6w2d, al 8 dagen licht bruin/roze/bloedverlies bij afvegen

Discussie in 'Miskraam' gestart door A86, 26 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A86

A86 Lid

25 nov 2015
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Ik zit met het volgende. Ik ben vandaag 6w2d zwanger en sinds 5w1d al licht bloedverlies:(. Het blijft bij afvegen, maximaal 3 keer op een dag licht rood en voor de rest licht roze, bruin of soms ook niks. Ook 's nachts gebeurt er niks en de volgende ochtend is het altijd weg, helaas maar voor een paar uurtjes. Er vloeit nog niks en heb ook geen inlegkruisje nodig gehad.

Afgelopen donderdag een echo gehad en daar zat alles nog goed, maar omdat het zo vroeg was nog geen hartactie te zien. A.S. donderdag is onze volgende echo en hopelijk is alles goed gegroeid.

Het houd nu al 8 dagen aan en omdat ik geen last heb van krampen, stolsels of vloeien heb ik nog goede hoop, maar het wordt wel lastig gemaakt! Gyn zegt 50/50 en afwachten, dus ik vroeg me af of er meer zijn met dezelfde ervaringen (langere tijd heel licht roze/bruin/bloedverlies bij afvegen alleen) en waar alles helemaal goed zat?:)

Het is ook de 1e zwangerschap dus alles is nieuw en spannend!:D

2. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    Wat spannend.. bloedverlies hoeft niet altijd wat te zeggen maar snap dat je ervan schrikt. Ik kan je weinig advies geven, het kan inderdaad beiden kanten op. Wat zegt je eigen gevoel? Vaak blijkt dat te kloppen.

3. A86

A86 Lid

25 nov 2015
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Onder de omstandigheden een redelijk positief gevoel.
    Wordt er wel erg onzeker van, het ene moment zie ik het positief in maar de angst wordt ook steeds groter dat het niet zo hoort te gaan..

4. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Hoi A86, ik heb bij deze zwangerschap ook tot ongeveer 9 weken af en toe bloedverlies gehad. Bij mij kwam het doordat het zachtere slijmvlies van mijn baarmoederhals een beetje doorloopt in mijn baarmoeder. Tot nu toe gaat het allemaal goed en zit ik op bijna 20 weken. Het kan dus zeker ook goed gaan, maar dat ligt aan de oorzaak. Veel sterkte met afwachten, het blijft spannend!

5. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113
    Ik heb vanaf week 6 meer dan een week licht bloedverlies gehad. Ene keer rood, dan weer bruin, steeds maar een beetje maar toch wel aanhoudend. Oorzaak was niet duidelijk. En ik ben inmiddels 28 weken zwanger, dus het kán wel! Maar moet je zeggen dat ik er echt een hard hoofd in had in het begin, heb ook met zo'n 8,5 week opnieuw bloedverlies gehad wat wederom onschuldig bleek te zijn. Bij mijn vorige zwangerschap overigens ook meerdere keren maar toen was het echt minimaal vergeleken met deze keer.

Hopelijk heb je bij de volgende echo een mooi kloppend hartje, en houdt het bloedverlies snel op! Ik zag er iedere keer zo tegenop om naar het toilet te gaan, telkens weer die confrontatie pfff.

6. A86

A86 Lid

25 nov 2015
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Fijn om goede verhalen te horen!

Het blijft inderdaad elke keer bij echt een heel klein beetje, maar het is wel aanhoudend. Pfff.. confrontatie iedere keer is inderdaad niet leuk, ene keer weer hoopvol als er een uur lang niks is en 10 minuten later is 't weer wat.

Hopen dat er een logische verklaring gevonden wordt morgen want die eerste 12 weken duren zo wel heeeel lang:(

7. A86

A86 Lid

25 nov 2015
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Even iets van me afschrijven:

Net echo gehad en alles zag er nog goed uit.
    Helaas nog geen hartactie gezien maar de gyn zei dat de grootte van het vruchtje (4,1mm) overeenkomt met 6w0d. Precies een week geleden zei ze dat de grootte van de vruchtzak ongeveer overeenkwam met 5w0d dus dat klinkt logisch. Ik maak me ook minder zorgen om de afwezige hartactie als ik 6w0d ben, in plaats van de 6w4d die ik zelf dacht.

Alleen is mijn HCG-waarde in mijn bloed gemeten op 312 op 12 Juli, volgens mijn berekeningen dus 4w2d, maar volgens de gyn zou dat op 3w5d zijn. Dat lijkt me best vroeg voor zo'n waarde??

En als ik wel 6w4d ben, dan is 4,1mm vruchtje best klein toch??

Volgende week donderdag weer een echo en dan volgens gyn 7w0d en volgens eigen berekeningen 7w4d. Ze zei wel als er dan nog geen hartactie te zien is, dat er dan grote kans is dat er iets mis is. :(

8. mamahartje

mamahartje Actief lid

31 aug 2012
    233
    0
    16
    Toch weer afwachten dus :( ow meis, wat rot zeg, die onzekerheid. Heb je nog steeds last van bloedverlies met afvegen? Hoop voor je dat je snel een positief bericht krijgt, zodat je kunt gaan genieten! Veel sterkte.

9. A86

A86 Lid

25 nov 2015
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Heb al geen rode kleur meer gezien sinds zondag!
    Wel nog wat roze afgelopen dagen en vanaf gistermiddag zelfs niks meer. Dus hopen dat dat over is! Geeft ook wat meer vertrouwen:)

10. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Hmm vind geen hartactie bij 6.0 niet zorgwekkend maar toch had t moeten kunnen.
    De hcg waarde zegt niet zoveel het gaat om de stijging hiervan. Dit moet per 72 uur verdubbelen...

11. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    En hoe is het afgelopen?

12. A86

A86 Lid

25 nov 2015
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Het gaat gelukkig tot nu toe heel goed!!:D

Onze vorige echo, afgelopen donderdag, een super snel kloppend hartje gezien en door de gyn weer 4 dagen vooruit gezet, precies wat ik zelf dus al dacht.

De bloeding is zo goed als over, wel 1x per dag nog wat gekleurde afscheiding, maar ik maak me er geen zorgen meer om! :)

13. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Goed zo! Was nieuwsgierig. Beetje in hetzelfde schuitje maar iets minder ver, nu ook een week bruinverlies. Soms wat meer en soms niks. Denk nu 4,5 week zwanger te zijn.
    Vorige zwangerschap was een missed abortion met uiteindelijk alsnog curretage. Toen nergens last van, behalve restweefsel en hcg wat niet weg wilde gaan. Dus ronde afgewacht en nu direct zwanger. Kan het niet geloven en durf eigenlijk ook niet te hopen dat het goed gaat. Maar zo'n positief verhaal doet me wel goed. Ga morgen bellen met verloskundige

14. A86

A86 Lid

25 nov 2015
    7
    0
    1
    NULL
    NULL
    Oh wat spannend! Ik hoop voor je op een goede afloop!

Ik heb nu nog steeds af en toe dat ik ineens weer wat bruin/roze/rode kleur opmerk als ik afveeg. Meestal kan ik het dan wel plaatsen, bijv. na een wc bezoek of als ik een paar keer hard heb gehoest of geniest.
    Blijkbaar is het gewoon allemaal heel gevoelig.

Ik snap je spanning zo goed! Vind het zelf ook nog steeds spannend elke keer als het gebeurt, denk dat dat tot 12 weken blijft.

15. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Mag gelukkig 22 augustus al voor een vroege echo. Dan circa 6,5 denk ik dus zou moeten kunnen. Blijft spannend!

Deel Deze Pagina