Ik kolf zo weinig af...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Juff, 8 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Hallo allemaal,

Ik heb een kloofje :cry: . Daardoor kan ik mijn mannetje niet aan de borst verdragen. Daarom kolf ik de voedingen af en geef het in een flesje totdat het kloofje over is. Heb dat al eerder gedaan en het kloofje geneesde toen snel. Mijn probleem is dat ik niet genoeg gekolft krijg. Afhankelijk van het tijdstip kolf ik ongeveer 60 tot 100 cc terwijl mijn zoontje volgens berekening 140 zou moeten krijgen. Hij neemt dan ook echt geen genoegen met 100 cc en al zeker niet met 60 cc. Nu moet ik mijn al zo magere voorraad in de diepvries gaan aanbreken.
    Als mijn zoontje aan de borst drinkt krijgt hij wel genoeg en is daqn altijd tevreden. Zijn er meer dames die maar zo weinig afkolven en hoe lostte jullie dit op? Maakt het verschil met welke kolf je kolft? Ik heb nu de elektrische dubbele kolf van Medela.
    Ik hoor graag tips of reactie want over twee weken ga ik werken en ben bang dat ik daardoor gedeeltelijk moet overstappen op flesvoeding en dat wil ik natuurlijk zo lang mogelijk uitstellen.

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je kan het kolven verhogen, door steeds op hetzelfde tijdstip te kolven, en door het aantal kolvingen op te hogen.

Wist je dat de kloof het snelste dicht gaat door je kind, de kloof dicht te laten drinken.
    Kloven ontstaan door verkeerd aanleggen, leg je kind, met tepel en groot gedeelte tepelhof in de mond, met kind's neusje tegen je aan.
    Na de voeding,moedermelk op de kloof en aan de lucht laten drogen. Daarna bepanthen /purelan smeren.

Geen douchegels gebruiken, tast de beschermlaag van de tepelhof aan, waardoor je sneller kloven krijgt.

Om je kolfopbrengst te verhogen:
    - borsten van te voren goed warm masseren
    - warme washandjes op je borsten
    - niet in de kui/tocht zitten.
    - foto van je kind.

Deel Deze Pagina