zoon praat opeens heel raar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ALeV84, 5 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Mijn zoon van net 3 jaar heeft weer wat nieuws geleerd. Zoals elke nieuwsgierige peuter stelt hij duizenden vragen maar een vraagzin doet hij sinds een paar dagen op een hele rare toon. Hij begint de zin normaal maar eindigt op een heel hoge toon dat zijn stem overslaat. Het is moeilijk dit uit te leggen. Hij heeft nu een schorre stem omdat hij dit bij elke vraag doet. Ik irriteer me er mateloos aan. Ik hrb hem uitgelegd dat hij niet goed praat en geef hem ook voorbeelden van hoe het wel moet. Echter hem erop wijzen heeft geen zin omdat hij dit onbewust doet. Hebben jullie peuters dat ook dat ze opeens raar praten? Is het uitproberen en gaat het over?

2. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoon is een maand geleden begonnen met verschillende stemmetjes, als hij speelt begint hij ermee. Klinkt wel grappig maar hij kan dit wel lang volhouden. Ook heeft hij nu de "a" die hij uitspreekt als een soort "o". Daar ben ik hem steeds in aan het coorigeren. Hij praat me dan weer goed na.
    Geen idee wat dit ineens is.

3. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Haha die van mij praat raar omdat ze naar eigen zeggen engels praat. Er komen ook wel engelse woorden uit maar de rest zijn nederlandse woorden met een engelse klank. Als ik haar antwoord geef in het engels zegt ze ook "Nee mama ik praat nederlands-engels". Ik laat het gaan maar heb haar wel duidelijk gemaakt dat ik haar nu niet altijd versta/begrijp.
    En de harde "g" is hoor en tijdje een hype geweest (we zijn zelf uit Z-Limburg;)) Denk dat het bij een stukje ontwikkeling hoort allemaal.

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hoort erbij...gaat over! gewoon negeren en normaal tegen hem praten.

Dus als hij je iets vraagt en je begrijpt het niet, gewoon zeggen ik begrijp je niet als je het zo vraagt. Wil je het nog een keer met je eigen stem proberen?

Mijn dochter zit met speciale kindjes op een groep, en een daarvan is een autistje. Dat meisje praat heel apart, piepend en met een uithaal idd aan het eind. Mijn dochter heeft dat 4 weken vol gehouden om dat ook te doen! gek werden we ervan!

Maar door het te gaan negeren, eerst veel aandacht van niet zo doen...enz enz...dat werkte niet...maar het negeren wel!

Toen we gingen zeggen, wij antwoorden alleen als we alyssa horen, niet (naam kindje). Dan zei ze het op haar eigen stem, en dan meteen reageren vanuit ons he! en toen ze dat door kreeg was het over!

Succes....;)

5. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

hahaha sorry ik zie het helemaal voor me.

Maar mijn zoon heeft het met praten nog niet zo. Behalve als hij tegen zijn zus praat, dan zet hij standaard een nog pieperdepieperig stemmetje op dan dat hij van zichzelf al heeft. Maar dat zal hij toch van ons zien.

Wel heeft hij het huiltje van de Bumba baby opgepikt. Hard en schel Wheee Wheee Wheee. Dus als hij zijn zin niet krijgt dan doet hij dit. Ik kan hem dan echt achter het behang plakken (wat het waarschijnlijk nog leuker maakt voor hem).

Deel Deze Pagina