeft een driewieler en trapt er rustig op los hoor. Op het kdv speelt ze ook vaak met de driewielers en ze kan dus gewoon fietsen. Loopfiets zou ik niet voor kiezen je hebt kleine fietsen met zijwielen daar kan een 2.5/3 jarige best op zitten en is ook de fiets waar je uit eindelijk de wielen van af haalt en daar leren ze dan mee fietsen. Zo deed ik het toen met mijn zoon.
Wij hebben beide. Onze zoon heeft met 2 jaar zijn fiets met zijwieltjes gekregen. En kon er na een maand op fietsen! Een maand of 3 geleden zag hij een loopfiets en was er helemaalwild van.muiteindelijkhebben we die voor hem gekocht. Hij heeft er elke dag enorme stukken op gecrossd, moest overal mee naar toe. En 3 weken geleden wou hij zijn zijwieltjes van zijn fietsje af en hij fietst zo weg. Het is echt waar dat ze door de loopfiets enorm goed hun evenwicht leren te beheersen op een fiets. Onze zoon is nu 2 en 8 maanden. Maar hij vindt de loopfiets nog steeds geweldig en gaat nog veel mee. Dus ik zou eerst voor de loopfiets gaan. Wat je trouwens ook nog kan doen is een fiets met zijwieltjes kopen en hier eerst de zijwieltjes en trappers van afhalen! Heb je ook een loopfiets. Zie ik ook af en toe om me heen. Heb je een twee in 1! Succes met de keuze.
Mijn dochter heeft ze beiden. Ze moest nog 3 worden toen ze haar fiets met zijwieltjes kreeg en dat ging prima. Ze verkiest haar fiets boven haar loopfiets. Maar ik zie zelf het nut van de loopfiets in. Ze leert goed haar evenwicht bewaren. Ze fietst op haar gewone fiets met zijnwieltjes nu ook staand (dus met billen van het zadel) en dat doet ze sinds ze de loopfiets heeft.
Ik zou voor de loopfiets gaan, om het evenwicht te leren. Het is natuurlijk wel afhankelijk van hoe groot je kindje is. Onze dochter heeft een loopfiets gekregen (12inch) maar past nog lang niet . Bij een draaimolen was laatst een fiets met 10 inch wielen, daarmee kon ze snel trappen. Om deze reden zou ik zelf dus voor een fiets gaan, maar als ze groot genoeg zou zijn voor de loopfiets. Lekker vaag verhaal is het geworden he
Beide!!! Mijn dochter heeft vanaf haar 3de verjaardag een gewone fiets. En nu kan ze sinds afgelopen weekend fietsen zonder zijwieltjes! (ze is 3 jaar en 8 maanden) Loopfiets heeft ze ook, is ook een leuk ding.
Wij hebben allebei. Zoonlief had alleen een fiets met zijwieltjes, en dochter kreeg voor haar 2e verjaardag een loopfiets, waar hij vervolgens helemaal gek op was (hij racet nog steeds vaak rond op dat prachtige, roze loopfietsje, moeten we wel het zadel omhoog zetten). Achteraf zonde dat we die niet ook voor zoon hadden gekocht. Het zijn heel verschillende vaardigheden die ze ermee kunnen oefenen, en ze vinden het allebei vreselijk leuk. Dochter kon eerder met de loopfiets uit de voeten dan met de trapperfiets-met-zijwieltjes. Maar nu vindt ze allebei superleuk.
Dochter is groot (98 cm) dus een loopfiets moet goed te doen zijn hoop ik. Heb de op een na grootste van puky besteld. Is vanaf 90 cm dus ben benieuwd.