hey, Ik wil even supertrots vertellen dat mijn 'kleintje' wel 2,5 kilo is gegroeid in 5 weken. (Hij is 5 weken oud). En ik weet nog niet hoe lang hij is, maar hij past al niet meer in de kinderwagenbak. Hij was 4 kilo met de geboorte en 52 cm. Ik moet er wel bij opmerken dat ik best veel voedingen per dag zit. Verder is hij supersterk. Hij houd zijn hoofdje al zelf 'vast' sinds de geboorte. Hij trekt zichzelf al op aan je duimen om te zitten, hij kan al staan zonder door zijn benen te zakken, brabbelt en lacht al een poosje, is al vanaf het begin af aan alert en ga zo maar door. Ik heb een superbaby hahhaha : P Alleen heel serieus, wat moet ik doen als hij niet meer in de kinderwagenbak past? Ik heb een grote bak van x-adventure. Als zijn voetjes de onderkant raken, dan raakt hij bijna de bovenkant. Nog een vraagje, ik heb sinds een aantal dagen een pijnlijke plek waar vermoedelijk een aantal verstopte melkkanaaltjes zitten. Ik probeer van alles, maar ze zijn niet leeg te krijgen. Mijn kleintje drinkt verder gewoon goed leeg. Ik denk dat het hem ook niet lukt. Hoe kan dat? Bedankt alvast!
MashAllah dat heeft hij goed gedaan! Wat betreft de kinderwagen heb ik eigenlijk geen idee. Mijn zus gebruikte de normale zitwagen en die klapte ze dan naar achteren, maar toen was mijn nichtje al 3.5 maand. Die van jou is waarschijnlijk nog te jong daarvoor. Vraag het anders even aan het cb. Op die pijnlijke plek zou ik een warme compres of iets liggen, of onder de douche even goed masseren. Heb je al geprobeerd helemaal af te kolven?
Wat fijn dat hij zo goed groeit op jouw melk!! Wat betreft de bak: De meeste bakken zijn minstens 70 cm lang, je zou het even op kunnen meten. Mijn zoontje zit qua lengte boven de bovenste groeilijn en heeft evengoed zes maanden in de bak gelegen (op het laatst met opzij getrokken benen, dat wel) maar hij was er zeker voor de vier maanden niet te groot voor. En hier leek het ook alsof ie er met twee maanden al niet meer in zou passen...
Zo wat is hij veel gegroeid! Qua bak lijkt het me niet dat hij er nu al niet meer in zou passen. Mijn zoontje is erg groot (10 pond en 56 cm bij geboorte) en pastte tot de 4 maanden wel in de bak hoor.
Je zoontje doet het goed joh! Ben ook wel benieuwd hoe dat zit met een andere wagen. Want mijn dochtertje van 4 maanden, past er ook al haast niet in, maar vind haar nog veel te klein voor de wandelwagen en heb geen goede maxi cosi, echt lastig. Iemand trouwens een idee tot hoe oud ze goed in de maxi cosi liggen?
Dat lijkt op een beginnende borstontsteking, zeker als de plek ook rood is. Bij de ha zou je om antibiotica kunnen vragen. Verder moet je heel goed masseren. Voor de voeding met warmte, tijdens de voeding als dat lukt, en na de voeding met kou (als het een ontsteking is). Gebruik hierbij eventueel (baby)olie zodat het soepeler masseert. En hou het goed in de gaten, want bij mij is dit heel fout afgelopen (maar dat gebeurt maar heel zelden, wil je niet bang maken).
Hey, Wat betreft de bak. Hij past er nog wel in hoor, maar het is wel op het randje lijkt het. Misschien lijkt het alleen zo voor mijzelf. Pijnlijke plek: Is bijna niet meer pijnlijk, maar wel erg dik. Ik doe van alles, maar hij wilt niet weggaan. Ik heb zelf 2 nachtjes in het ziekenhuis gelegen vanwege onverklaarbare koortsaanvallen. (Mijn zoontje moest toen ook in een grotere wieg, dan de standaardmaat). Ik heb nu zo wie zo AB gekregen. Ik hoop dat die plek weggaat. Weer koorts zie ik niet zo zitten.
We zijn op dezelde dag bevallen vind het grappig te lezen wat jou kleintje allemaal kan! Ik heb ook een x-adventure en Dyon loopt ook voor op groei, maar blijft een klein mannetje in de bak!