Mijn dochter is nu 2 weken 4 dagen. Het probleem is het volgende: Overdag slaapt ze zo vast dat ze maar om de 4 uur voeding wil. 's Nachts slaapt ze 7 tot 8 uur achter elkaar. Hierdoor red ze niet de 6-7 voedingen per dag. Soms heeft ze wel dat ze 's avonds iets korter tussen de voedingen heeft. Hoe kan ik het nu het beste aanpakken? Gewoon overdag goed wakker maken om de 3 uur?? (de nacht vind ik niet zo erg, kan ik tenminste slapen).
dus 5 voedingen? dat is wel erg weinig. Dean dronk toen zeker 8 tot 10 keer per dag. je kan haar inderdaad overdag om de 3 uur wat aanbieden.
Mijn zoontje dronk toen ook nog zeker 10x per dag. De meningen verschillen hier heel erg over. Toen Nathan 2 weken was heb ik hier een lactatiekundige gehad en zij zei dat het niet goed was om ze zo lang in de nacht te laten slapen. Ik 'moest' hem dus wakker maken om de 5/6 uur. Met 3 maanden mocht hij 8 uur slapen. Er wordt op het borstvoedingsforum gezegd dat een kind tot 4 (?) maanden minimaal 8 voedingen nodig heeft. Ik zou anders in ieder geval zeker overdag vaker aanbieden.
Hier op het cb werd gezegt dat kindjes boven de 6 pond met wat minder voeding toe kunnen. Vanaf dat gewicht mocht er in de nacht wat langer tussen zitten. Ze heeft zichzelf daar keurig aan gehouden (haha). Denk dat als je kleintje goed groeit je gewoon zo door moet gaan. Zou wel een keertje gaan wegen bij het spreekuur van het cb. Als je kindje verder allert is en genoeg plast ed zou ik me niet zo'n zxorgen maken, dan geven ze wel aan wat ze nodig hebben. Als ze niet goed groeit dan is het wat anders dan zou ik ze vaker wakker maken.
Ik heb haar vannacht toch maar ff wakker gemaakt. en vandaag gaan we om de 3 uur. Donderdag ga ik naar het weeguurtje van het CB. En dan meteen ff vragen
Goed dat je het in de gaten gaat houden. Niet elk kindje gaat huilen / wordt wakker van de honger. Er bestaat ook zoiets als stille ondervoeding, dus dan kan je beter eens extra aanleggen als je twijfelt.
Ik zou er overdag gewoon 4 uur tussen houden en dan `s avonds na 6 uur slapen wakker maken. dat was hier het advies van het cb. groetjes joyce
mijn dochter liet er 's nachts ook al snel lang tussen. ik heb haar nooit wakker gemaakt. als ze goed groeien, genoeg plassen en niet suf zijn is het prima. ze zeggen wel dat ze in ieder geval zoveel uren kunnen slapen als ze ponden wegen.
Ben net bij het weeguurtje geweest van het CB. Rosanne is in 1 week tij 235 gram gegroeid!!! Het doorslapen is goed. en 6 voedingen per dag ook.... hoef me geen zorgen te maken.