Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met een Combisleeper (little company) of Slaapje (slaapje.nl) slaapzak. Nu het kouder begint te worden ben ik aan het nadenken wat handig is voor het slapen 's nachts. Onze dochter (bijna 1) slaapt nu in haar pyama in een zomerslaapzakje, maar dat is straks niet meer afdoende denk ik. Een lakentje of dekentje is geen optie, want daar blijft ze niet onder liggen. Dus zit ik te denken over een lekker warm winterslaapzakje. Maar ga ik dan voor de combisleeper (80-90 euro) of een slaapje (40 euro)... Misschien zijn er mensen die ervaring hebben met 1 van beide of misschien wel beiden. Hoe bevalt het? Blijft je kindje er warm genoeg in in de winter? Snel droog als je hem hebt gewassen? (1 of 2 aanschaffen...) Kortom, ervaringen... positief en/of negatief.
K heb ook zitten kijken naar die Combisleeper maar vind hem wel duur! zou ie dat waard zijn? ben benieuwd naar de antwoorden!
Wij gebruiken sinds een maand of 2 de combi sleeper, niet goedkoop maar je doet er wel heel lang mee. Ideaal ding. Heb net ff op de site gekeken van slaapje maar die zakken zouden wij niet kiezen. Zijn van Fleece. Die combi lijkt net een dekbed, en t fijne is dat je omdat het er 2 zijn je kunt kiezen hoe je ze in bed legt. Alletwee de zakken, alleen t zomerdeel of alleen t winterdeel en dan met of zonder mouwen. Zomerdeel leek mij te warm in de zomer maar dat is toch niet zo (als t echt stikheet is doen wij geen zak aan natuurlijk) Wij hebben er 1 gekocht, als t gewassen moet worden zorg ik ervoor dat ik de delen om de beurt was. Makkelijkst is 2 natuurlijk, maar vind ze daar iets te duur voor. Ze drogen best snel (nog geen ervaring hoe dat in de wintertijd gaat), (wel tijdens t drogen omkeren zodat de binnenkant ook goed kan drogen) Ons volgende kleintje wat in April komt krijgt ook een combi tegen de 1e verjaardag.
Ik heb voor Sanne een combisleeper, en moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Nu het kouder is heb ik Sanne in de winter zak, eh.. die 2 zakken in elkaar bedoel ik dan . Ze heeft een romper en een pyama jasje aan, geen broek anders is het te warm.
Bij ikkelief.nl heb je ook nog een leuk warm fleece slaapzakje met mouwen. Ik heb van dat merk al twee zomerslaapzakken van flanel, ook met lange mouwen, maar omdat mijn meisje altijd omhoog kruipt de laatste tijd en zonder dekens ligt, ga ik nu voor de fleece. Kost ongeveer 40 euro.
Ma2Be, dan ga ik daar ook nog ff naar kijken, bij ikkelief. Wat mij bij de combisleeper nog een beetje tegen houdt is de prijs en wat een beetje meespeelt zijn de kleuren. Maar goed, daar kan ik op zich ook wel doorheen kijken . Maar meer ervaringen zijn hardstikke welkom dus kom maar op!
Ik heb gewoon gevoerde winterslaapzakken met afritsbare mouwen. Van Prenatal en de Hema. En nog een goedkope zonder mouwen van het Kruidvat, maar na 1 x wassen merk je al het verschil. Die van Prenatal was 20 Euro en heeft ritsen bij de mouwen, een rits aan de zijkant en eentje tussen de benen tot de tenen. Dat laatste vind ik wel makkelijk als ik haar 's ochtends in de slaapzak in de kinderstoel zet voor haar bordje pap. Ik heb wel drie slaapzakken nodig, 2 om tegen elkaar te wassen en eentje voor op het kdv. Zo'n combisleeper ofzo lijkt me fijn, maar de prijs houdt mij ook tegen.
Die prijs is het echt waard, je doet er ook jarenlang mee. En de kleur is idd niet echt super, heel saai. Maar als je dat echt n probleem vindt zou je t kunnen verven in de wasmachine. Ik vind de kleur van ondergeschikt belang, belangrijker is dat t lekker warm is, goed slaapt en comfortabel zit enzo.