Krijgt ze genoeg binnen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MommyLife, 16 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommyLife

MommyLife Actief lid

19 dec 2013
    139
    0
    16
    Limboland
    Mijn dochter is nu een maand en ik geef haar sinds ze geboren is bv. Nu is het zo dat ze in de kraamweek alleen maar afviel en ik haar moest bijvoeden met kv, ik moest toen ook volledig kolven en dat aan haar geven. Nu geef ik volledig bv maar na de voeding is ze niet verzadigd. Nu geef ik haar nog kv als bijvoeding en dat verschilt per voeding. Soms is ze wel verzadigd na de voeding en soms niet. Ik wil eigenlijk volledig over op bv maar dat wilt maar niet lukken omdat ze blijft vragen om meer. Ik doe vaker 2x per borst aanleggen in de hoop dat ze zo genoeg krijgt. Kan het zijn dat ik niet genoeg voeding heb in mijn borsten? Ik geef trouwens als bijvoeding meestal rond de 30-60cc erbij. Maar het kan ook wel eens zo zijn dat ze 90cc vraagt. Ik hoop dat ik het zo goed heb kunnen uitleggen want ik voel me er steeds onzekerder door en wil heel graag door gaan met de bv. Vanaf wanneer lopen je borsten echt vol?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Kijk goed hoe ze drinkt op momenten dat ze daarna meer vraagt. Drinkt ze dan effectief, is het steeds op de zelfde momenten. Kijk of je iets kunt ontdekken daarin.

goed om beide borsten een keer extra aan te bieden tijdens een voeding: wissel op het moment dat ze pauze neemt en de pauzes iets langer gaan duren, of wanneer het slikken minder vaak is voor ze pauze neemt. Dus niet afwachten tot ze stil valt!
    Ook kun je compressie geven: neem terwijl ze stilvalt je borstweefsel in je vrije hand: geef druk. Je hoeft niet te wrijven of naar de tepel toe te masseren, alleen maar druk geven. Houd vast en kijk of je kindje weer gaat slikken. Blijf vasthouden tot ze stopt met drinken, nu laat je los. Vaak zie je dat er dan weer een toeschietreflex komt.

misschien heb je tijd om ergens op de dag extra te stimuleren: kolf na het voeden na met de hand of een kolf. Of kijk wanneer het uitkomt als na het voeden niet handig is. Kolf volgens het schema: masseren, kolven 7 minuten, masseren, kolven 5 min, masseren en kolven 3 minuten. Dit kan dubbelzijdig, dan ben je klaar. doe je het enkelzijdig of met de hand, dan elke stap 2 keer doen: links en rechts.

Na een dag of 5 met bovenstaande maatregelen zie je vaak dat je productie meer wordt aangezet. Je kunt ook een lactatiekundige inschakelen. Zij je kan je meer gerichte adviezen geven afgestemd op jullie situatie.

Succes!

3. MommyLife

MommyLife Actief lid

19 dec 2013
    139
    0
    16
    Limboland
    Dankjewel met je antwoord, ik ga eens aan de slag. Hopelijk gaat het meer worden en anders ga ik echt een lactatiekundige inschakelen.

Deel Deze Pagina