hoi ik zit even met een onzeker ding. hoe lang laten jullie je kleintje huilen als ze alles al hebben gehad? een knuffel.luier fles en ze zo moe zijn dat ze wel op de arm slapen maar als je ze neer legt in bed ze de longetjes uit hun lijfje schreeuwen. ik heb daar erg veel moeite mee om haar te laten huilen. wie van jullie heeft daar ook moeite mee? en is het onschuldig als ik haar gewoon bij me hou of verwen ik haar dan te erg? liefs rianne alvast bedankt.
Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt. Ik zat in het begin met een enorme huilbaby en probeerde krampachtig de tien minutenregel etc. op te volgen. Heb dit na een tijdje laten varen en ben toen ook gewoon gaan doen waar ik mij goed bij voelde. (voor mij was dat tijden naast haar bedje zitten en haar knuffelen etc.) We hebben nu zo'n makkelijk meisje, het is niet te geloven.
Je kunt er idd zo onzeker van worden! Heb ik ook gehad hoor! De ene keer haalde ik hem uit zn bedje of bleef ik erbij zitten, en soms was ik zelf ook zo moe en liet ik hem toch een tijdje huilen. Uiteindelijk is het vanzelf goedgekomen, het werd vanzelf minder en hij is nu een lief en makkelijk ventje. succes, en doe gewoon waar jij je op dat moment prettig bij voelt. groetjes Setje
Ik herken het helemaal! Heel de dag geen kind aan haar gehad,vanavond in badje gegaan,flesje gehad,viel in slaap in me armen,in bedje gelegd,en vervolgens keihard aan het krijsen...pff De ene keer stopt het na een kwartier,maar vanavond lopen we al vanaf 19.30 met haar op...en niks is goed... groetjes,
Ik luister alleen maar naar mijn eigen gevoel. Als Tedje huilt pak ik hem, maar als ik zelf even wat moet doen laat ik hem ff huilen. Anders kom ik zelf nergens meer aan toe. Probeer hem dan op afstand te troosten door tegen hem te praten. Hij huilt niet zo heel veel, maar als hij huilt wel op volle kracht. Gewoon doen wat goed voor jou voelt, jij bent de moeder!
Inderdaad doen wat goed voelt! Mijn ervaring is wel dat toen ik Noa één keer een tijd liet huilen (10 minuten ofzo) en ze toen toch in slaap viel, het voor mij makkelijker werd om haar een tijdje te laten huilen. Als ze alles gehad heeft en ze is moe, valt ze echt wel in slaap en dat doet ze 9 van de 10 keer huilend... Succes.
Volgens mij is doen wat zelf goed voelt inderdaad het belangrijkste. Elke baby is ook weer heel anders! Finn is geen baby die zichzelf in slaap huilt. Hij kan het uren volhouden en zich helemaal overstuur maken. En als je er even bij blijft slaapt hij in 10 minuten. Maar een andere baby 'moet' een kwartiertje huilen om in slaap te komen.
Doen waar je je goed bij voelt. Ik had hetzelfde, ik wilde Finn niet bij mij nemen bang om hem te verwennen. Maar ik heb nu eenmaal een kind wat graag alles wil zien, hij valt dus regelmatig bij mij in mijn armen in slaap maar wordt weer wakker als ik hem in de reiswieg legt. Ik mag al blij zijn als hij overdag wat slaapt dus ik accepteer dat hij soms 1,5 uur bij mij in mijn armen ligt te slapen. Want slaap is het belangrijkste voor zo'n kleine. Overdag slaapt Finn namelijk gemiddeld 4 uur en dat vanaf 9 uur in de ochtend. Sinds 2 weken heeft Finn minder behoefte om bij mij (of wie dan ook) in de armen in slaap te vallen. Hij valt nu vaker in slaap in de reiswieg en 's avonds hebben we helemaal geen problemen meer. In het begin huilde hij heel veel als hij echt naar zijn bed moest. We hebben hem dan ook regelmatig in bed gehad om ook maar aan ons slaap te komen. Maar ik zie daar bij hem niets van terug hij slaapt sinds de laatste dagen meer als 8 uur en dat voor een kind wat te vroeg geboren is en nu 10 weken oud is. Tuurlijk laat ik hem ook wel eens huilen maar op den duur herken je wanneer hij huilt omdat hij slaap heeft of krampjes heeft (en die heeft hij heel erg gehad) Dus echt afgaan op je gevoel ik liet me in het begin leiden door wat anderen ervan vonden, nu luister ik niet maar kijk ik wat ik voel.
Sofie huilt erg weinig (minder dan 1 uur per dag) maar als ze huilt wordt ik er vaak gewoon verdrietig van maar ik laat haar wel liggen (max 15 minuutjes) gellof niet dat ze die 15 minuutjes ooit nog gaat halen, laatste keer was weken geleden. Als ik buiten ben geweest met haar weet ik wel dat ze eerder honger krijgt, dan let ik wel op "hoe" ze huilt (herken je vanzelf). Volg je gevoel maar probeer wel steeds hetzelfde te doen (dus of consequent laten huilen, of steeds er naar toe gaan). dan weet je baby waar ie aan toe is, kindjes houden van zekerheid en regelmaat. Groetjes Lisette