Hallo, ik heb een vraagje. Ik ben 2 oktober bevallen van een dochtertje. De bevalling ging verder heel goed, alleen bij het eruit komen van de placenta trok de verloskundige de navelstreng los van de placenta. Dat is verder snel goedgekomen omdat ik in het ziekenhuis lag en de gynaecoloog snel gehaald werd. Ik ben verder redelijk snel weer opgeknapt en ik vloei bijna niet meer. Ik heb alleen de hele tijd sindsdien rechtsonder in mijn buik vlak boven mijn lies/schaambot een pijnlijke plek. Hij doet niet constant pijn, maar vooral als ik het even druk heb met dingen doen, als ik 's nachts wakker word en naar het toilet moet voel ik deze plek of als ik erop druk. Is dit nog mijn baarmoeder of kan het wat anders zijn? Hoort het nog zo lang pijn te doen?
Hoi Maya, ahgi is je baarmoeder al weer teurggezakt op zijn oude plek en kan dat dus niet meer de oorzaak zijn. Wel kan het zijn dat je banden op die plek nog gevoelig zijn en minder goed 'geneze'Ook kan het zijn dat je je spieraanhechting op je schaambot voelt en dit kan ook voorkomen zonder dat nare laatste staartje van je bevalling. Da's een kwestie van tijd. Waarschijnlijk wordt het komende weken steeds een beetje minder pijnlijk als je lichaam weer steviger in zijn vel komt te zitten en alle spieren, pezenen banden ook ot rust zijn gekomen. Let goed op dat als je pijn voelt, je die specifieke beweging staakt of langzamer doet. Groetjes Brigitte