Mijn zoontje heeft een doorgebroken oortje Mijn zoontje begon vorige week al te kwakkelen met verkoudheid en koorts etc. koorts zakte redelijk gauw af verkoudheid is sinds 3 dagen weg.. gister middag werd hij ineens alweer niet fit.. ik dacht nog.. nee hee nu alweer ziek? hij voelde hem niet prettig en niets was goed dus hup lekker vroeg op bed. 38 graden koorts en een zetpil gegeven paar uurtjes geslapen maar voor de rest de hele nacht wakker en verdrietig. hij praat nog niet en kon ons dus niet zeggen waar hij last van had. verder ook niets te zien. dus bij ons op bed lekker tssen ons in is hij toch in slaap gevallen. voorzichtig weer in zijn eigen bedje gelegd en hij heeft toch nog zo´n 2.5 uur geslapen. ik moest vroeg werken dus ging bij hem kijken hij was alweer wakker en zag dat zijn oor helemaal rood was en hij had flink koorts.. oohoh oorontsteking dacht ik gelijk. tegen vriend gezegd en ben weg gegaan.. belde hij later al op.. had ie toch de ha maar even gebeld hij kreeg allemaal troep uit zijn oor blijkt dat het is doorgebroken hier heeft hij dus waarschijnlijk flinke pijn aan gehad en we hadden eerst niets door. Wat kun je je dan slecht voelen vond het zoo zielig kon wel huilen toen ik het hoorde! hij heeft nu nog steeds wel pijn want mag er beslist niet aankomen als dat morgen nog zo is moet ik de ha weer bellen omdat na het doorbreken toch echt de pijn af moet zakken. dus hoop dat het morgen allemaal weer wat beter gaat. sorry moest het even van me afschrijven hoor voel me echt even een slechte moeder dat ik dit niet heb gemerkt
niet schuldig over voelen hoor!... Ik heb dit bij mijn dochter al 3 keer gehad en 3 keer niets van gemerkt. Ook kan ze heel goed praten en heeft iedere keer niets verteld en klaagde ook niet. Ze was wel ziekig met verhoging/koorts en snotteren enz... Ik heb dit dus laats aan de ha gevraagd en die vertelde dus dat heel veel kinderen niet voelen of merken als ze een oorontsteking hebben! Dus niet schuldig voelen!
inderdaad niet schuldig voelen.. Mijn dochter was ook ziek (en geeft nooit aan als ze pijn heeft.. erg lastig) week later kom ik bij de ha omdat ze zo moe enz bleef.. blijkt ze een scheur in het trommelvlies te hebben.. dus ook een doorbraak (moet wel voor de zekerheid naar de knoarts) Maar ik voelde me ook even heel erg rot hoor! Dus ik snap je wel..
Ik heb het laatst ook gehad! Mijn zoon was ook zo aan het kwakkelen. Snotverkouden, Koorts en verhoging. maar wel fleurig en blij en speels... dus ik denk gewoon verkouden. Maar inene ook 's nachts huilen en na een paracetamol viel hij wel weer in slaap. Na 2 nachtend dacht ik als hij na een paracetamol stil is en slaapt dan moet hij wel pijn hebben... toch maar met de Huisarts gebeld na 2 dagen omdat ik het toch niet vertrouwde. Bleek dat mijn zoons beide oren flink ontstoken waren dus... Tsja toen voelde ik mij dus ook echt even een slechte moeder omdat ik het pas na 2 a 3 dagen door had dat hij toch echt ergens pijn moest hebben. Na een kuur was mijn zoon weer helemaal beter gelukkig.
ik ken je gevoel. Zo had ze hier een dubbele ooronsteking aan de ene kant en een gewone aan de andere kant. Zonder dat ik het wist! Ja ze huilde wel veel en hing veel. Maar ze was nooit ziek meer geweest na de laatste x een hele lange tijd terug. Vond het ook zo erg, ik heb daarna gewoon extra extra aandacht gegeven om me gevoel een plekje te kunnen geven. Beterschap!
Dat is zo naar, en herkenbaar.. Mijn jochie had met 1,5 ook zo'n verkoudheid. Af en toe een vleug koorts en huilen. Maar toch niet echt doorzetten. In de week ging het redelijk goed, soms wel koorts, maar ook soms een halve dag niks. Wij letten al extra op oorontsteking, omdat mijn zusje en schoonzus allebei een geschiedenis daarmee hebben. Maar hij gaf niet de normale tekenen. Uiteindelijk na een week op de HAP beland toen hij wel een dag flink 39+ had (en dus de hele week al op en af koorts, en suffig). En daar bleek zijn trommelvlies op knappen te staan. Dus AB ertegenaan en na anderhalve dag was het weer beter. Sindsdien weet ik dus waar ik die oorontstekingen aan kan herkennen: koorts op en af, veel drinken, korte huilbuien tussen langere speelperiodes.. Gelukkig kan hij nu zelf zeggen dat hij oorpijn heeft.. Maar als ouder voelde ik me wel schuldig dat ik het niet een paar dagen eerder herkend had..
nou, dan voel je je inderdaad niet fijn.....maar je kan het echt niet altijd weten hoor! Ik had het zelf in oktober met Iris' oren, ook al dagen niet lekker en ineens veel 'troep' uit haar oor....ook oorontsteking dus. Uiteindelijk maakte het weinig uit, want ze kreeg toch (nog) geen antibiotica (dat kreeg ze pas nadat de koorts na 4 dagen niet zakte-mijn huisarts wacht altijd 3 volle dagen voordat er een kuur gegeven wordt) Een aantal weken geleden was ze weer niet lekker en was ik zo gefocusd op haar oren dat ik helemaal niet in de gaten had dat ze keelontsteking had tot de huisarts met een lampje in haar keel keek en het aan mij liet zien......
oh wat kun je je dan schuldig voelen zeg.. er zijn dus meer mama´s die er last van hebben! Vandaag was het weer prima met hem hij heeft nu een loopoor dus hou het nog even goed in de gaten anders voor de zekerheid nog maar weer even bellen met huisarts. maar hij leek geen pijn meer te hebben gelukkig!