2,5 jarige ontroostbaar op school

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dompiewompie, 2 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Zo dan, ik zit met het volgende: mijn dochtertje is maandag gestart ik het kleuterklasje (in België vanaf 2,5 dus).

Gisteren had ze een beetje gehuild zei de juf maar ging het voor de rest prima. Vandaag was ze daarentegen ontroostbaar kreeg ik net te horen.

De juf vermelde meteen dat het zo wel heel erg vermoeiend was voor haar (waarmee ze zichzelf bedoelde).... en ze zegt ook nog hopelijk gaat het snel beter want zo kan het anders niet...

Ik weet niet goed wat ik hiermee moet. Het is dag 2, ze zal veel gehuild hebben en ik snap dat dat vervelend is, maar mag ze even wennen?

Als ik vraag waarom ze veel weent zegt ze dat ze mama mist.

Moeten we nog even doorbijten of hou ik haar nu al een dagje thuis? Door de reactie van de juf twijfel ik waar we goed aan doen.

Graag hoor ik tips/advies!

2. 1991Mamavanvier

1991Mamavanvier Fanatiek lid

1 apr 2020
    1.689
    1.293
    113
    Vrouw
    Ik denk ook alleen maar "laat dat kind even wennen aan de nieuwe situatie... " een beetje juf zal dat toch moeten weten. Tja, niet altijd leuk maarja.. De leeftijd!

Dompiewompie vindt dit leuk.
  3. Lenainlove

Lenainlove Actief lid

8 jul 2020
    280
    222
    43
    Vrouw
    Wow en dat is ze niet gewend, dat kindjes van 2,5 huilen om hun mama? Misschien had de juf een slechte dag door andere dingen - dat hoop ik dan maar.
    Voor je dochtertje zou ik toch nog even volhouden en morgen vol goede moed weer gaan.

4. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Dankjewel voor jullie reactie dames!

Morgen ga ik ze inderdaad maar weer sturen, ze gaat halve dagen dus hopelijk went ze het snelst als ze elke dag gaat.

Als ik merk dat ze erg moe is dan hou ik haar vrijdag misschien een dagje thuis maar we zullen zien hoe het tegen dan is.

Ik hoop dat de juf gewoon een slechte dag had. Ergens ben ik bang dat ze mijn dochtertje maar een vervelend kind vindt hierdoor. Ik kan in ieder geval niet veel met de informatie dat ze het vermoeiend vindt dat ze veel moet huilen...

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Wat enorm naar dat ze dat tegen je zegt! Je hebt een heel normaal kind, zoals ze het zegt lijkt het of ze afwijkend gedrag heeft.
    Een halve dag is zwaar! In Nederland wennen ze met 4 soms ook met halve dagen.

Een 2.5 jarige zal echt nnog wel wat meer tijd nodig hebben om te wennen. Onze zo oin ging naar de peuterspeelzaal en dat was van 8.30 tot 11.45 en toen was hij ook helemaal boos op en dan denk ik dat het groepje ook kleiner is. Dit was maar 2 dagen in de week.

Hopelijk gaat het morgen wat beter en anders inderdaad vrijdag thuis.

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.510
    13.798
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hoe is het de afgelopen weken gegaan met (het wennen van) je kindje @Dompiewompie?

En heb je er nog over gesproken met de betreffende juf?

7. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Woensdag waren er nog traantjes bij het weggaan en vanaf dan geen traan meer gezien :rolleyes:

Nu heeft ze een week vakantie dus ik ben benieuwd of het maandag weer wennen is of dat het gelijk goed gaat.

Ik denk dat de juf vooral een slechte dag had. Ze stuurde me later in de week ook een paar foto’s door van hoe fijn ze aan het spelen was en ik weet van met mijn zoontje dat het wel een goede juf is, dus ik heb er niks meer van gezegd.

hummeltje5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina