Mijn dochtertje heeft van donderdag op vrijdagnacht overgegeven. Gister had ze een hele dunne spuitluier. En nu net weer een. Dus valt qua hoeveelheid op zich wel mee natuurijk. Ook is ze weer lekker vrolijk en eet en drinkt ze goed. Ik heb vrijdag even geen melk gegeven en rustig aan gedaan. Maar nu heeft ze dus diarree kan ik haar dan beter even geen melk geven? Ze krijgt maar 200cc melk en 100ml yoghurt per dag. Wat zouden jullie doen?
melk is slecht voor de slijmvorming als kindjes verkouden zijn. ik weet eigenlijk niet of het ook slecht voor een geirriteerde buik is. ik zou het cb bellen met deze vraag want het lijkt me niet goed dat je de melk en zeker de flesmelk weg gaat laten. de yohurt ok, maar de fles is denk ik niet ok. even aan het cb vragen dus. sapjes met name appelsap werken wel erg op de darmen enzo. ps. eet ze misschien al soep? soep sterkt een beetje aan zonder dat het zwaar valt. zelf lekker verse soep maken niet uit een blik.
van melk ga je sneller overgeven heb ik begrepen. maar in jouw geval zou ik het nu wel weer aandurven. mijn dochtertje heeft nu ook weer buikgriep, ze houdt niks binnen en dan zeggen ze inderdaad dat melk het erger maakt. ik blijf het wel proberen en aanbieden, ze lust namelijk nog niks anders qua drinken, ik spuit nu wel ORS in haar mondje maar ook dat laat ze eruit lopen.
Ze zeggen dat melk idd erg gevoelig is wat betreft de darmen enzo. Ook las ik hier op zp dus van iemand dat haar kindje maar diarree bleef houden en dat haar werd geadviseerd om de melk een dag te laten staan. Begrijp dat het heel anders is bij baby's maar mn dochtertje is inmiddels 1 jaar en krijgt geen flesmelk meer. En drinkt genoeg sap/water om aan haar vocht te komen. @Yinte,thx voor de tip wat betreft soep! Ze eet alles alweer hoor en alles blijft ook goed binnen. Maar ging me meer om de diarree zie hierboven @Shaylen, ja ik las het in een ander topic idd Durf het qua spugen ook wel aan maar meer vanwege diarree. Balen dat je dochtertje niets binnen houdt zeg